Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمود مسیحا هاشمی مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: این اداره‌ کل نمونه‌هایی از یک کپسول قاچاق و تقلبی را که با ادعای فراورده گیاهی لاغری به نام «گلوریا» در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به فروش می‌رسد، مورد بررسی و آزمایش قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ارزیابی‌های دقیق آزمایشگاهی مشخص شد این فراورده تقلبی حاوی ماده غیرمجاز و خطرناک مت‌آمفتامین (ماده مخدر شیشه) است که عوارض خطرناک و جبران‌ناپذیری دارد.

بیشتر بخوانید:

آمار چاقی در ایران ۲برابر میانگین جهانی | سالانه نیم میلیون نفر در دنیا با مصرف غذای ناسالم می‌میرند

تایید یک داروی ضد چاقی با اثر کاهنده وزن تا ۱۵ درصد

وی افزود: مت‌آمفتامین (شیشه) موجود در این محصول و همچنین تولیدات دست‌ساز برخی عطاری‌ها به صورت ترکیب با سایر فراورده‌های گیاهی به عنوان کاهش‌دهنده اشتها استفاده می‌شود. منابع مختلف غیرمجاز، این فراورده‌های تقلبی را تولید و به عنوان برند اروپایی در وب‌سایت‌های فروش اینترنتی، فضای مجازی و بعضی عطاری‌ها عرضه می‌کنند.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو بیان کرد: با توجه به نوع، شکل و محتویات داخل فراورده لاغری با عنوان «گلوریا» و پیگیری از اداره کل نظارت بر امور فراورده‌های طبیعی سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو مشخص شد این محصول فاقد مجوز است.

هاشمی ادامه داد: تمهیدات لازم با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برای برخورد با متخلفان و جمع‌آوری این فراورده تقلبی و سایر ترکیبات مشابه صورت گرفته است.

این مسئول با تاکید بر لزوم توجه به برچسب اصالت روی محصولات سلامت‌محور هنگام خرید، گفت: استعلام سلامت فراورده از سامانه تیتک www.TTAC.IR و سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ امکان‌پذیر است و اطمینان از اصالت فراورده‌ها تنها با تطابق اطلاعات روی برچسب و پاسخ دریافتی از سامانه حاصل می‌شود.

کد خبر 607439 برچسب‌ها چاقی سازمان غذا و داروی ایران دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: چاقی سازمان غذا و داروی ایران دارو سازمان غذا و دارو فراورده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۵۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو گفت: بنابر بر قول مساعدت رئیس مجلس، مقرر شده است تا بر اساس نوع ارزی که داده می‌شود بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، فرشته میرزازاده درباره بودجه دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: عدد پیشنهادی ما برای بودجه سال جاری ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بود که عدد مطرح شده در مجلس شورای اسلامی ۷۵ هزار میلیارد تومان عنوان شد، اما با تمهیدی که رئیس مجلس در نظر گرفت، مقرر شد که بر اساس نوع ارزی که داده می‌شود، این بودجه تا ۱۸۰ هزار میلیارد تومان اصلاح شود.

وی افزود: بخش عظیمی از سهمیه ارزی سازمان غذا و دارو که حدود ۳.۵ میلیارد دلار است، ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی بوده که تا سقف ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و امیدواریم از این عدد کمتر نشود.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو گفت: به بخش کمی از تجهیزات پزشکی نیز در حال حاضر ارز ۴۲۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد، بخش اعظمی از دارو، تجهیزات و شیرخشک با ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و بخشی از اقلام زیبایی و بخش اندکی از فراورده‌های سلامت‌محور خانگی ارز تالار دوم دریافت می‌کنند.

کد خبر 751399

دیگر خبرها

  • توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت
  • جنجال ورود حجاب به سهمیه دارویی داروخانه‌ها | آنجا محلی برای بیمار است، با روان‌شان بازی نکنید!
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام
  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • جمع آوری بیش از ۴۵۰ مورد زوائد بصری در قزوین
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • ورود سامانه بارشی جدید به لرستان
  • «اصپاک» در شهر اصفهان ۱۳ هزار مشترک دارد/ بیش از ۱۰ هزار خانه بیمه آتش‌سوزی شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید