Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:39:04 GMT

«یک مکان ساکت» در گیشه پساکرونایی آمریکا غوغا کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۵۴۶۷

«یک مکان ساکت» در گیشه پساکرونایی آمریکا غوغا کرد

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی هالیوود ریپورتر، دنباله فیلم سینمایی یک مکان ساکت (A Quiet Place Part II) این روزها در گیشه آمریکای شمالی حسابی سروصدا کرده است. این فیلم پساآخرالزمانی و ترسناک با گذشت تنها ۱۵ روز از اکران، با ۱۰۱ میلیون فروش، به اولین فیلم گیشه‌ پساکرونایی این بازار بزرگ سینمایی تبدیل شد که بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این اولین رکوردشکنی فیلم جان کرازینسکی نیست، این فیلم در چهار روز اول اکران خود که مصادف شد با تعطیلات سالانه روز یادبود در آمریکا، ۵۷ میلیون دلار فروش کرد و رکورد گیشه را شکست.

پل درگارابردین (Paul Dergarabedian) تحلیل‌گر سینما از تیم کام اسکور در این باره می‌گوید: اگر سوار بر ماشین زمان به یک سال پیش برمی‌گشتیم، عبور یک‌شبه از مرز صد میلیون دلار فروش که زمانی معمول بود، برای صنعت مستاصل سینما چیزی نبود جز خواب و خیالی دور.

فیلم گودزیلا علیه کونگ از استودیو فیلمسازی برادران وارنر نیز در چند روز آینده به این رکورد می‌رسد البته با گذشت سه ماه از اکران. این فیلم در تاریخ ۳۱ مارس (۱۱ فروردین ۱۴۰۰) روی پرده سینماهای آمریکا رفت و تاکنون در مجموع حدود ۹۹ میلیون و ۴۱۳ هزار دلار فروش کرده است. زمانی که این فیلم اکران شد بسیاری سینماهای آمریکا هنوز در تعطیلات کرونایی به سر می‌بردند؛ بنابراین گودزیلا علیه کونگ مثل دیگر فیلم‌های محصول سال ۲۰۲۱ کمپانی برادران وارنر، همزمان با اکران سینمایی در سرویس اینترنتی اچ بی او مکس نیز پخش شد.

اما یک مکان ساکت: بخش دوم به روش سنتی اکران شده و تا ۴۵ روز پس از اکران سینمایی در سرویس پارامونت پلاس در دسترس کاربران قرار نمی‌گیرد. این فیلم با بازی امیلی بلانت، میلیسنت سیموندز و نواه جوپ ادامه داستان خانواده‌ای را دنبال می‌کند که برای فرار از دست هیولاهای ناشناخته‌ای که در یک آینده پساآخرالزمانی زمین را تسخیر کرده‌اند، باید در سکوت مطلق زندگی کنند.

درگارابردین می‌گوید: این که یک مکان ساکت ۲ به سبک اکران پیش از شیوع کرونا از مرز ۱۰۰ میلیون فروش عبور کرده است، درخشش این فیلم را در گیشه برجسته‌تر می‌کند. این رکوردشکنی علاوه بر آن که بر قدرت ژانر وحشت در جلب تماشاچی صحه گذاشت، ثابت کرد اعتبار و انحصار اکران سینمایی در حصول سود عظیم مالی و پاداش‌های بلندمدت بی‌رقیب است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان در استان هوبی چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

این بیماری که به‌تدریج به کشورهای مختلف سرایت و سازمان جهانی بهداشت از آن با واژه همه‌گیری یاد کرد، تا لحظه تنظیم خبر ۱۷۶ میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است که از این میان سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند. 

شیوع این ویروس موجب تعطیلی بسیاری فعالیت و رویدادهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله جشنواره‌ها، نمایشگاه ها و بسته شدن سینماها، سالن های تئاتر و کنسرت و کتابفروشی‌ها شد و تأثیرات منفی زیادی بر بازارهای جهانی و اقتصاد کشورها در بخش های گوناگون از جمله فرهنگ گذاشت.

اگرچه در دوران شیوع کرونا بازار پلتفرم‌های اینترنتی پخش فیلم و سریال داغ شد اما نتایج بررسی‌های تکمیلی نشان داد، سینماها همچنان اولین انتخاب مخاطبان برای ورود به دنیای جادویی فیلم‌ها هستند. در مطالعه جدیدی که در انگلیس انجام شد، بیش از ۵۹ درصد از جامعه آماری با اشاره به تصاویر دیدنی و جذاب، اثر غوطه‌وری صدا و فضای منحصربه‌فردی که فقط در سینماها وجود دارد، تایید کردند بازآفرینی تجربه تماشای فیلم روی پرده در خانه ممکن نیست.

با کشف و تزریق واکسن کرونا، این روزها سینمادوستان نسبت به آینده خوشبین‌ترند و نسبت به بازگشت به سینماها دیدگاه مثبت‌تری دارند. همین رویه صنعت سینماداری در آمریکا را در مسیر احیا قرار داده است؛ در هفته‌های اخیر سینمادوستان آمریکایی به تدریج به سالن‌های پخش فیلم برگشتند و دو ژانر وحشت و اکشن بهترین بازار را داشتند.

برچسب‌ها ویروس کرونا روی پرده نقره ای ایالات متحده آمریکا آمریکای شمالی سینمای جهان ژانر وحشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا روی پرده نقره ای ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا روی پرده نقره ای ایالات متحده آمریکا آمریکای شمالی سینمای جهان ژانر وحشت یک مکان ساکت دلار فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهر در ساکت کردن منتقدان؛ کای هاورتس به رکورد الکسیس سانچز رسید

مهاجم آلمانی کاری کرد که دیگر هیچ کس نتواند او را یک «خرید بد» بنامد. 

طرفداری | انتقال کای هاورتس به آرسنال در طول تابستان با سروصدای زیادی همراه بود، زیرا باشگاه قرمزِ شهر لندن برای به خدمت گرفتن او از چلسی، 65 میلیون پوند هزینه کردند.

مهاجم آلمانی در غرب لندن درخشش خاصی نداشت و بسیاری تعجب می کردند که او چگونه در این تیم آرسنال جا خواهد گرفت. اما پس از شروع سخت در ورزشگاه امارات، منصفانه است که بگوییم هاورتس در حال حاضر ثابت می کند که بسیاری از مردم اشتباه می کردند.

آمار هاورتس

این بازیکن 24 ساله در ماه های اخیر خط حمله آرسنال را رهبری کرده است و آمار گلزنی او به آنها کمک کرده تا در کورس قهرمانی با منچستر سیتی رقابت کنند. در واقع، هاورتس در 11 بازی اخیر خود در لیگ برتر برای توپچی ها، موفق به زدن 8 گل و ثبت 5 پاس گل شده است.

هاورتس و رکورد سانچز

طبق آمار اسکواکا، هاورتس اکنون کاری را انجام داده است که تنها الکسیس سانچز در فصل 17-2016 موفق به انجام آن شده است. مهاجم آلمانی اکنون در چهار بازی در این فصل، همزمان یک گل و یک پاس گل به ثبت رسانده است (جدیدترین بازی مقابل تاتنهام). از زمان آخرین فصل کامل و فوق العاده سانچز در آرسنال، هاورتس تنها بازیکنی است که به این رکورد دست یافته است.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
  • نهیب ساکت برای بقا: نکیسا در جشن نساجی
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • دومین برد متوالی نساجی با ساکت/ ذوب‌آهن باز هم در خانه شکست خورد
  • «مست عشق»، «سال گربه» را جاگذاشت/ عبور «آسمان غرب» از «آپاراتچی»
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • ماهر در ساکت کردن منتقدان؛ کای هاورتس به رکورد الکسیس سانچز رسید
  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • فیلم| در ورزشگاه سلتیک انگلیس غوغا شد/ حمیات باورنکردنی هواداران تیم سلتیک از فلسطین
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت