Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه علمیه قم گفت: اهالی مسجد و متدینین جامعه باید در این عرصه به صورت فعالانه شرکت و در کنار آن، آحاد جامعه را برای حضور حماسی پای صندوق‌های رأی دعوت کنند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری 1400 وظیفه‌ای ملی و شرعی است. مردم و مسئولان برای فراهم آوردن شرایط برای خلق حماسه‌ای دیگر ‌و نقش‌آفرینی شکوهمند در عرصه اقتدار ملی باید با تمام توان وارد عرصه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله سید محمد قائم مقامی استاد حوزه علمیه قم با اشاره به توصیه‌های امام خمینی (رضوان‌الله علیه) درباره اهمیت حضور آحاد مردم در انتخابات گفت: رهبر کبیر انقلاب اینگونه وصیت کرده بودند که "از مراجع و علمای بزرگ تا طبقه‏‎ ‎‏بازاری و کشاورز و کارگر و کارمند، همه و همه مسئول سرنوشت‏‎ ‎‏کشور و اسلام هستند؛ چه در نسل حاضر و چه در نسل‌های آتیه؛‏‎ ‎‏و چه بسا که در بعض مقاطع، عدم حضور و مسامحه، گناهی باشد‏‎ ‎‏که در رأس گناهان کبیره است."

جهت‌گیری مدیریت کشور در گرو انتخاب فرد اصلح

وی ادامه داد: مقطعی که در آن قرار داریم، بسیار حساس است چراکه منطق و جهت‌گیری مدیریت کشور نه برای فقط 8 سال پیش‌رو بلکه برای آینده کشور در گرو تعیین رئیس‌جمهور است، بنابراین تعیین سرنوشت کشورمان نیازمند توجه همه مردم در سراسر ایران اسلامی در انتخابات پیش‌رو خواهد بود.

وی ادامه داد: عدم مشارکت و حضور مردم در انتخابات آن هم در مقطع و زمانی که در آن قرار داریم، به هر دلیلی از گناهان کبیره است. انقلاب اسلامی ایران برآمده از دو پایه خدایی و مردمی است. مردم ایران اسلامی با حضورشان در پای صندوق‌های رأی ثابت خواهند کرد که نسبت به ایران اسلامی و نظام اسلامی پایبندند. هر فردی مکلف است که با حضور در انتخابات، اصل و اساس نظام اسلامی را تأیید کند. بنابراین حفظ و تداوم این میراث هم نیازمند توجه همه مردم در سراسر ایران اسلامی است.

با حضور در انتخابات وضعیت موجود را اصلاح کنید

آیت‌الله قائم مقامی با بیان اینکه مشارکت نکردن در انتخابات هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه بر دامنه معضلات می‌افزاید، گفت: هر کسی که ایران را دوست دارد باید در این عرصه به صورت فعالانه شرکت و در کنار آن آحاد جامعه را برای حضور حماسی پای صندوق‌های رای دعوت کند. نه فقط مذهبی‌ها  و مسجدی‌ها بلکه اقشار مختلف مردم که نحوه مدیریت مسئولان در 8 سال گذشته را تجربه کرده‌اند باید وارد عرصه انتخابات شوند و با حضورشان وضعیت موجود را اصلاح کنند.

سخنگوی ستاد ‌انتخاباتی رئیسی در خراسان رضوی: "رئیسی" برنامه‌محور با رویکرد اجرایی است / رئیسی «فسادستیزی» را دولت اجرایی می‌کند + فیلمششمین انتخابات شوراها در استان‌ها|نامزد اصولگرای شورای شهر اصفهان: "حق اصفهان زندگی است" را حتما در شورا اجرایی می‌کنیم

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه علمیه انتخابات ریاست جمهوری سخنرانان مذهبی حوزه علمیه انتخابات ریاست جمهوری سخنرانان مذهبی ایران اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و، چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی بیان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از امشب
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود