Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر گسترش توسعه‌یافتگی در صنعت نفت که در مسیر ایجاد پارک نوآوری و فناوری شکل می‌گیرد خواستار جذب بیشتر دانش و فناوری در صنعت نفت و گاز کشور شد و گفت: هم‌اکنون دو پتروپالایشگاه با سرمایه‌گذاری ۶.۵ میلیون یورو در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار شانا، علی آقامحمدی امروز (دوشنبه، ۲۴ خردادماه) در آیین بهره‌برداری از پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت گفت: در اقتصاد مقاومتی بخش نفت از آن دست مؤلفه‌هایی است که با جزئیات به آن پرداخته شده است، کما اینکه تحولات چشمگیری هم در زمینه دانش و فناوری در این عرصه اتفاق افتاده که نیازمند سرمایه‌گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا ۳۰ سال آینده پنجره جمعیتی کشور وارد دوره پیری خواهد شد که با بهره‌مندی بالقوه از سرمایه نیروی انسانی و توسعه آن می‌توان کشور را به یک کشور پیر ثروتمند تبدیل کرد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تولید نفت مساوی با خام‌فروشی نیست، اعلام کرد: ما از همه ظرفیت‌های تولید نفت و گاز در کشور به‌طور کامل واقف هستیم، بنابراین سرمایه‌گذاری در پتروشیمی‌های بالادست به‌طور کامل انجام شده و در برنامه هفتم توسعه مبنای کارمان تکمیل بخش پایین‌دستی این حوزه است.

آقامحمدی در ادامه به مطالعات همه‌جانبه‌ای که همسو با ظرفیت تولید نفت کشور انجام شده است، اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تحقیقات علمی وسیع و در عین حال توجیه‌پذیر از سوی دانشگاهیان و نخبگان صنعت نفت انجام شده است که پاره‌ای از این تحقیقات ظرفیت تولید ۶.۵ میلیون بشکه در روز را برآورد کرده و تحقیقات دیگری مقدار ۷.۴ میلیون بشکه را برآورد شده که همه این موارد هم براساس استدلال و کار علمی و کارشناسی انجام شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این یافته‌های علمی می‌توان گفت با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد دلار برای دستیابی به ظرفیت ۷.۴ میلیون بشکه تولید نفت در روز می‌توان به هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار فناوری دست یافت و این تنها و مهم‌ترین منبع توسعه‌یافتگی آینده صنعت نفت را رقم خواهد زد، به شرطی که وارد دولت و اقتصاد دولتی نشده و صنعت نفت نیز این امکان را تضمین و فراهم کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ساخت دوپتروپالایشگاه عظیم در کشور اشاره کرد و یادآور شد: برنامه‌ریزی‌های اولیه برای ساخت این دو پروژه انجام شد و هم‌اکنون این پتروپالایشگاه‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶.۵ میلیون یورو در حال ساخت است.

آقامحمدی گفت: راه‌اندازی پارک نوآوری و فناوری نشان می‌دهد ظرفیت‌های بزرگی در صنعت نفت کشور در حال شکل‌گیری است که هدف اصلی آن جذب سرمایه‌گذاری ملی انسانی بوده و از طرفی ورود فناوری‌های نو و پیشرفته به عرصه این حوزه زمینه‌ساز حضور قدرتمند در بازارهای جهانی است.

منبع: شانا

کلیدواژه: پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز توسعه یافتگی صنعت نفت علی آقا محمدی پارک نوآوری و فناوری سرمایه گذاری انجام شده تولید نفت صنعت نفت انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود

با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری، رویداد دیدار پایدار با موضوع «مالکیت فکری و اهداف توسعه پایدار: خلق آینده مشترک با نوآوری و خلاقیت» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، برای ساختن آینده مشترک برای همه و دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDGs)، باید به دنبال راهکارهایی به نفع همه جامعه بود. روز جهانی مالکیت فکری ۲۰۲۴ با شعار محوری «برای استفاده از نوآوری و خلاقیت برای نیل به توسعه پایدار»، فرصتی است برای کشف اینکه چگونه مدیریت دارایی‌های فکری راه حل‌های خلاقانه، فناورانه و نوآورانه‌ای را که برای ساختن آینده جمعی همه ما و فایق آمدن بر چالش‌های چند وجهی بسیار حیاتی هستند، تشویق و می‌تواند تقویت کند و از همه ابزارهای موجود، به ویژه نوآوری و مالکیت فکری برای دستیابی به آینده‌ای پایدار برای همه و در همه جا استفاده شود.

از سال ۲۰۰۰ و با ابتکار عمل سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) ۲۶ آوریل، روز تاسیس این سازمان، به عنوان روز جهانی مالکیت فکری نامگذاری شد و هر ساله با توجه به اهمیت مسایل روز، شعاری محوری برای بزرگداشت آن از طرف این سازمان اعلام می‌شود. مدیریت دارایی‌های فکری در رسیدگی به مسائل جهانی و پیشبرد رشد و پیشرفت برای بهبود زندگی و حفاظت از محیط زیست بسیار مهم است. روز جهانی مالکیت فکری سال جاری، با شعار «مالکیت فکری و اهداف توسعه پایدار: خلق آینده مشترک با نوآوری و خلاقیت» نقش اساسی دارایی‌های فکری، نوآوری و خلاقیت در دستیابی به اهداف توسعه پایدار برای منافع فراگیر را برجسته می‌کند.

نهادهای سیاستگذار و مجری با همراهی ذینفعان کلیدی در سراسر کشور برآن شده‌اند تا در سالی که مزین به مفهوم پربرکت مشارکت است، با هم‌افزایی و مشارکت بخش خصوصی در تعاملی مثبت و به نفع عموم جامعه همکاری کنند تا یک سیستم مالکیت فکری متعادل، مؤثر و فراگیر ایجاد کنند که نوآوری و خلاقیت را به نفع همه و در همه جا تشویق می‌کند و به آن ارزش می‌بخشد.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جهاد دانشگاهی امسال گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری را با همکاری هم و به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ روز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ساعت ۸:۳۰ – ۱۲:۳۰ برگزار می‌کنند و در این مسیر نهادهای دیگری مانند صدا و سیمای جمهوری اسلامی، پارک فناوری‌های نرم و خلاق، دانشگاه علوم پزشکی ایران، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پارک علم و فناوری البرز، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی و صندوق پژوهش و فناوری خلاق و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همراه خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود