Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:10:10 GMT

بوشهر جزو ۳ استان برتر اهدا کننده خون در کشور است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۶۱۴۳

بوشهر جزو ۳ استان برتر اهدا کننده خون در کشور است

نرگس عبیدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: میانگین اهدای خون به صورت سالانه  در کشور ۲۵ به ازای هزار نفر جمعیت است که میانگین اهدا کنندگان بوشهر در سال ۶ نفر بیشتر بوده است.

وی ادامه داد: از آنجا که اهدا کنندگان خون بیشتر اصول خود مراقبتی مورد توجه قرار داده و رعایت می‌کنند، با توسعه و نهادینه شدن فرهنگ اهدای خون، سطح سلامت جسمی و روحی جامعه ارتقا می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبیدی اضافه کرد: در صورتی که اهدا کنندگان بدانند که با اهدای خون خود در هر نوبت جان ۳ تا ۴ نفر را نجات می‌دهند، تاثیر روحی مثبتی بر آنها می‌گذارد، طوری که می‌توان هر اهدا کننده را یکی از قهرمانان جامعه نامید.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر با بیان اینکه جمعیت بالای بیماران تالاسمی و مبتلایان به داسی شکل عامل نیاز بیشتر استان به خون نسبت به میانگین کشوری است، اعلام کرد: ۵۰۰ بیمار تالاسمی بوشهر به صورت هفتگی، ۲ هفته‌ای و سه هفته نیازمند تزریق خون هستند و بقیه نیاز بیمارستانی استان صرف خونریزی‌های ناشی از حوادث، سوانح جاده‌ای، اعمال جراحی و زایمان می‌شود.

وی افزود: با این وجود به دلیل میانگین خوب اهدا، تاکنون پاسخگوی ۱۰۰ درصد نیاز بیمارستانی استان بوده‌ایم.

عبیدی با بیان اینکه هر فردی که سالانه در دو نوبت اهدای خون داشته باشد، به عنوان اهداکننده مستمر شناخته می‌شود، گفت: در زمان حاضر استان بوشهر ۴ هزار و ۵۶۸ اهدا کننده مستمر دارد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ضمن گرامیداشت ۱۴ ژوئن، روز جهانی اهدای خون، اظهار کرد: به این مناسبت از اهداکنندگان خون بوشهری و مروجان این فرهنگ پسندیده در استان قدردانی می‌شود.

وی با بیان اینکه شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا در مراکز چهارگانه انتقال خون استان با جدیت و سختگیری رعایت می‌شود، گفت: هم استانی‌هایی که از نعمت سلامتی و شرایط لازم برخوردارند با اطمینان خاطر برای یاری نیازمندان به خون، به این مراکز مراجعه کنند.

عبیدی  یادآورشد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸ هزار ۳۷۸ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند و ۶ هزار و ۸۶۶ نفر موفق شدند خون خود را اهدا کنند.

وی گفت: افراد در گروه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال با وزن بالای پنجاه کیلوگرم‌ در صورت داشتن سلامتی می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

برچسب‌ها بوشهر سازمان انتقال خون ايران روز جهانی اهدای خون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان انتقال خون ايران روز جهانی اهدای خون بوشهر سازمان انتقال خون ايران روز جهانی اهدای خون انتقال خون استان اهدای خون اهدا کنند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۶۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها، که آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و محمد هادی رستمیان معاون عمرانی استانداری بوشهر نیز حضور داشتند شوراهای برتر استان بوشهر، اعضای شوراهای شهر و روستا در استان بوشهر که ۶ دوره عضو شورا بودند، تقدیر شد

در این آئین از وحید نیک روش رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر، احمدی رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر، صداقت رئیس شورای اسلامی روستای هلپه‌ای از دشتستان و حیدری رئیس شورای اسلامی بخش امام حسن از دیلم به عنوان شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شد.

همچنین از سید علی اکبر فاطمی از شورای اسلامی شهر کاکی، هوشیار از شورای اسلامی شهر بنک، کنگونی اصل از شورای اسلامی تنبک به دلیل اینکه از ابتدای شروع به کار شوراها تاکنون عضو شورا بودند، تجلیل به عمل آمد.

همچنین از محمد هادی رستمیان معاون عمرانی استانداری بوشهر، مجید محمودی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر و امیری نژاد به عنوان نمایندگان دولت در سطح استان بوشهر به مناسبت تعامل و همدلی با شوراهای شهر و روستاها نیز تجلیل شد.

کد خبر 6088585

دیگر خبرها

  • امتیاز صدرشیمی در لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور به مهریز انتقال یافت
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • اهدای اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای اعضای بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو بیمار پس از ایست کامل قلبی
  • اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران
  • آخرین وضعیت ساختمان جدید اهدای خون مشتاق کرمان+تصویر