Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@13:15:20 GMT

حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از آیت‌الله رئیسی

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۵۵۰۱

حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از آیت‌الله رئیسی

به گزارش الف، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی بیانیه‌ای حمایت خود را از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم منتشر کرد.

متن این بیانیه که به امضای آیت‌الله بوشهری رسیده به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ملت شریف و انقلابی ایران اسلامی
سلام علیکم و رحمةالله
با احترام، در پی درخواست‌های مکرّر مردم متدیّن و انقلابی، طلاب، فضلاء، بزرگان و علمای بلاد نسبت به معرفی نامزد اصلح از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اسلامی به استحضار می‌رساند؛ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر اساس تکلیف شرعی و وظایف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و طبق دوره‌های گذشته موضوع را در دستور کار کمیسیون سیاسی اجتماعی این نهاد مقدس قرار داد و پس از برگزاری جلسات متعدد و ارتباط با علمای اعلام و هم‌اندیشی با گروه‌های مختلف و رعایت همه جوانب و معیارها و ارائه گزارشات در جلسات شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سرانجام موضوع در جلسه روز جمعه مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۲۱ مطرح و با نصاب بیش از دو سوم اعضای جامعه، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سید ابراهیم رئیسی«دامت توفیقاته» به عنوان نامزد اصلح شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید است ملت شریف ایران اسلامی با عنایت خداوند متعال و در ظل توجهات حضرت بقیة الله الاعظم «اروحنا له الفداء» و همچنین با لبیک گفتن به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «مدظله العالی» با حضور پرشور و انقلابی خود در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ بار دیگر نقشه شوم استکبار جهانی را نقش بر آب کرده و عظمت ملت ایران را به جهانیان نشان دهند و با انتخاب ایشان، موجبات تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، عدالت اجتماعی، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و رشد و اعتلای کشور را فراهم نمایند.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
سید هاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

منبع: الف

کلیدواژه: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان در بیانیه‌ای حمایت خود را از طرح نور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی اعلام کردند.

متن پیام بدین شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم"

«وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ»؛

و باید از میان شما گروهی باشند که مردم را به نیکی فراخوانند و آنان را به کار پسندیده وادارند و از کار زشت و نکوهیده نهی کنند، اینانند که نیکبخت خواهند بود. (آیه ۱۰۴ سوره مبارکه آل‌عمران)

یکی از ضروریات دین مبین اسلام مسئله عفاف و پوشش اسلامی و حجاب است که قرن‌ها به‌ عنوان یک هنجار ارزشمند و فرهنگ متعالی در جامعه ایرانی وجود داشته است، حفظ و حراست از این فرهنگ دینی در همه زمان‌ها به‌ویژه در شرایط امروزی که دشمن از حربه‌ تهاجم فرهنگی استفاده می‌کند، حقیقتا امری واجب و لازم است.

یقیناً نظام جمهوری اسلامی درصدد آن نیست که کسانی را به‌ زور وادار به دین‌داری کند، امّا در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد و مسئولین و آحاد مردم و آمرین به معروف و ناهین از منکر، در این زمینه وظیفه‌ خودشان را باید به بهترین نحو ممکن انجام بدهند.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همواره حافظ امنیت و نظم اجتماعی کشور بوده و در بزنگاه‌های حساس همراه و حامی مردم بوده است، همچنان که در مقابل هنجارشکنی برخی افراد سهل‌انگار یا احیاناً بی‌بندوبار با اجرای «طرح نور»، بر حفظ کیان فرهنگی و عرضی کشور مبادرت ورزید.

پلیس انتظامی در کشور ما همچون خود نظام اسلامی مظلوم ولی مقتدر است و نباید در هیچ سطحی اقتدار پلیس زیر سؤال رود، نباید همه نگاه‌ها معطوف به پلیس باشد و برای اجرای این قانون باید همه مردم چه زن و مرد و چه مسئول و غیرمسئول، با پلیس همگام بوده و به میدان آیند و در اجرای هرچه بهتر طرح نور کمک کنند.

ما طلاب، اساتید و کادر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان، این عملکرد مؤمنانه و مقتدرانه نیروهای خدوم انتظامی را ارج نهاده و از خداوند متعال برای آنان توفیق در این امر خطیر را مسألت می‌نماییم، همچنین خواستار و مطالبه‌گر استمرار و دوام این موضوع حیاتی و همراهی و هماهنگی‌ مردم در این موضوع بسیار مهم اجتماعی از سوی همه عوامل مرتبط قضایی و امنیتی و اجرایی هستیم.

والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد