Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: با استقرار نظام سطح بندی شده و جامع مداخلات و کاهش آسیب های اجتماعی زمینه خدمت رسانی موثر و کیفی به مددجویان و آسیب دیدگان مهیا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه کمیته نظارت و هماهنگی بر مراکز ماده 15 و 16 با حضور محسن روشن پژوه معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی، وارثی مدیرکل و معاونان بهزیستی استان روز دوشنبه در محل اداره بهزیستی قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن روشن پژوه در این نشست اظهارداشت: در استقرار مرکز درمان دادگاه مدار کارهای خوبی شده و برای این مرکز دو الگو در شش شهرستان تعریف کردیم که یک جا استاندار و یک جا دادگستری ریاست را بر عهده داشتند که محور دادگستری موفق تر بود.

وی بیان کرد: وضعیت آسیب های اجتماعی بقدری مهم است که در نهادهای حاکمیتی هم مطرح شده و این اولویت در میان مردم هم احساس می شود و کنترل و کاهش آسیب ها بویژه اعتیاد مطالبه عمومی است.

روشن پژوه گفت: بهزیستی از دستگاههایی است که باید در آن پاسخگوی مطالبات مردمی باشیم اما در زنجیره بهبود اعتیاد بدون اصلاح نظام سیاست گذاری فرهنگی و عملکرد اقتصادی، اجتماعی  و عملکرد نهادهای مختلف نمی توان به نتیجه رسید. 

وی اضافه کرد: همه عوامل باید در بهبود آسیب اعتیاد مشارکت کنند زیرا یک دستگاه قادر به حل آن نیست و در پیشگیری و درمان و بازگشت فرد به جامعه فقط بهزیستی نمی تواند موثر و موفق باشد.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی اظهارداشت: این که 6 هزار مرکز درمانی داریم کافی نیست و اصلاح وضعیت حوزه های مختلف مستلزم همکاری و مشارکت همه دستگاههاست.

منزلت و کرامت انسانی افراد جدی گرفته شود

وی توجه به چند اصل مهم در پیشگیری از آسیب ها را مهم دانست و گفت: توجه به منزلت و کرامت انسانی باید در خدمت رسانی رعایت شود و در شناسایی مشکل و نیاز سنجی، درمان و بهبود به این اصل توجه خواهد شد. 

روشن پژوه گفت: باید خدمات متناسب با نیاز فرد ارایه شود و کارهای سری دوزی در کاهش آسیب اجتماعی موثر نیست و  توجه به ملاحظات اختصاصی، فردی، خانوادگی، جنسیت، سن و شغل و انطباق مداخلات با ملاحظات فردی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی اظهارداشت: در حوزه اعتیاد تک بعدی کردن خدمات، جامعیت و پیوستگی خدمات بسیار اهمیت دارد و بدون پیوست کارشناسی قادر به رسیدن به هدف نیستیم.

استقرار نظام سطح بندی و جامع مداخلات و کاهش آسیب اجتماعی

روشن پژوه گفت: امسال استقرار نظام سطح بندی شده و جامع مداخلات و کاهش آسیب های اجتماعی را دنبال می کنیم و آماده ایم قزوین را به عنوان پایلوت انتخاب کنیم.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی یادآورشد: توسعه متوازن خدمات مهم است و برای نمونه در قزوین 150 مرکز خدمات به افراد آسیب پذیر دارید که باید توسعه متوازن در آن صورت گیرد و ضمن تبیین دقیق منطقه به خدمات بیشتر کمک کنید.

روشن پژوه گفت: رویکرد ما استفاده از خدمات سیار است و اگر از خدمات بزرگ به مدل چابک تری برسیم و بیماریابی فعال و خدمت رسانی سیار را دنبال کنیم و به سمت امور مشارکت محوری، پیشگیری مشارکت محور و اجتماع محور برویم به نتایج بهتری می رسیم.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی به شفافیت و رصد خدمات نیازمندیم و در حال حاضر پرداخت یارانه «روز خدمت» خواهد شد و یارانه مستقیم پرداخت می شود کهاین روش بر اساس گروه هدف پیچیدگی یارانه را برطرف کرده و به شفاف سازی کمک می کند.

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی تصریح کرد: با استقرار سامانه پرداخت متمرکز قرار است سامانه های دیگری فعال شده و با تجمیع سامانه ها خدمت رسانی تسریع و شفاف شود.

.وی گفت: همچنین خدمات باید شناسنامه دار شود و برنامه داریم تا نظام سطح بندی و ارجاع با استاندارد سازی خدمات و متناسب کردن اشتغال و درمان را پیاده کنیم‌.

روشن پژوه اظهارداشت: لازم است در مراکز درمان دادگاه مدار ضمن حفط کرامت افراد آنها را غربالگری، ارجاع و رصد کنیم و این دیدگاه که خدمات سطح بندی شده و متناسب با وضعیت جامعه هدف باشد با رفع  اشکالات اجرایی گذشته می تواند ما را به نتایج خوبی برساند. 

وی با تشکر مدیرکل بهزیستی استان قزوین و معاونان پر تلاش این مجموعه گفت: توانمندی، پشتکار و جدیت جناب آقای وارثی به دستاوردهای خوبی منجر شده و مجموعه مددجویان تحت پوشش رضایت خوبی از خدمات ارائه شده دارند که جای تقدیر دارد.

روشن پژوه اضافه کرد: تعامل و همکاری شورای هماهنگی و دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با بهزیستی در موفقیتها نقش اساسی داشته و امیدواریم این همکاری تداوم یابد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی قزوین معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی آسیب های اجتماعی سطح بندی شده نظام سطح بندی خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲

خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان سال ۱۴۰۲ به صورت صدرصد پرداخت شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان، قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای آذرماه سال 1402 تا پایان آبان‌ماه 1403 با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ  به امضاء رسیده است که براساس این قرارداد، مبلغ بیمه تکمیلی برای بازنشستگان با قیمت 305 هزار تومان برای هر نفر به صورت ماهانه تعیین شده که 50 درصد آن توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

در این قرارداد سقف بستری فوق تخصصی 85 میلیون تومان،  بیماران خاص و صعب‌العلاج 35 میلیون تومان، بستری عمومی 40 میلیون تومان،  خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی و سرپایی 6 میلیون تومان، خدمات تشخیصی درمانی ـ سرپایی 4 میلیون تومان، خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی 2 میلیون و 250 هزار تومان، رفع عیوب انکساری چشم 6 میلیون تومان برای یک چشم و 12 میلیون تومان برای دو چشم و آمبولانس داخل شهری 2 میلیون تومان و آمبولانس بین شهری 3 میلیون تومان است.

در همین ارتباط با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت حق بیمه بهمن‌ماه 1402 که با تاخیر قابل توجهی روبرو شده بود، اقدام کرده ، تمامی خسارات درمان مستقیم اسناد درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تا پایان  اسفند سال 1402 پرداخت شد.

سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد

همچنین باعنایت به دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر پرداخت مطالبات اسفندماه شرکت از محل قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تاپایان اردیبهشت ماه، در صورت تحقق این وعده مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد شرکت نیز  به صورت کامل بروز رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی