Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بانوان همواره در فراز و نشیب‌های حیات نظام جمهوری اسلامی از پیروزی انقلاب گرفته تا هشت سال دفاع مقدس و همچنین در عرصه‌های سازندگی نقشی برابر با مردان ایفا کردند؛ موضوعی که از منظر بزرگان و علما نیز مورد تأیید است و امام خمینی (ره) با بررسی ابعاد مختلف شخصیت بانوی مسلمان و انقلابی، جایگاه ویژه‌ای برای زنان ترسیم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بانوان در رسالت مهم مادری و تقویت بنیان خانواده، با تربیت اسلامی فرزندان در توسعه سرمایه‌های اجتماعی نقشی بی‌بدیل دارند و در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی نیز نشان داده اند که همواره برای پیشبرد اهداف انقلاب در میدان هستند.
یکی از مهمترین سرفصل‌های نقش زنان در جوامع، حضور ویژه این قشر در انتخابات است؛ امام خمینی (ره) در دیدارهای مختلف با بانوان در مورد نقش زن انقلابی در انتخابات اینگونه فرمودند: «شما (بانوان) باید در همه صحنه‌ها و میدان‌ها آن قدری که اسلام اجازه داده است، وارد باشید مثل انتخابات که امروز عملی است که باید انجام بگیرد و صحبت روز است در ایران، خانم ها همان طوری که مردها فعالیت می کنند باید برای برای انتخابات فعالیت داشته باشند و برای این که فرقی بین شما و دیگران در تعیین سرنوشت نیست زیرا سرنوشت ایران، سرنوشت همه است.»
در شرایط کنونی که دشمن به هر طریقی در پی کمرنگ کردن صحنه انتخابات است، بانوان انقلابی شرکت در این رخداد مهم سیاسی و اجتماعی را وظیفه خود می دانند و خواستار توجه رئیس جمهوری آینده به رفع مشکلاتی از قبیل بیکاری، ایجاد زمینه مناسب برای حضور بانوان در عرصه‌های مختلف، تداوم روند اصلاحات ضمن پایبندی به قانون اساسی، پیشبرد برنامه های توسعه محور و رفع نیازهای جامعه به خصوص در امور مرتبط با بانوان هستند.
بانوان ساوجی با توجه به ظرفیت صنعتی و کشاورزی این شهرستان و همچنین بستر توسعه علمی و فرهنگی همواره در عرصه‌های مختلف حضوری فعال و موثر داشته‌اند؛ از زنان ورزشکار تا بانوان هنرمند و کارآفرین ساوجی همه شرکت در انتخابات را امری حیاتی می‌دانند.

توجه به ورزشکاران، بیمه بانوان و اشتغال این قشر در ساوه ضروری است

رئیس هیات قایقرانی شهرستان ساوه، ورزش و حفظ سلامت را یکی از مهمترین موضوعاتی در دنیای امروز عنوان کرد و گفت: با وجود افتخارات بسیاری که بانوان این شهرستان کسب کرده اند اما حمایت جدی از آنها صورت نگرفته است.
«فهیمه حسینی» بیان کرد: در ادوار مختلف، اقداماتی از سوی مسئولان در حوزه ورزش بانوان انجام شده اما نیاز این بخش را تامین نکرده است بنابراین ورود بخش خصوصی به ورزش به عنوان پشتیبان موضوع مهمی است که باید در اولویت قرار گیرد.
وی ادامه داد: به عنوان یک بانوی ورزشکار از رئیس جمهوری آینده انتظار دارم که اهمیت ویژه‌ای به ورزش بانوان داده شود زیرا  وضعیت ورزش بانوان به گونه‌ای است که حتی برای شرکت در مسابقات بین‌المللی نیز با شرایط مطلوب بسیار فاصله دارند و در زمینه اعزام به مسابقات برون مرزی نیز حمایت نمی‌شوند.

وی تاکید کرد: این در حالیست که کسب مسب مدال و عناوین ورزشی در میادین جهانی از سوی بانوان ورزشکار و محجبه برای کشور یک افتخار بزرگ محسوب می شود.

حسینی ضمن دعوت از تمام ورزشکاران برای حضور پررنگ پای صندوق‌های رای در روز ۲۸ خرداد، گفت: تمام اقشار جامعه وظیفه دارند در عرصه مهم سیاسی شرکت و فرد اصلح را انتخاب کنند.  

یکی از بانوان پزشک اهل شهرستان ساوه نیز در مورد اهمیت انتخابات پیش رو، به ایرنا گفت: انتخابات در واقع تعیین سرنوشت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور برای چهار سال آینده است و تمام آحاد جامعه باید با حضور در انتخابات، نسبت به انقلاب و خون شهدا ادای دین کنند.
«مینا اسفندیاری» ادامه داد: توجه به سلامت جسمی و روحی بانوان به عنوان مادران و تربیت کنندگان نسل آینده کشور امری حائز اهمیت است و در این راستا باید حمایت ویژه از زنان در بخش پزشکی صورت گرفته و تجهیزات مورد نیاز تامین شود.
وی عنوان کرد: برخی از زنان سرپرست خانوار به دلیل تحت پوشش نبودن بیمه پزشکی،  قادر به تأمین هزینه‌های درمانی خود نیستند که از مسئولان انتظار می‌رود در این خصوص اقدامات لازم را مدنظر قرار دهند و رئیس جمهوری آینده نیز باید نگاه خود را به اقشار آسیب‌پذیر جامعه معطوف کند و پوشش بیمه و حمایتی از آنان را تقویت کند.

مدیر کمیسیون امور بانوان شهرستان ساوه نیز ایجاد اشتغال و بستر کارآفرینی را مهمترین مطالبه بانوان دانست و گفت: بانوان ساوجی به امکانات ویژه‌ای در زمینه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی نیاز دارند.

«اعظم صدیقی» بر ضرورت توسعه محیط‌های ورزشی و مفرح ویژه بانوان در شهر ساوه تاکید کرد و زیرساخت های کنونی را پاسخگوی نیاز همه بانوان شهر نمی داند.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها، سمینارها و نمایشگاه‌های ویژه بانوان در تقویت روحیه مشارکت پذیری و توجه به جایگاه زنان در جامعه نقش بسزایی دارد که انتظار است با استقرار دولت سیزدهم به این موارد در شهر ساوه توجه جدی شود.
صدیقی عنوان کرد: از رئیس جمهوری آینده انتظار می‌رود برای حمایت از بانوان کارآفرین و اشتغالزایی هرچه بیشتر این قشر، بازارچه‌ای برای هنرهای دستی آنها در نظر بگیرد و در اعطای تسهیلات ویژه اشتغال از آنها حمایت نماید.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ساوه بیمه سلامت اشتغال زایی معاونت توسعه ورزش بانوان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ساوه بیمه سلامت انتخابات ۱۴۰۰ ساوه بیمه سلامت اشتغال زایی معاونت توسعه ورزش بانوان رئیس جمهوری آینده ورزش بانوان ویژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل

اباسط ابراهیمی اظهار کرد: ایستگاه‌های ورزشی صبحگاهی بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از امروز در ۱۳ نقطه اردبیل کار خود را آغاز کردند که بر اساس انتظار‌ها با استقبال خوبی هم از سوی شهروندان روبه‌رو شد.

او بیان کرد: استادیوم کارگران، پنج آذر، پارک ولایت، پارک شفا، پارک وحدت، پارک بانوان، فرهنگ‌سرای اصلانیان، باغ جیرال، پارک فرهنگیان، پارک بعثت، پارک سینا، پارک شهید سلیمانی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از فردا ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا هشت و ۳۰ دقیقه آماده میزبانی همشهریان اردبیلی هستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل افزود: ایستگاه‌های ورزشی روزانه ویژه بانوان در پارک‌های ولایت، شفا، فرهنگیان، سینا، بعثت، شهدای میراشرف، بانوان، قمر بنی‌هاشم، پنج آذر، باغ جیرال، استادیوم کارگران، سالن یادگار امام (ره) و پارک شهید سلیمانی واقع در روبه‌روی دادگستری خانوادگی خواهد بود.

ابراهیمی عنوان کرد: گسترش سلامتی، نشاط و شادابی با ایجاد بستر‌های مناسب ورزشی در محله‌ها و بوستان‌های اردبیل از جمله در قالب تقویت ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی پیگیری می‌شود که بسترسازی آن با شهرداری و تامین مربی ایستگاه‌ها برعهده هیات ورزش‌های همگانی است.

او با قدردانی از همراهی اداره ورزش و جوانان، هیات ورزش‌های همگانی و عزم شهرداری برای ترویج و توسعه فرهنگ ورزش، از همه شهروندان به ویژه بانوان اردبیلی خواست تا برای حفظ سلامتی خود و افزایش نشاط اجتماعی، مشارکت لازم را در این طرح ورزش همگانی با حضور در ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل در ادامه گفت: طرح خیابان ورزش نیز در راستای ارتقای سلامت شهروندان و ترویج ورزش همگانی در حاشیه دریاچه شورابیل به اجرا درمی‌آید.
ابراهیمی با اشاره به استقبال پرشور خانواده‌ها از نخستین برنامه افزود: امکانات و تجهیزات ورزشی شامل شطرنج، مینی گلف، شمشیربازی، بدمینتون، فوتبال تنیسی، چوب‌کشی، هولاهوپ، ترامپولین و دارات برای استفاده علاقه‌مندان تدارک دیده شده است.

او با قدردانی از همکاری هیات‌های ورزشی از جمله شمشیربازی، ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی-محلی از شهروندان اردبیلی دعوت کرد تا در این طرح پرشور و نشاط‌آفرین که عصر پنجشنبه‌ها برگزار می‌شود نیز حضور یابند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • تابع فضاسازی‌ها تصمیم قضائی نمی‌گیریم/ قاضی باید اهل مشورت باشد/ دستور ویژه به مراجع قضایی
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل