Web Analytics Made Easy - Statcounter

با امضای معاون اول رئیس جمهور، آیین‌نامه اجرایی قانون تعاونی کردن تولید و یکپارچه شدن اراضی ابلاغ شد.

به‌‎گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و با هدف ایجاد و حمایت از شرکت‌های تعاونی تولید روستایی، آیین نامه اجرایی قانون تعاونی کردن تولید و یکپارچه شدن اراضی را به تصویب رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ايجاد انگيزه برای جذب و توسعه سرمايه‌‌گذاری در بخش كشاورزی و كاهش احتمال زيان توليد، ساماندهی فرآيند توليد و افزايش بهره‌‌وری، كاهش هزينه‌های توليد و بهبود كيفيت مواد و فرآورده‌‌های غذایی، تخصيص هدفمند منابع به بخش كشاورزی روستایی در جهت تحقق خود كفایی، حمايت از ساخت زيربناها و رویکرد حمایتی و تشویقی در حوزه آب‌های کشاورزی، از مهم ترین دلایل تصویب این آیین‌نامه به‌شمار می‌روند.

بر اساس این آیین‌نامه، وزارت نیرو نیز موظف است به‌منظور ارتقای کارایی و بهره‌وری آب کشاورزی، اعمال مدیریت صحیح در جهت استقرار نظام بهره‌برداری مناسب و تحقق مدیریت مشارکتی آب کشاورزی در حوزه عمل شركت‌های تعاونی تولید روستایی، اقداماتی مانند تحویل حجمی آب در شبکه‌های آبیاری، زهکشی و منابع آب زیرزمینی در چارچوب الگوی کشت منطقه تا سقف پروانه بهره‌برداری را انجام دهد.

همچنین این وزارت‌خانه باید واگذاری وظایف مدیریت توزیع، بهره‌برداری، نگهداری و حفاظت از منابع آب سطحی و زیرزمینی، تأسیسات و شبکه های آبیاری، زهکشی و جمع‌آوری هزینه‌ها و نیز ساير وظایف تصدی گری به شرکت‌های تعاونی توليد روستایی مشروط به وجود توانمندی‌ها و ظرفيت‌های لازم مورد تایید وزارت نیرو در اين شرکت‌ها در چارچوب مقررات موجود را در دستور کار خود قرار دهد.

طبق این آیین‌نامه، رفع نواقص و بهسازی شبکه‌های آبیاری و نصب سیستم‌های کنترل و اندازه‌گیری به‌منظور تحویل حجمی آب در منابع آب سطحی، کنترل و نظارت بر فرآیند تجهیز چاههای کشاورزی به ابزار اندازه‌گیری و تعیین نحوه استفاده و برداشت منابع آب با توجه به ضوابط موجود از دیگر اقداماتی است که وزارت نیرو باید در این راستا انجام دهد.

برچسب هااسحاق جهانگیری ایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) وزارت جهاد کشاورزی وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری ایران وزارت جهاد کشاورزی وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو وزارت نیرو آیین نامه منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ یک هکتار از اراضی ملی را از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق کردند   بر اساس این گزارش این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.   اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران از مردم خواست هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی، تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند

دیگر خبرها

  • یکپارچه سازی اراضی لرستان ضروری است
  • ابلاغ آئین نامه اجرایی جشنواره شنای آب‌های آزاد کیش
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد؛ واردات خودرو کارکرده، پَر
  • یک وعده دیگر اقتصادی دولت رئیسی، هوا شد/ واردات خودرو کارکرده، پر!
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت