Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@04:32:39 GMT

میز صنعت نیروگاهی گامی در جهت رفع چالش‌ ها

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۴۶۸۲

میز صنعت نیروگاهی گامی در جهت رفع چالش‌ ها

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سنا، ولی اله جعفری، رییس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس در این رابطه توضیح داد: بر اساس قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، یکی از وظایف سازمان بورس، اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات به منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه گذاران در بازار سرمایه است؛ در این مسیر سازمان بورس و اوراق بهادار تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا نیازها و خواسته های به حق صاحبان صنایع فعال در بازار سرمایه را به مسئولان ذیربط در هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی منتقل کند و تسهیل امور و رفع موانع توسعه شرکت ها را تا حصول نتیجه و هموار کردن فرآیند کسب و کارهای تولیدی در کشور پیگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جلسه میز صنعت نیروگاهی که بیست و سوم خرداد ماه به میزبانی سازمان بورس و اوراق بهادار و به صورت آنلاین برگزار شد، دکتر محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران شرکت های بورس تهران، فرابورس و بورس انرژی و همچنین دبیر کل سندیکای شرکت های تولید کننده برق و تعدادی از مدیران عامل شرکت های نیروگاهی فعال در بازار سرمایه به بررسی مشکلات و چالش های اصلی و فراگیر صنعت نیروگاهی پرداختند.

جعفری با بیان اینکه برق، نقش مهمی در توسعه صنایع و کسب و کارها (علاوه بر تامین رفاه برای عموم مردم) دارد، ادامه داد در حال حاضر ۱۰ شرکت تولید کننده نیروی برق نزد این سازمان به ثبت رسیده اند که سهام ۸ شرکت در فرابورس ایران و سهام ۲ شرکت در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده‌ است. ارزش بازار شرکت های تولید کننده برق در بازار سرمایه حدودا مبلغ ۶۰۵ هزار میلیارد ریال است.

وی در خاتمه یادآور شد: با بررسی مشکلات عنوان شده توسط شرکت های نیروگاهی، عمده مشکلات شرکت های فعال در این صنعت، مطالبات سنواتی از وزارت محترم نیرو، مشکلات شرکت ها در بازپرداخت تسهیلات ارزی اخذ شده از محل صندوق توسعه ملی و عدم اعطای مجوز صادرات برق به نیروگاه‌ها است.

پربیننده ترین ارزش سهام عدالت من (۲۲خردادماه) بعید است لیست ۱۱ بدهکار بانکی همان لیست مدنظر باشد دژپسند: فرصت اجرای مصوبات طلایی بازگشت شاخص را ندادند بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز (۲۲خرداد) / خروج ۱۰۰میلیاردی حقیقی ها از گروه بانکی ارزش سهام عدالت من (۲۳خردادماه)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برق بورس انتخابات ۱۴۰۰ بازار سرمایه اوراق بهادار سازمان بورس شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم

محمود گودرزی مدیرعامل بورس تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در رابطه با قرارداد‌های آتی تک سهم تاکنون بیش از ۳۰ نماد در بازار ابزار‌های نوین خودمان در قالب قرارداد آتی تک سهم شروع به کار کردند نکته‌ای که وجود دارد این است که omsهای متنوعی بتوانند اضافه شوند در حال حاضر دو تا از oms مجوز گرفتند به مرور که چند oms دیگر هم اضافه شوند به امید خدا ما نماد‌های پایه‌ایی که بخواهند در بازار قرارداد آتی تک سهم فعالیت داشته باشند را اضافه خواهیم کرد.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: فکر می‌کنم به امید خدا تا پایان سال بتوانیم به بیش از ۴۰ نماد به عبارتی حداقل نماد‌هایی که گردش بالایی دارند این فرآیند را افزایش دهیم.

گودرزی در رابطه با اهمیت قرارداد آتی تک سهم هم بیان کرد: دو طرفه شدن بازار مهم‌ترین فاکتور و عامل ایجاد این بازار است و فکر می‌کنم بازار آتی تک سهم می‌تواند کمک شایانی کند که حتی در بازار نزولی هم معامله‌گران سود داشته باشند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • افزایش سرمایه بیش از ۴ هزار درصدی یک نماد بورسی
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • آینده بورس در چند پرده
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • دو طرفه شدن بازار سرمایه مهم‌ترین عامل ایجاد قرارداد آتی تک سهم+ فیلم
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است