Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@07:47:16 GMT

تورم افسار گسیخته کمر بازاریان گنبدی را خم کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۴۹۹۸

تورم افسار گسیخته کمر بازاریان گنبدی را خم کرد

سیدحامد حسینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: مردم و همشهریان گمان می‌کنند که با گرانی اجناس سود و منفعت زیادی کسبه و بازاریان برده و فقط مردم ضرر و زیان می‌دهند.
وی با اشاره به احتکار برخی از بازاریان تصریح کرد: البته برخی از کسبه و بازاریان وقتی کمبود اجناسی در بازار احساس می‌شود با هدف افزایش قیمت و گران شدن آن در انبارها احتکار کرده تا در فرصت مناسبی با سود بیشتر جنس و کالای خود را بفروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* بیشتر بازاریان جوان و تازه‌کار در دولت روحانی به ویژه در یکی دو سال اخیر دچار ضرر و زیان‌های جبران‌ناپذیری شدند
کسبه جوان گنبدی با بیان اینکه بیشتر بازاریان جوان و تازه‌کار در دولت روحانی به ویژه در یکی دو سال اخیر دچار ضرر و زیان‌های جبران‌ناپذیری شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نه حمایتی از جوانان می‌شود و نه اشتغالی در کشور برای جوان ایجاد می‌شود و برخی از جوانان مانند بنده بعد از اخذ مدارک عالیه از دانشگاه‌ها مجبور هستند با رانندگی و یا فروشندگی کاری برای خود دست و پا کنند.
وی ادامه داد: من جوان به‌خاطر نداشتن سرمایه مجبور به اخذ تسهیلات با کارمزد بسیار بالا هستم تا بتوانم شغلی ایجاد کرده و از بلاتکلیفی و بیکاری خلاص شوم.
حسینی گفت: از طرف دیگر با توجه به اینکه سرمایه چندانی ندارم مجبورم اجناس فروشگاه را به تعداد اندک گرفته تا با سود او پس‌اندازی داشته و دوباره جنس جدید خریداری و وارد مغازه کنم.
وی بیان کرد: با توجه به وضعیت موجود قیمت اجناس هر روز افزایش یافته و هیچ‌ثباتی در قیمت اجناس  برای بنده و امثال ما و حتی مردم وجود ندارد.
کسبه جوان گنبدی با بیان اینکه تصور مردم این است که بازاریان و کسبه از افزایش قیمت اجناس سود آنچنانی می‌برند، ابراز کرد: افسار گسیخته تورم در بازار کمر بسیاری از بازاریان و کسبه مانند بنده را خم کرده و سود و منفعت آن به جیب دلالان و واسطه‌های بالادست می‌رود و ما کسبه نیز وقتی جنسی را گران می‌خریم مجبوریم با سود کم با قیمت بالاتر از قیمت قبلی که خریداری کردیم به فروش برسانیم که این امر در اذهان عمومی مردم نسبت به کسبه و بازاریان شائبه ایجاد می‌کند.
وی اظهار کرد: ما جوانان نیز امید داریم مردم با حضور حداکثری خود در انتخابات و انتخاب اصلح بتوانند دولت جدید انقلابی تشکیل دهند تا بسیاری از مشکلات برطرف شود.
حسینی بیان کرد: انتظار داریم دولت جدید نظارت قوی و جدی بر بازار داشته و قیمت اجناس و کالا ها را کنترل کند که این امر هم به سود مردم و هم به نفع کسبه و بازاریان خواهد بود.
انتهای پیام/2307

منبع: فارس

کلیدواژه: تورم دولت روحانی بازار افزایش قیمت کسبه جوان گنبدی اجناس سود جیب دلالان حضور حداکثری خود کسبه و بازاریان قیمت اجناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 

ایسنا/قم استاندار قم گفت: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل ارائه خدمات به آنان، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در سفر هفته آینده آیت‌الله رئیسی به قم افتتاح می‌شود.

سیدمحمد آقامیری امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از غرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه‌گذاری در قم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم، اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود؛ هر چقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم اشتغال‌ هم افزایش خواهد یافت.

آقامیری با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی آنان خواهیم بود.

استاندار قم گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است؛ لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که اگر بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در پایان با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد