Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:52:50 GMT

اتهام‌زنی به دولت؛ تخریب امید به آینده

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۵۲۱۴

اتهام‌زنی به دولت؛ تخریب امید به آینده

تخریب و تهمت به دولت یازدهم و دوازدهم که این روزها به حرف اول نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شده شاید در نگاه اول طبیعی جلوه کند چرا که در تبلیغات هر کسی تلاش دارد تا در نظر مردم جایگاه بالاتری را به دست آورده و در نهایت اکثریت آرا را از آن خود کند.

اما این رویه را باید از منظر دیگر هم بررسی کرد و آن اینکه اتهام زنی به یکدیگر که هر یک زمانی بر منصبی تکیه زده و در تصمیم گیری های کلان کشور سهیم بوده اند، نه تنها چیزی عاید نامزدها نمی کند بلکه به تخریب هویت، فرهنگ و البته زیرسوال بردن خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران در مدت بیش از ۴۰ سال آینده ختم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گمراه کردن مردم و تلاش برای پی نبردن به ریشه اصلی معضلات و مشکلات در شرایطی که همگان نسبت به مسائل اشراف ندارند نه تنها موجب عصبانیت و دلسرد شدن آحاد جامعه و خدشه در تداوم خدمات در آینده خواهد شد، بلکه تبعات غیرقابل جبرانی از جمله کمرنگ شدن راه مبادلات تجاری با کشورهای مختلف، بهره بردن کاسبان تحریم و افزایش موانع تولید را به دنبال دارد.

آنچه که از مفهوم سخنان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از انتقاد به عملکرد هشت ساله دولت تدبیر و امید می توان دریافت این است که آنها تنها سلاح برای جمع کردن آرای بیشتر را نادیده گرفتن فعالیت و تلاش دولتمردان می دانند این در حالی است که روال یک تبلیغات اخلاقی و اصولی، ارائه برنامه ها و طرح های مهم و کلیدی برای ساختن ایرانی آباد و توانمند در عرصه های مختلف داخلی و خارجی است.

با نگاهی به اظهارات و سخنان فعالان سیاسی از جناح ها و احزاب مختلف و همچنین مسوولان پیشین که هر یک زمانی مسوولیتی در بخش های مختلف بر عهده داشته و سهمی در اداره امور کشور داشته اند، درمی یابیم که در پیش گرفتن تهمت و تخریب از نظر هیچ کدام آنها پسندیده نیست و نادیده گرفتن شرایط ایران در سال های اخیر و تلاش های دولت نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه به کاهش مشارکت و حضور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد منجر می شود که ضرر و زیان آن گریبان آحاد مردم را می گیرد.

آنها معتقدند که برگزاری مناظره های انتخاباتی و نحوه و نوع پرسش از نامزدها، جریان پاسخ دهی را به سمتی هدایت کرده که نتیجه آن چیزی جز حمله به دولت یازدهم و دوازدهم آن هم در مقابل دوربین های تلویزیون که میلیون ها ایرانی در داخل و خارج کشور و رسانه های بیگانه با دقت تمامی سخنان و رفتارها را رصد می کنند، نبوده است. در ادامه به برخی از این اظهارات اشاره می شود:

تخریب دولت با هدف نادیده گرفتن کارنامه ۸ ساله

در این رابطه معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفته است: برخی افراد و نامزدها با تخریب عملکرد دولت و نادیده گرفتن شرایط و کارنامه دولت، به دنبال کاهش مشارکت و حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ هستند.

معصومه ابتکار در زمینه مناظره‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری افزود: نفس مناظره بسیار خوب است، تبادل دیدگاه هاست که موجب می شود مردم از نزدیک با دیدگاه های کاندیداها آشنا شوند اما نقد اصلی که تعجب همه را در وهله نخست در بحث اقتصادی بر انگیخت و موجب اعتراض شد، این بود که هیچ سوالی از موارد تحریم، آثار تحریم بر اقتصاد ایران، آثار کرونا بر اقتصاد ایران و آثار جنگ روانی که علیه دولت هم از داخل و هم از خارج اعمال شد، در سوالات نبود.

وی خاطرنشان کرد: بحث این است که اطلاعات نادرست به مردم داده می شود و اینکه یک نامزد، در جریان حوزه ای که تحلیل می کند، نباشد؛ و حتی اعداد و ارقام را به آن میزان تغییر بدهد و بگوید و همانجا مجبور شود اطلاعات را اصلاح کند.

معاون رئیس جمهوری درباره اینکه چرا این میزان تلاش برای تخریب دولت وجود دارد، گفت: هدف این است که مردم تصور کنند رایی که در سال ۹۲ و ۹۶ داده اند به کل اشتباه بوده، کشور به هیچ کدام از اهداف نرسیده و دچار عقب گرد شده، شرایط بدتر شده و دولت و رئیس جمهوری به هیچ کدام از وعده هایشان عمل نکرده است.

به اعتقاد ابتکار، مشارکت پایین به نفع یک جریان خاص است؛ این نامیدی را القا می کنند تا شاید به سمت جریان خودشان آرا را جذب کنند یا با مشارکت پایین رای بیشتری به دست بیاورند.

سوالات مناظره با هدف تخریب دولت طرح شده بود

دبیر جمعیت زنان نواندیش مازندران نیز با بیان اینکه سوالات طرح شده در مناظره‌ها هدایت شده برای زمینه‌سازی تخریب دولت بوده است، گفت : صدا و سیما اگر خودش را رسانه ملی می داند باید هم در مناظره ها بی طرفی را حفظ و هم قوانین و مقررات بویژه اصول اخلاقی را رعایت می کرد ولی نه تنها اینگونه نشد ، بلکه سوالات طرح شده مناظره ها هدایت شده و در جهت تخریب دولت بوده است که این اقدام خلاف اصول حرفه ای رسانه ای است.

ماه‌سلطان کاشی افزود : آنچه مسلم است این که تاثیر تخریب دولت در مناظره ها با طرح سوالات جهت دار تنها در حد همان مناظره ها باقی نمی ماند و قطعا بر میزان مشارکت مردم در انتخابات تاثیر منفی خواهد گذاشت چون ناامیدی مردم از اثرگذار بودن رایشان بیشتر شده است.

وی با اظهار این که رسانه ملی باید منعکس کننده خواست ملت باشد و نباید تنها در انحصار یک جریان خاص قرار بگیرد، اظهار داشت: آنچه که صدا و سیما طی چند سال گذشته بویژه در مناظره ها نشان داد حتی با رسانه های گروهی و حزبی هم قابل قیاس نیست و باید از آن به عنوان یک پدیده رسانه ای استثنایی در جهان یاد کرد چون در هیچ کشوری حتی رسانه های خصوصی و حزبی هم به خود حق نمی دهند یکجانبه به دولت بتازند ، مسوولان قوه مجریه را تخریب کنند و حتی اجازه پاسخگویی هم ندهند.

این بانوی فعال سیاسی یادآور شد: بنده هم به عنوان فرد سیاسی که حامی دولت روحانی بودم ، نسبت به برخی عملکرد دولت وی بخصوص در دوره چهارساله دوم و چینش کابینه انتقاد دارم ، اما این رویه ای که صدا و سیما در تخریب دولت اتخاذ و طی کرد به هیچ وجه قابل توجیه نیست ، چون علاوه بر تخریب دولت ، امید را هم در مردم تخریب کرد و نتیجه آن هم کاهش مشارکت مردم خواهد بود ، نتیجه ای که در مغایرت کامل با اهداف مناظره های انتخاباتی قرار دارد.

اظهارات نامزدها در نقد دولت ادعاهای فاقد سند و مدرک است

استاد پیشین اقتصاد دانشگاه مازندران نیز گفت: نامزدها بیشتر سعی کردند محدودیت ها و مشکلات دولت فعلی اعم از رشد سرمایه گذاری ، فساد ، بیکاری و دیگر مشکلات را برجسته کنند ، موضوعاتی که خود مردم از تمامی آنها آگاهی دارند و حتی از طریق کارشناسان از ریشه های برخی از این مشکلات هم مطلع هستند در نتیجه اظهارات نامزدها در این مناظره ها تبدیل به تکرار ادعاهای فاقد سند و مدرک و دور از نگاه علمی شد.

سید حسین حسینی توضیح داد: یکی از موارد قابل توجه در مناظره اقتصادی نامزدها این بود که وعده و وعیدهای غیرعلمی و عملی به مردم می دادند بدون این که به مردم بگویند مثلا برای وعده ای که می دهند قرار است از کجا و چگونه منابع مالی تامین کنند.

وی نیز یکی از ضعف های دیگر مناظره نامزدها را حمله به دولت بر سر موضوع پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی موسوم به  FATF  برشمرد و گفت: برخی از نامزدها در این موضوع جای شاکی و متهم را عوض کردند و اینگونه جلوه دادند که گویی این دولت بود که با پیوستن ایران به این گروه مالی بین المللی مخالفت کرده است و این کار قطعا اخلاقی نبوده است.

تحلیلگر ارشد مسایل اقتصادی یادآورشد: این در حالی است که دولت وظیفه اش را در تهیه لایحه پیوستن به این گروه انجام و تحویل مجلس شورای اسلامی داد و از آنجا در نهایت به خاطر به سرانجام نرسیدن به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و با گذشت حدود ۲ سال همچنان در مجمع معطل نگه داشته شده است و تکلیف آن مشخص نشده است.

حسینی افزود: برخی از همین نامزدها می توانستند در منصب هایی که در اختیار داشتند برای تصویب لایحه دولت پیرامون پیوستن ایران به این گروه کمک کنند و کشور را از بسیاری از مشکلات نجات دهند ولی این کار را نکردند. دولت روحانی با وجود این که در مدیریت اجرایی تا حدودی ضعیف عمل کرد و جای نقد دارد، اما عامل اصلی عدم اجرای برنامه های اقتصادی از جمله معطل نگه داشتن پیوستن ایران به اف ای تی اف FATF کاسبان تحریم و کارشکنی های دولت در سایه بوده است.

مناظره ها؛ تخریب آشکار و انتقام گیری از دولت فعلی

 استاد دانشگاه های استان فارس گفت: مناظره های تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به جای تزریق امید، نشاط و ارایه برنامه های جامع و هدفمند برای حل مشکلات و عبوراز تنگناها به صحنه تخریب آشکار و انتقام‌گیری از دولت فعلی تبدیل شده است.

ناصر بهمنی اظهار داشت: فحوای کلام و محتوای سخنان برخی از این نامزدها تنها به انتقادهای بی جا از دولتمردان و زیرمجموعه های مختلف نشانه رفته و گویی که برای همین مساله به صحنه آمده اند.

وی اضافه کرد: برخی ها آنچنان از نارکارآمدی این دولت سخن می گویند و به گونه ای مدعی هستند که انگار خود کمترین دخالتی در بروز و ایجاد این همه بحران ها و موانع بر سر راه حوزه اجرایی کشور نداشتند و حتی همه مشکلات انباشت شده حتی قبل از انقلاب را به این دولت گره می زنند.

مدرس دانشگاه های فارس بیان کرد: نامزدها به جای این همه تخریب و انتقام گیری بی جا از دولت باید بگویند که برای عبور از مشکلات و بحران های موجود چه برنامه و راهکار عملیاتی دارند و این همه بر طبل تخریب و توهین به دیگران نکوبند.

او ادامه داد: باید دید که قبل از آغاز فعالیت دولت تدبیروامید و در سال ۹۲ کشور در حوزه های مختلف داخلی و بین المللی دچار چه نابسامانی ها، رکود شدید اقتصادی و بی نظمی های مالی قرار داشت؛ تورم بالای ۴۰ درصد و نرخ رشد اقتصادی منفی هفت درصد به عقیده بسیاری از کارشناسان به مثابه یک سرزمین سوخته ای بود که دولت یازدهم در آن دوران سخت تحویل گرفت.

این فعال سیاسی و اجتماعی در فارس اضافه کرد: بی ثباتی در بازار ارز که منجر به بی نظمی های فاحش فعالیت های اقتصادی در کشور شده بود، وجود تحریم های ظالمانه، دوقطبی شدید در جامعه و کم رنگ شدن اعتماد اجتماعی ودامن زدن به اختلاف های عمیق از دیگر معضلات و مشکلات تحمیلی در زمان شروع به کار دولت یازدهم بود.

وی افزود: تک رقمی شدن تورم و رساندن رقم نجومی و حیرات آور ۴۰ درصد به زیر ۱۰ درصد در همان سال های نخست یکی از بزرگترین دستاورد این دولت محسوب می شود.

بهمنی با اشاره به برخی انتقادهای نابجا و تخریب ها در حوزه سیاست خارجی و برجام نیز گفت: آمارها و ارقام و گشایشی که در همان مدت پنچ تا ۶ ماه اجرای برجام در کشور رخ داده از خریدهواپیما، هجوم شرکت ها و کمپانی های بزرگ اروپایی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف در کشورمان و تزریق امید و نشاطی که در بین مردم شکل گرفت بخشی از دستاوردهای بزرگ اجرای برجام در همان مدت کوتاه اجرای آن بود.

وی افزود: افرادی که امروز مدعی هستند و اینگونه بر طبل تخریب و انتقاد دولت پرداخته اند بدانند که عامل و سبب بروز بسیاری از بحران های موجود خود آنها هستند نه دولت؛ آنها بارها با مانع تراشی ها و چوب لای چرخ برجام گذاشتن و دخالت های بی جا در زمین دشمن بازی کردند و مسبب ساختن بسیاری از بحران ها و مشکلات اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی در کشور شدند.

نقد نامزدها به عملکرد دولت پشتوانه علمی ندارد

یک فعال سیاسی هم گفت: نامزدهای ریاست جمهوری مناظره با یکدیگر را به همایش نقد و تخریب دولت تبدیل کردند و نقدهایشان فاقد پشتوانه علمی بود ، در حالی که نقد عملکرد دولت باید با ارائه سند و مستدل باشد.

علی اصغر بهمنش افزود : همیشه عنوان شده که نقد منصفانه باعث رفع کاستی ها و حرکت به جلو می شود و این در صورتی امکان پذیر است که نقدها پشتوانه علمی داشته باشد ، دلیل و سند برایش ارائه شود و مهم تر از همه ریشه های ناموفق بودن عملکرد با نگاه علمی و عقلانی شکافته شده و راهکار ارائه شود.

 وی با اظهار این که در مناظره های ریاست جمهوری با وجود این که دولت مستقر به سیبل نقد و تخریب تبدیل شده بود ، هیچ کس حرفی از علت مشکلات و راهکار برون رفت ارائه نکرد ، گفت : مرز اینگونه نقد کردن به خاطر مستند و مستدل نبودن و نپرداختن به ریشه ها و عدم ارائه راهکار با تخریب مشخص نمی شود و مردم هم با اینگونه برخورد قانع نمی شوند که پای صندوق رای حاضر شوند.

این فعال سیاسی با تبیین فرق نقد و تخریب یکی از تفاوت های این دو را در حسن نیت افراد دانست و افزود : در نقد زمانی که با پشتوانه علمی و مستدل باشد و ریشه ها شناسانده شود ، حتی اگر راهکار هم ارائه نشود ، مخاطب می فهمد حسن نیت وجود دارد ولی وقتی مطالب بدون پشتوانه و کلی طرح می شود و به ریشه ها توجهی نمی شود و راهکار بدیل هم ارائه نمی گردد ، اینجا دیگر ما با تخریب مواجه هستیم و مخاطب اینگونه برداشت خواهد کرد که اظهارات از روی بغض و کینه  صورت می گیرد.

بهمنش نقد عملکرد دولت ها را یکی از ابزارهای مهم اصلاح روش ها و بهینه سازی سیستم اداره کشور در دوران مدرن دانست و گفت : نقد عملکرد دولت باید همواره در کشور ساری و جاری باشد و رسانه ها و احزاب و نخبگان باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند ، ولی نامزدهای ریاست جمهوری هنگام قرار گرفتن پشت میز مناظره باید برنامه هایشان را ارائه دهند و تبیین و تشریح کنند و البته پس از این مرحله می توانند برنامه خودشان را با مقایسه عملکرد دولت در همان بخش تبلیغ نمایند و به عنوان برنامه بدیل و بدیع معرفی کنند.


برنامه اداره دولت در اسناد بالادستی تدوین شده است

فعال سیاسی و روزنامه نگار ارومیه ای نیز در اظهاراتی گفت: برنامه اداره دولت نباید به شکل تدوین چشم انداز و آرمان باشد؛ همه آرمانهایی که این نامزدها در تریبون های مختلف به نام خود مطرح می کنند، در اسناد بالادستی، سیاست های کلی نظام مصوب مجمع تشخیص مصلحت، برنامه های توسعه پنج ساله و اسناد آمایش سرزمینی استان ها آمده است؛ برنامه اجرایی خارج از این اسناد نمی تواند باشد چون دولت هر برنامه ای دارد باید با رعایت اسناد بالادستی، قوانین عادی و اساسی به شکل لایحه به مجلس بفرستد و در صورت تصویب مجلس، می تواند برای آنها هزینه کند.

هوشنگ عطاپور بیان کرد: نپیوستن به FATF  دسترسی دولت ها را به ارزهای صادراتی قطع می کند، چگونه این افراد می خواهند با وجود تحریم های فعلی، منابع ارزی لازم برای تحقق وعده های خود  را تامین کنند؟ واقعیت آن است که در مناظره اول که ماهیت  اقتصادی داشت با رویکرد صدا و سیما، سوالات اساسی که دولت ها را زمین گیر کرده و مانع اصلی توسعه اقتصادی کشور است، بدون جواب ماند و اصلا طرح نشد.

وی درپاسخ به این سوال که چرا در مناظره ها برخی نامزدها مدعی شدند دولت جهت تامین کسری بودجه خود دست در جیب مردم برده و برای اداره خود از تورم ارتزاق کرده، اظهار داشت: دولت ها باید به نحوی کسری بودجه خود را تامین کنتد که البته باید دلیل این تحریم را جویا شد.

وی یادآورشد: این تحریم به دلیل تحریم های اقتصادی آمریکاست و دولت برای تامین بودجه، براساس قانون بودجه مکلف به فروش اموال دولتی بود تا بخشی از کسری بودجه خود را جبران کند که این کار با فروش اموال در بورس اتفاق افتاد؛ اگر شرایط اقتصادی مملکت با همین تحریم ها ادامه پیدا بکند  هر دولتی سر کار بیاید مجبور به تامین بودجه خود از محل نقدینگی های نامتعارف است تا حقوق کارمندان را بدهد و امنیت را در جامعه برقرار سازد؛ اگر نامزدها راه بهتری بلد هستتد برنامه اقتصادی مخصوص دوران تحریم را رو نمایی بکنتد.

مردم پیگیر جواب شائبه‌های مطرح شده از سوی نامزدها هستند

نماینده مردم بجنورد در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی هم گفت: مناظرات نمایانگر رقابت بین دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب بود، فارغ از این که شخصیت ها در چه سطح و ترازی از حزبشان قرار دارند.

اسماعیل گرامی مقدم با بیان اینکه نامزدها در مناظره در برخی از شاخصه ها به رقبای خود انتقاداتی را وارد کردند، افزود: اکنون این شاخصه ها که به ادعای برخی از کاندیداها مطرح شده، سووالاتی را در ذهن مردم ایجاد کرده است و مردم پیگیر جواب این شائبه ها هستند.

وی اظهارداشت : نامزدهای ریاست جمهوری باید درک کاملی از اقتصاد کلان داشته باشند و نامزدهای منتسب به جریان خاص بدلیل این که راه حل مشخصی برای حل مشکلات اقتصاد کشور نداشتند سعی کردند با کوبیدن دولت نگاه ها را به آن سمت دیگری سوق بدهند.

وی افزود:  تحریم های ظالمانه دلیل اصلی مشکلات اقتصادی کشور است و برخی از نامزدهای ریاست جمهوری چنان از کنار تحریم ها می گذرند که انگار موضوعی پیش پا افتاده است و تاثیری بر اقتصاد کشور نگذاشت و این در حالی که تحریم  همانند زلزله به جان اقتصاد کشور افتاد و مشکلات معیشتی زیادی ناشی از این تحریم ها برای  مردم ایجاد شد.

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس هفتم تصریح کرد: در دولت یازدهم و در پسا برجام علاوه بر افزایش نرخ مشارکت، کاهش تورم و ثبات نرخ ارز و تک رقمی شدن بیکاری ایجاد شد و  این تحریم بود که مشکلات اقتصادی به خصوص در دولت دوازدهم ایجاد کرد. 

برخی نامزدها برای انتقام گیری از دولت به صحنه آمده اند

اما در ادامه اظهارات فعال سیاسی و جامعه شناس البرزی را بخوانید که گفت: سخنرانی های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید از روند تخریبی دولت خارج شود تا نشاط انتخاباتی برای مشارکت بالای مردم درانتخابات ۲۸ خرداد ماه به وجود آید.

علی طاهری خلوص اظهارداشت: اکنون نامزدهای انتخاباتی سیزدهمین دوره ریاست جمهوری نه تنها به جامعه روحیه امید و نشاط نمی بخشند بلکه با بیان مطالبی که دولت امکان پاسخ دهی به آن را ندارد، فقط به تخریب دولت می پردازند.

وی عنوان کرد: تخریب دولت صرفا برای هیجانی کردن روند تبلیغات می تواند مخاطراتی برای کشور داشته باشد و دلسردی مردم نسبت به انتخابات ۲۸ خرداد ماه را رقم بزند.

طاهری خلوص استفاده از این شگرد تبلیغاتی را منفی دانست و افزود: این رویه باعث نمی شود که مردم روی خوش به یک نامزد یا حزب در انتخابات ۱۴۰۰ نشان دهند بلکه این رویکردهای غیرمنصفانه مخاطبان را دلزده می کند.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم کارنامه دولت را ارزیابی کنیم باید با نگاهی واقع بینانه و منصفانه عملکرد آن را بررسی کنیم زیرا نمی توان به صورت تک محوری و تک عاملی به این بحث ورود پیدا کرد. 

زیرسوال بردن خدمات نظام از سوی برخی نامزدها خیانت است

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: زیر سوال بردن خدمات نظام و دستاوردهای انقلاب برای کسب رای از سوی برخی نامزدها بی انصافی و خیانت است.

حجت الاسلام نورالله قدرتی افزود: باید خاطره تاریخی خود را تقویت کنیم و به مقایسه انقلاب و قبل آن بپردازیم، به برکت انقلاب اسلامی امروز چهره روستاها و شهرهای ما متفاوت شده است اما هنوز برخی ها برای رسیدن به اهداف پلید خود بر جنازه پوسیده نظام شاهنشاهی برای خود سینه چاک می کنند.

وی با بیان اینکه برخی ها با صحبت های خود آب به آسیاب دشمن می ریرند، گفت: باید از این افراد پرسید که در کدام کشور دنیا سراغ داریم که نهاد ناظر بر قانون اساسی و انتخابات را نداشته باشد.

نامزدها به جای تخریب دولت، دستاوردهای نظام را بیان کنند

امام جمعه بناب با بیان اینکه تخریب دولت گذشته به فرهنگ مناظره های انتخاباتی تبدیل شده است، گفت: نامزدهای ریاست جمهوری به جای تخریب دولت و همدیگر در مناظرات تلویزیونی، دستاوردهای نظام را بیان کنند.

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی اظهار کرد: حفظ و حراست از نظام در شرایط فعلی از اهم واجبات نیز واجب تر است و حفظ و حراست این امانت برای هر فرد ایرانی واجب است.

وی افزود: با وجود اینکه برخی از دولت مردان مشکلاتی داشته اند و باید پاسخگوی عملکرد خودشان باشند، در عین حال بایستی عملکرد نظام برای مردم بیان شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب خاطرنشان کرد: در ۴۲ سال گذشته خدمات زیادی در کشور انجام شده است که برای مردم بیان نمی شود در حالی که وظیفه ما تقدیر و تشکر از مسئولان خدمتگزار است.

سیاه نمایی علیه دولت مردم را به نظام بدبین می کند

فرماندار مرند با بیان اینکه سیاه نمایی علیه دولت‎‌ها مردم را نسبت به کشور و نظام بدبین می‌کند، افزود: این نوع برخوردها در مناظره ها و ایام انتخابات توسط نامزدهای ریاست جمهوری به دلیل تعارض داخلی و حرکت به سمت جدل است که این تعارض باید در کشور حل شود.

داود گرشاسبی اظهار کرد: برخی نامزدها در مناظره های انتخاباتی، طوری حرف می زنند که انگار در سالهای بعد از انقلاب، هیچ اقدام مثبتی در کشور انجام نشده که این نوع برخورد در واقع ظلم به کشور و انقلاب است.

وی افزود: در حوزه سلامت خدمات زیادی در چند سال اخیر انجام شده است و نباید در این شرایط کرونایی، آن را تخریب کنیم.

وی با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات گفت: برای رسیدن به موفقیت، بالابردن قدرت چانه زنی در جهان و انسجام درونی، به مشارکت در انتخابات نیاز داریم و در این راستا باید به صورت جهادی حرکت کنیم.

گرشاسبی گفت: ما در عرصه بین الملل نیز باید با جهان، متعاملانه برخورد کرده و از تمام رفتارها و شیوه ها برای تامین منافع جهان شیعه استفاده کنیم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خردادماه جاری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ دولت تدبیر و امید حسن روحانی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات انتخاباتی پروندهٔ خبری تبلیغات نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ دولت تدبیر و امید حسن روحانی انتخابات ۱۴۰۰ دولت تدبیر و امید حسن روحانی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نامزدهای ریاست جمهوری مناظره های انتخاباتی ریاست جمهوری پیوستن ایران مشکلات اقتصاد سیزدهمین دوره انتخابات ۱۴۰۰ پشتوانه علمی برخی نامزدها نادیده گرفتن مناظره ها انتقام گیری عملکرد دولت دولت یازدهم تخریب دولت فعال سیاسی صدا و سیما بودجه خود برنامه ها تبدیل شده رسانه ها تحریم ها بحران ها ریشه ها دولت ها طرح شده نه تنها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم

انتشار تصاویری از لحظات ترسناک تخریب دیوار منازل مسکونی بر اثر طوفان باد و شن در زاهدان واکنش های زیادی را برانگیخت./ چندثانیه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • عملیات وعده صادق از مصادیق امید به آینده بود
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • وضعیت وحشتناک تخریب دیوار خانه‌های مردم در زاهدان پس از طوفان | فیلم
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد