Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: 60 درصد اهداکنندگان خون کشور اهداکنندگان مستمر هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر پیمان عشقی با اشاره به اینکه با بالارفتن میانگین سنی در جامعه افزود: نیاز داریم هر چه بیشتر جوان‌ها و بویژه دانشجویان که گروه‌های مرجع هستند با اهدای خون، این فرهنگ را گسترش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اهدای کننده مستمر یعنی حداقل دو بار در سال خون اهدا کند هرچند که آقایان تا 4 بار و خانم‌ها تا 3 بار در سال می‌توانند خون اهدا کنند.
عشقی تاکید کرد:تعداد اهداکنندگان خون بعنوان یکی از نشانه‌های خون سالم در جهان شناخته می‌شود. در ایران 60 درصد اهداکنندگان کشور اهداکنندگان مستمر هستند که این آمار یکی از دلایل سلامت خون در کشور است که بالاتر از حد منطقه یعنی ایران در این زمینه در حد کشور‌های توسعه یافته با درامد بالا ست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، در آستانه 24 خرداد (14 ژوئن) روز جهانی اهدای خون، مدیر عامل سازمان انتقال خون و مسئولان این سازمان به همراه دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی وزارت بهداشت از اداره کل انتقال خون استان تهران بازدید و با اهدای شاخه‌های گل از اهداکنندگان تقدیر کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اهداکنندگان خون انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین ؛ فرهنگ کره‌بندی رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان خوزستان از انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله خبر داد

وی گفت؛ این نوجوان دچار مرگ مغزی بود که با بالگرد از مسجدسلیمان به شهرستان اهواز اعزام شد تا مراحل انتقال اعضاء بدن ایشان صورت بگیرد.

کره بندی افزود؛ پرواز بالگرد اورژانس هوایی خوزستان در ساعت ۱۵:۵۰ حامل فرشته ۱۳ ساله‌ی مسجدسلیمانی بود که برای پیوند اعضاء به اهواز پرواز کرد.

این کودک که متاسفانه دچار مرگ‌مغزی شده بود که با رضایت والدین برای نجات جان چند بیمار و با تلاش همکاران بهداشتی - درمانی مسجدسلیمان و تیم اورژانس هوایی با ایمنی کامل و در سریع‌ترین زمان ممکن به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافت.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900974

دیگر خبرها

  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم