Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در ساخت و ساز و بازسازی ساختمان‌های جدید، انتخاب نوع کفپوش بسیار مهم است. کفپوش تأثیر به‌سزایی بر ظاهر ساختمان می‌گذارد. هنگام انتخاب کفپوش مناسب باید مسائلی همچون نحوه نصب و نگهداری آنها نیز در نظر گرفته شود؛ بنابراین بهتر است قبل از انتخاب هر نوع کفپوش، در مورد کاربردها، مزایا و معایب آنها تحقیق کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موارد مهم در انتخاب کفپوش مناسب

هنگام انتخاب کفپوش مناسب برای خانه یا محل کار خود، فاکتورهای مختلفی را باید در نظر بگیرید:

فضا: استفاده از بعضی از کفپوش‌ها برای اتاق‌های خاص توصیه نمی‌شود. به عنوان مثال، استفاده از فرش برای آشپزخانه نامناسب است، زیرا تمیز کردن آن دشوار است. در انتخاب کفپوش مناسب، میزان فضای در دسترس نیز باید مورد توجه قرار گیرد. ممکن است در بعضی از ساختمان‌ها به کفپوش ضدآب و ضد خش نیاز باشد.

بودجه: قیمت کفپوش‌ها بسته به نوع مواد آنها می‌توانند بسیار متفاوت باشند.

نصب: در صورتی که نصب کفپوش انتخابی شما دشوار باشد، هزینه‌های کار افزایش خواهد یافت. به عنوان مثال، برخی از کفپوش‌ها به لایه زیرین یا پد نیاز دارند.

زیبایی شناسی: کفپوش تأثیر زیادی در ظاهر داخلی ساختمان دارد. به همین دلیل انتخاب کفپوش مناسب بسیار مهم است.

کفپوش اپوکسی چیست و چرا از آن استفاده می‌شود؟

ساده‌ترین تعریفی که می‌توان برای کفپوش اپوکسی ارائه کرد به این شرح است: قرار گرفتن چندین لایه اپوکسی در یک کف به عمق حداقل دو میلی متر. البته باید توجه کرد که بین کفپوش اپوکسی و کفپوش با لایه اپوکسی همواره تفاوت وجود دارد. همان طور که گفته شد کفپوش اپوکسی حداقل ضخامت دو میلی متری دارد. هر گونه کفپوشی که ضخامت آن کمتر از دو میلی متر باشد، تحت عنوان کفپوش با لایه روکش اپوکسی شناخته می‌شود. این محصول جایگزین مناسبی برای انواع پوشش‌های قدیمی است به خصوص در مدارس، مراکز آموزشی کودکان نظیر مهد کودک هاست چون در برابر ضربه بسیار مقاوم است.

کفپوش‌های اپوکسی به دلیل ظاهر زیبا، کیفیت و دوام بالا و محافظت بسیار خوب از کف ساختمان شناخته شده هستند. اما مزایا و معایب کفپوش اپوکسی چیست؟ کفپوش‌های اپوکسی علاوه بر مزایای که دارند، دارای معایبی نیز هستند که بهتر است قبل از انتخاب به آنها توجه کنید. در زیر برخی از مزایا و معایب کفپوش اپوکسی ذکر شده است.

مزایای کفپوش اپوکسی

۱. هزینه منصفانه: یکی از مهمترین مسائل برای هر صاحب‌خانه‌ای، مربوط به هزینه کفپوش اپوکسی است. قیمت این کفپوش‌ها در مقایسه با سایر کفپوش‌های بادوام مانند کفپوش چوبی نسبتاً مقرون به صرفه است. هزینه نصب آن نیز به فضا و نیازهای هر شخص بستگی دارد. این کفپوش‌ها حتی در مقایسه با کفپوش بتنی، ارزان‌تر هستند.

۲. نصب آسان: در صورتی که از یک نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید، خواهید دید که نصب کفپوش به راحتی و در زمان کوتاهی صورت می‌گیرد.

۳. مقاوم در برابر آسیب: کفپوش اپوکسی در برابر ساییدگی، ترک خوردگی، خراش و خوردگی مقاوم است. همچنین این کفپوش می‌تواند در برابر آسیب‌های ناشی از مواد شیمیایی مانند اسیدها و سایر تخریب‌های محیطی مقاومت کند. کفپوش اپوکسی در برابر رطوبت نیز مقاوم می‌باشد.

۴. عمر طولانی: کفپوش اپوکسی، در صورت نصب صحیح برای چندین دهه می‌تواند از کف ساختمان شما محافظت نماید. همچنین این کفپوش در برابر درجه حرارت بالا و آتش‌سوزی نیز مقاوم می‌باشد.

معایب کفپوش اپوکسی

۱. گازهای سمی قوی: به محض نصب کفپوش اپوکسی و زمانیکه هنوز خیس است، بوی تند آن را حس خواهید کرد. گاهی اوقات هم بوی شدید آمونیاک از آن بلند خواهد شد. این گازها سمی هستند و ممکن است عوارض جانبی برای افراد داشته باشند. برخی از علائم رایجی که در نتیجه استنشاق این گازها به وجود خواهد آمد شامل التهاب بینی و چشم، گلو و تحریک ریه است. افراد آسمی نیز ممکن است در تنفس دچار مشکل شوند. با این حال، کفپوش‌های اپوکسی خطری برای سلامتی ندارند، مگر اینکه تصمیم بگیرید سطح آن را سنباده بزنید. گرد و غبار حاصل از سطح کفپوش اپوکسی هرگز نباید استنشاق شود؛ زیرا حاوی مواد شیمیایی تشکیل دهنده آن است.

۲. زمان نسبتا طولانی سفت اپوکسی : ممکن است چندین روز طول بکشد که اپوکسی نصب شده کاملاً خشک شود. فرآیند خشک شدن آهسته کفپوش اپوکسی، نتیجه بسیار قوی‌تر و با دوام تری را به همراه دارد. ممکن است در برخی شرایط، خشک شدن کامل اپوکسی ۳۰ روز هم طول بکشد. این قضیه ممکن است باعث ناراحتی هر صاحب‌خانه ای شود.

۳. لغزنده بودن در زمان خیسی: یکی از بزرگترین ایرادهایی که می‌توان از کفپوش‌های اپوکسی گرفت، لغزنده شدن آنها در حالت خیس است. به دلیل سطح بسیار صاف این کفپوش‌ها، هنگام خیس شدن با آب یا روغن راه رفتن روی آنها خطرناک است. بنابراین در خانه‌هایی که بچه‌ها، افراد مسن و حتی حیوانات خانگی زندگی می‌کنند، استفاده از این کفپوش‌ها می‌تواند خطرآفرین باشد.

۴. نصب دشوار: آماده سازی کف برای نصب کفپوش اپوکسی بسیار طاقت فرساست. از بین بردن چربی، روغن یا هر نوع حلال موجود روی سطح، باید قبل از نصب کفپوش اپوکسی صورت گیرد. از دیگر معایب کفپوش اپوکسی آن است که فرایند نصب باید دقیقاً طبق دستورالعمل انجام شود. به عنوان مثال، رطوبت کف باید به اندازه کافی کم باشد تا بتوانید کفپوش را نصب کنید. اگر به این موضوع توجه نکنید، معمولاً رطوبت به کفپوش شما آسیب می‌رساند و بر دوام کفپوش تأثیر منفی می‌گذارد.

بیشتر مردم نگران سمی بودن کفپوش‌های اپوکسی هستند. با این حال، باید این واقعیت را در نظر گرفت که میزان مواد سمی موجود در کفپوش اپوکسی با قوطی رنگ معمولی که از مغازه‌ها خریداری می‌کنیم، تفاوت زیادی ندارد. بزرگترین مزیت کفپوش‌های اپوکسی این است که شما می‌توانید سبک و طرحی بسیار منحصر به فرد بسازید که در جای دیگری دیده نشده است.

منبع: https://www.sakhtemoon.com/

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5234457

منبع: مهر

کلیدواژه: ساختمان سازی دکوراسیون منزل کسب و کار کسب و کار گروه خودروسازی سایپا صنعت خودروسازی واحد صنعتی فروشگاه زنجیره ای لیزر خودروسازان ناشنوایی فنی حرفه ای داروخانه صنایع دستی میوه آتش سوزی صنعت سنگ انتخاب کفپوش مناسب کفپوش های اپوکسی کفپوش ها نصب کفپوش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ هنری به نام «پاس‌ دادن»

زیباترین پاس گل‌های تاریخ فوتبال را می‌توانید در این ویدیو تماشا کنید.

دریافت 428 MB

  

  

  

دیگر خبرها

  • ویدیو/ هنری به نام «پاس‌ دادن»
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • شهرداری کلنگ به دست؛ این بار نوبت یکی از قدیمی‌ترین بناهای هنری تهران است