Web Analytics Made Easy - Statcounter

​حجت‌الاسلام صفری ملک میان حمایت از صادرکنندگان، تولیدکنندگان و مانع‌زدایی برای توسعه صادرات استان گیلان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ظرفیت‌های گیلان در بخش صادرات محصولات کشاورزی مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» امروز (دوشنبه، 24 خرداد) در جلسه مشترک شورای گفت‌وگو و توسعه صادرات استان گیلان حمایت از صادرکنندگان، تولیدکنندگان و مانع‌زدایی برای توسعه صادرات را متذکر شد و اظهار داشت: استان گیلان استانی با مزیت‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی است و یکی از محورهای توسعه آن هم همین حوزه کشاورزی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان شعار تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها را که در طلیعه  امسال توسط مقام معظم رهبری انتخاب و اعلام شد را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: باید موانع موجود در مسیر فعالیت‌های تولیدی را برداریم و بخش کشاورزی یکی از همین حوزه‌های بسیار مهم است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با تاکید بر اینکه مجلس در جهت تحقق شعار سال گام‌های خوبی برداشته است گفت: مجمع نمایندگان گیلان به شکل تمام قد این آمادگی را دارد که در درجه نخست جلسه‌ای را به شکل تخصصی با شورای گفت‌وگو و توسعه صادرات استان گیلان داشته باشد.

 

 وی بازدید مجمع نمایندگان گیلان از ظرفیت‌های گمرک آستارا را هم از جمله مواردی که حتما برای انجام آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود، خواند و اذعان کرد: بازدید میدانی از گمرک آستارا کمک می‌کند از نزدیک با موانع و مشکلات آشنا شویم از طرفی می‌توانیم پیگیری‌های لازم را نیز برای رفع ایرادات داشته باشیم.

 

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه کشاورزی استان گیلان باید از شکل سنتی خارج شود و توسعه پیدا کند اضافه کرد: تجاری‌سازی محصولات کشاورزی گیلان نیاز بسیار ضروری استان محسوب می‌شود که لازم است برای تحقق آن ریل‌گذاری انجام دهیم.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان پیشتازی استان در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و کسب رتبه‌های برتر کشوری را نشان‌دهنده جایگاه مهم و تعیین کننده گیلان دانست و یادآور شد: با وجود اینکه گیلان در این بخش پیشرو است اما در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و با توجه به ظرفیت‌های دریای خزر کار خاصی انجام نشد.

 

صفری ملک میان اهتمام ویژه مجمع نمایندگان، دستگاه‌های اجرایی، استاندار گیلان و دیگر بخش‌ها برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی گیلان را خواستار شد و عنوان کرد: باید مشخص شود رتبه گیلان در این بخش به لحاظ شاخص‌های کشوری چگونه است و چطور می‌توانیم در جهت ارتقاء جایگاه استان تلاش کنیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با اشاره به اینکه باید موانعی که در مسیر راه تجار و صادرکنندگان وجود دارد رفع شود  خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک هم جلساتی را در همین زمینه برگزار کنیم تا با تجمیع نظرات و ظرفیت‌ها بتوانیم در مسیر رفع توسعه صادرات به ویژه محصولات کشاورزی گیلان قدم‌های مثبتی برداریم.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: ظرفیت های گیلان کشاورزی گیلان صادرات محصولات کشاورزی صادرات محصولات کشاورزی مجمع نمایندگان گیلان توسعه صادرات استان گیلان ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید

محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

رضوانی فر در خصوص عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی گفت:کف‌پوش‌های غیر‌مخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار، عمده‌ترین کالای صادر شده در بین این محصولات بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، اظهار داشت: پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

 معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران در خصوص واردات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ افزود: در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال ماقبل آن ۱۲ درصد افزایش نشان می دهد.

رضوانی‌فر گفت: امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است، افزود: عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پود‌باف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • پرورش شتر؛ ظرفیت مغفول مانده در داورزن است
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • هدفگذاری ۲ میلیون هکتار کشت فراسرزمینی در برنامه هفتم توسعه
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان