Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@13:25:11 GMT

15 هزار نفر واکسن کووايران برکت زده اند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۵۱۱۳

خبرگزاری آریا- مدیر طرح واکسن برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: تصمیم گیری برای تزریق عمومی واکسن کووایران برکت برعهده وزارت بهداشت است.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای دکتر حسن جلیلی در برنامه تلویزیونی اظهار داشت: مستندات لازم را در اختیار وزارت بهداشت قرار داده ایم و تصمیم گیری برای تزریق عمومی واکسن کووایران برکت با وزارت بهداشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر طرح واکسن برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) افزود: وظیفه ما تولید بیش از پیش واکسن است و تلاش می‌کنیم خطوط تولید واکسن با بیشترین ظرفیت خود تولید کنند.
دکتر جلیلی گفت: اکنون بیش از یک میلیون دوز واکسن تولید کرده ایم و منتظر اجازه مصرف هستیم.
وی با بیان اینکه تا پایان خرداد 1400 بیش از 3 میلیون دوز واکسن کووایران برکت تولید می‌کنیم و این ظرفیت به تدریج افزایش می‌یابد، افزود: تا پایان شهریور به صورت تجمعی بیش از 50 میلیون دوز واکسن تولید خواهیم کرد.
دکتر جلیلی با بیان اینکه اکنون در مرحله سوم کارآزمایی واکسن برکت هستیم، اضافه کرد: در تهران و کرج بر اساس دستورالعمل، 10 هزار و 500 نفر واکسن دریافت کرده اند و با احتساب مشهد، شیراز، اصفهان و بوشهر تا عصر روز گذشته به بیش از 15 هزار نفر واکسن تزریق شده است.
مدیر طرح واکسن برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: امکان داوطلب شدن برای تزریق واکسن برکت در تهران و کرج وجود ندارد، اما در مشهد، شیراز، اصفهان و بوشهر افراد می‌توانند داوطلب دریافت این واکسن شوند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کووایران برکت واکسن برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است