Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در استانی که با کمبود تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات مواجه بود در این حدود ۱۶ ماه که از ورود کرونا می‌گذرد، تمامی خدمات مرتبط با بیماران کرونا به صورت رایگان انجام شد و حتی برای آزمایش نیز هزینه‌ای دریافت نشد.

در روزهای ابتدای شیوع کرونا این استان حتی با کمبود ماسک و مواد بهداشتی مواجه شد اما با برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب، خط تولید محصولات بهداشتی راه‌اندازی و نه تنها از این نظر مشکلات رفع شد بلکه آمادگی برای ارسال به سایر نقاط کشور نیز بوجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالیکه کشور با انواع تحریم‌ها و کمبودها مواجه بود، مسوولان بهداشتی و درمانی این استان نه تنها از شرایط سخت و بحرانی روزهای ابتدایی شیوع کرونا گذر کردند بلکه در ادامه و تا کنون نیز اجازه ندادند هیچ بیماری برای دریافت خدمات بهداشتی درمانی با مشکل مواجه شود.

استان ایلام تا کنون چهار پیک ابتلا به کرونا را پشت سر گذاشته است که هر کدام سهمگین‌تر از قبلی، آمار ابتلای روزانه، بستری‌ها و فوتی‌های کرونا را به اوج رساندند و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تا مرز اشباع ظرفیت پیش رفتند اما با مدیریت درست و همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و نهادها، نقاهتگاه‌های مختلف برپا شد و این استان با کمبود تخت برای بستری بیماران مواجه نشد.

در نهایت پیک چهارم کرونا نیز با همکاری مردم و مسوولان مهار شد و مبارزه با کرونا با همه سختی‌ها وارد فاز واکسیناسیون شد و ۲۶ هزار نفر در این استان بر اساس سند ملی و اولویت‌های تعیین شده واکسن کرونا تزریق کردند.

در این مدت از زمان ورود کرونا به استان با مساعدت دولت و وزارت بهداشت تجهیزات و امکانات درمانی مختلف از جمله تخت آی‌سی‌یو، دستگاه سی‌تی‌اسکن، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و دستگاه‌های ونتیلاتور وارد استان شد و با تلاش و مجاهدت پرستاران، پزشکان و کارکنان بهداشتی درمانی، استان ایلام با وجود شرایط پرخطر از آخرین و سهمگین‌ترین موج کرونا عبور کرد که با قدردانی وزیر بهداشت مواجه شد.

عملکرد ایلام در عبور از پیک چهارم کرونا بی‌نظیر بود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با قدردانی از تلاش های استاندار و مجموعه ستاد مدیریتی کرونا در استان، گفت: عملکرد این استان در مهار کرونا و عبور از پیک چهارم بی‌نظیر بود. 

سعید نمکی در جریان سفر اخیر خود به استان ایلام افزود: با وجود محرومیت‌ها و شرایط خاص و همسایگی با یکی از استان‌های پرخطر که سهمگین‌ترین موج کرونای انگلیسی را به همراه داشت، مدیریت پیک چهارم در ایلام با عملکرد مناسب، موفق به عبور از این پیک شد.

وی  با بیان اینکه هر پیروزی در راستای مبارزه با کرونا با همدلی همه اقشار بوده است، افزود: اگر این همدلی، وفاق و محوریت خردمندانه مقام معظم رهبری، ستاد ملی و استانی کرونا، سازمان‌های مردم‌نهاد و مردم نبود عبور از این پیک میسر نمی‌شد.

وی ادامه داد: در پیک چهارم با توجه به تجربه دفاع مقدس و همکاری تمامی اقشار موفق شدیم کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها را توسعه دهیم و با زنده نگه داشتن طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ذخیره و سرمایه‌های ملی را حفظ کنیم.

نمکی تصریح کرد: در این مدت درمانگاها و بیمارستان‌های موقت و سرپایی و همچنین کمیته‌هایی برای ترخیص ایجاد شد و هیچ مریضی پشت درهای بیمارستان نماند.

اضافه شدن ۴۰۰ تخت برای مبتلایان کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کشور ما با وجود اینکه از نظر حجم تحریم‌ها با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست اما با برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب، از موفق‌ترین مناطق جهان در مبارزه با کروناست و امیدواریم بزودی واکسن ایرانی با کیفیت تولید شود و از این نظر نیز بی‌نیاز شویم.

دکتر جمیل صادقی‌فر به شرایط دشوار استان در روزهای ابتدای شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: با وجود آن شرایط دشوار ٤٠٠ تخت برای بیماران فراهم شد و هیچ بیماری با کمبود تخت مواجه نبود، حتی بیمارستان‌های خصوصی نیز تعطیل نشدند و به فعالیت خود ادامه دادند.

نظام قدرتمند شبکه بهداشت، خدمات درمانی را به دورترین مناطق برده است

وی تصریح کرد: عملکرد کشور درخشان بوده و یکی از ویژگی‌های بی‌بدیل ایران، نظام قدرتمند شبکه بهداشت است که در دورترین نقاط کشور به صورت مویرگی خدمات ارائه می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام به کمبودهای اوائل شیوع کرونا در استان اشاره کرد و گفت: در ابتدا استان از داشتن آزمایشگاه تشخیص کرونا بی‌بهره بود و نمونه‌های گرفته شده باید به انستیتو پاستور در مرکز ارسال و نتایج نیز پس از یک هفته اعلام می‌شد که مشکلاتی را نیز بدنبال داشت اما اکنون آزمایشگاه‌های استان مجهز شده و رپید تست نیز توسط خودمان تولید می‌شود.  

صادقی‌فر تاکید کرد: با توجه به تحریم‌های موجود، مجموعه نظام، دولت، ملت، سه قوه، نیروهای مسلح و همه دست اندرکاران باید انسجام خود را حفظ کنند چرا که این عوامل در کنار هم منتج به موفقیت می شوند.

تزریق ۲۶ هزار دوز واکسن کرونا در ایلام/تزریق مرحله دوم بدون مشکل در حال انجام است

وی به تزریق واکسن کرونا برای ۲۶ هزار نفر در ایلام اشاره کرد و گفت: این افراد از بین افراد کهنسال بالای ۶۵ سال، جانبازان و بیماران خاص هستند و مرحله دوم آن در هفته‌های آینده آغاز می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای تزریق مرحله دوم واکسن کرونا در ایلام به گونه‌ای صورت گرفته که بر اساس موعد مقرر و بدون مشکل انجام می‌شود.

دکتر صادقی‌فر اظهار داشت: هیچگونه مشکلی برای تزریق مرحله دوم واکسن کرونا در استان وجود ندارد هرچند واکسن داخلی به چرخه مصرف وارد نشده است اما این اتفاق به زودی خواهد افتاد.

وی افزود: چهار نوع واکسن وارداتی از برندهای مختلف استفاده می شود و یک تاخیر در تحویل واکسن بوجود آمده بود که جای نگرانی نیست و رفع شده است.

وی یادآور شد: در همه مراکز جامع سلامت در سراسر استان و پایگاه‌های بهداشتی امکان تزریق وجود دارد و در مناطق روستایی و عشایری نیز تیم‌های دانشگاه علوم پزشکی به همراه آمبولانس اعزام می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: تزریق واکسن کرونا در مراکز بهداشت شهری بدلیل اینکه ازدحام سبب اختلال در خدمات این مراکز می‌شود بر اساس دستورالعمل وزارتی انجام نمی‌شود بلکه در پایگاه‌های تجمعی واکسیناسیون صورت می‌گیرد.

دکتر صادقی‌فر گفت: ۱۶ پایگاه تجمعی در سراسر استان تعریف شده است اما همه آنها فعال نیستند و با توجه به حجم فعلی واکسیناسیون، تزریق واکسن کرونا در یک مرکز فعال صورت می‌گیرد.

وی افزود: پایگاه‌های تجمعی در همه شهرستان‌ها فعال است و تزریق واکسن در سراسر استان بر اساس سند ملی واکسیناسیون و اولویت‌بندی خواهد بود.

وی تصریح کرد: افراد بالای ۷۰ سالی که تاکنون به آنها پیامک یا تلفن نشده است باید در سامانه سلامت ثبت‌نام کنند چرا که ممکن است این افراد جزو جمعیت تعریف شده در سامانه سیب نباشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: در همه مراکز پزشک، واکسیناتور و ثبت‌کننده حضور دارند و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

دکتر صادقی‌فر اضافه کرد: تاکنون ۲۶ هزار نفر واکسن کرونا دریافت کردند که از این میزان بخشی هر ۲ دوز را و برخی تنها دوز اول را تزریق کردند.

وی ابراز امیدواری کرد: با ورود واکسن ایرانی به چرخه مصرف بتوانیم افراد بیشتری را در برابر کرونا واکسینه کنیم.

جذب ۱۶۰میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در یک سال

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز از جذب ۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات مختلف پزشکی طی یک سال اخیر در استان ایلام خبر داد و گفت: در این مدت اقدامات بسیار خوبی در بخش پزشکی، درمانی و بهداشت استان ایلام صورت گرفته است.

دکتر محمد کریمیان تاکید کرد: در این مدت برای مقابله با کرونا در تمامی بخش‌های مورد نیاز پزشکی برای بیمارستان‌های استان، امکانات و تجهیزات مورد نیاز جذب شده است.

وی افزود: دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، سی‌تی‌اسکن، تجهیزات اتاق عمل، اکوگرافی، آنژیوگرافی، رادیولوژی و دستگاه ونتیلاتور از جمله امکانات و تجهیزاتی بوده که در بیمارستان‌های استان مستقر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره تکمیل مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهر ایلام، یادآور شد: مرکز سوختگی در بیمارستان امام خمینی(ره) شهر ایلام نیز تکمیل شده است.

دکتر کریمیان اضافه کرد: بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام نیز با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در آستانه تکمیل است و بخش مهمی از نیازهای درمانی و پزشکی استان را حل می‌کند.

وی یادآور شد: طرح توسعه اورژانش بیمارستان امام خمینی(ره) شهر ایلام نیز با ۷۵ تخت بستری دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

دکتر کریمیان با اشاره به اینکه وضعیت استان در بحث کرونا مطلوب است، افزود: تمامی اقدامات درمانی و پیشگیرانه توسط دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با کرونا در حال انجام است.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی طی یک سال گذشته اختصاص ۱۴ هزار مترمربع برای ساخت فضای آموزشی جدید، تثبیت دانشکده دندانپزشکی و اختصاص شش هزار مترمربع زمین برای ساخت برج پژوهشی در استان بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: همچنین طی دو سال گذشته زمینه جذب ۷۲۲ نفر در دانشگاه علوم پزشکی استان فراهم شده است.۲۶

۱۳ دستگاه ونتیلاتور به دانشگاه علوم پزشکی ایلام اهدا شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۳ دستگاه ونتیلاتور توسط شرکت نفت و گاز غرب کشور به دانشگاه علوم پزشکی ایلام اهدا شد.

دکتر کریمیان اظهار داشت: همچنین برای رفع دغدغه دستگاه‌های اکسیژن‌ساز ایلام، با کمک وزارت بهداشت چهار دستگاه اکسیژن‌ساز به این استان اختصاص یافت.

وی افزود: ۱۴ دستگاه ونتیلاتور، ۱۰ دستگاه بای پپ، ۲۲ تخت آی سی یو، ۲۲ تشک مواج، ۱۰تخت بستری، ۱۰دستگاه مانیتور علائم حیاتی، یک دستگاه مانیتور علائم حیاتی سانترال و سه عدد برانکارد ایزوله نیز به دانشگاه علوم پزشکی ایلام اختصاص یافت.

وی یادآور شد: این دستگاه‌ها از نیازهای مبرم و شناسایی شده در سطح بیمارستان‌ها هستند که با رایزنی‌های به عمل آمده با مسوولان وزارت بهداشت و درمان جهت خدمت به مردم و بیماران تحویل دانشگاه علوم پزشکی ایلام شده است.

دستگاه سی‌تی‌اسکن به بیمارستان امام(ره) ایلام اختصاص یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با حمایت استاندار و پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی، دومین دستگاه سی‌تی‌اسکن به ارزش ۵۰ میلیارد ریال به بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام اختصاص یافت.

دکتر کریمیان اظهار داشت: با اختصاص دستگاه سی‌تی‌اسکن دوم به بیمارستان امام خمینی(ره)، دسترسی مردم و بیماران به خدمات این دستگاه تشخیصی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: این دستگاه تشخیصی به بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام تحویل داده شد و در روزهای آینده در محل جانمایی شده استقرار خواهد یافت و جامعه هدف از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

آخرین آمار کرونا در ایلام

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام تا کنون ۳۹ هزار و ۳۸۴ نفر در این استان به کرونا مبتلا شده‌ و ۷۹۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

۳۹ هزار و ۳۸۴ نفر از مبتلایان بهبود یافته و هم‌اکنون ۸۱ مبتلا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ایلام بستری هستند.

از مجموع ۱۲ شهرستان استان اسلام سه شهرستان ایلام، دهلران و چوار در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

برچسب‌ها کرونا ایلام دانشگاه علوم پزشکی سعید نمکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ایلام دانشگاه علوم پزشکی کرونا ایلام دانشگاه علوم پزشکی سعید نمکی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیمارستان امام خمینی ره بیمارستان امام دستگاه سی تی اسکن واکسن کرونا وزارت بهداشت بیمارستان ها دکتر کریمیان اختصاص یافت استان ایلام تزریق واکسن شیوع کرونا اکسیژن ساز مرحله دوم دستگاه ها ایلام نیز پیک چهارم شهر ایلام یادآور شد صادقی فر ۲۶ هزار بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۰ نفر در استان کردستان به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، فرزام بیدارپور اظهار کرد: ۱۰ نفر (از ابتدای سال جاری تاکنون) در شهرستان‌های بیجار، سقز و مریوان به علت خوردن قارچ سمی فصلی مسموم شده‌اند.

وی با بیان اینکه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که بسیاری از آن‌ها سمی هستند، افزود: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ‌های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آن‌ها ندارند و معمولاً غیرقابل شناسایی هستند، خاطرنشان کرد: تنها راه‌حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

بیدارپور تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر است و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین پنج تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هرچه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

کد خبر 748429

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی