Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر یزد گفت: نگاه غیر کارشناسی و سیاسی به کارکرد شورا برای حل مشکلات شهری مردم آسیب وارد کرده است. - اخبار استانها -

بی‌بی فاطمه حقیرالسادات در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: شورای شهر به عنوان مردمی‌ترین نهاد حاکمیتی کشور برای محقق کردن مستقیم خواست و اراده شهروندان در هدایت مدیریت شهری و نظارت بر مدیریت شهری شکل گرفته.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

است، هدایت و نظارتی که باید اساس عدالت شهری و عدالت اجتماعی باشد.

وی افزود: شورای شهری توان این هدایت و نظارت مطلوب را دارد اگر که از جمعی متعهد، دلسوز، آشنا به شهر و مشکلات شهری تشکیل شده باشد. مهم‌ترین ویژگی برای محقق شدن خواسته شهروندان و حل مشکلات شهری، پیگیری و برنامه‌ریزی به دور از حاشیه‌های فرصت سوز سیاسی و جناحی است که آرامش شهر را مختل و شهروندان را از منتخبین خود دلسرد می‌کند.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: در کنار این موارد باید شورایی تشکلی شود که شامل افرادی متخصص و با تجربه در زمینه‌های مختلف که در پی هدایت درست مدیریت شهری هستند باشد، صرف اینکه یک نفر متخصص امور شهرسازی و معماری یا درس خوانده فلان رشته باشد نمی‌تواند مدیر کارآمد و خلاقی در حل مشکلات شهری و بالا بردن کیفیت زندگی در شهر باشد.

حقیرالسادات گفت: از اصلی‌ترین ارکان وجودی شورای شهر ارتباط با شهرداری و انتخاب شهرداری مناسب برای شهر است، البته لازم است متذکر شوم که هدایت و نظارت شورا را نباید با دخالت‌های دائمی و تلاش برای به کرسی نشاندن نظر شخصی اشتباه گرفت، مهم‌ترین هدایتی که شورا انجام می‌دهد انتخاب شهردار با بررسی سوابق و برنامه‌های ارائه شده از طرف نامزدهای معرفی شده برای این سمت است.

وی ادامه داد: چالشی که بعضا در ادوار گذشته دست خوش ادعای نخبه طلبی‌های گزینشی شد که در نتیجه آن شهر نزدیک یک سال شهردار نداشت و فعالیت‌های شهری معطل انتخاب مدیر بود، از آن بدتر مظلوم نمایی و جنجال‌هایی بود که بعضا با اهداف شخصی و گروهی غیر از وظایف اصلی شورا انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه همواره نگاه غیر کارشناسی و سیاسی به کارکرد شورا برای حل مشکلات شهری مردم آسیب وارد کرده است عنوان کرد: ببینید شاید خانواده مثال یا نمونه‌ای کوچک شده از شهر باشد با اعضای همدل و شبیه به هم اما با تفاوت‌های اساسی، بنیانی که به دلیل نکات مشترک فرهنگی، اجتماعی، مکانی و بعضا حتی نسبی از زندگی در کنار هم استقبال می کنند و به شهر و دیارشان علاقه‌مند هستند، پس تفاوتی ندارد که این اعضای خانواده در چه چیزی اختلاف نظر دارند، مهم‌تر نکات اشتراک و فراهم بودن امکان زندگی با کیفیت و مطلوب برای آن‌ها است.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورا اسلامی شهر یزد افزود: ما هیچ گاه اختلافات و تفاوت‌های سلیقه‌ای را مبنای رفتار خانوادگی قرار نمی‌دهیم و بنده بر همین اساس معتقدم فضای شهری باید فضایی برای آرامش، نشاط و سر زندگی و بالندگی شهروندان باشد، آرامشی که برای زندگی راحت و رو به جلوی یک خانواده بزرگ به وسعت یک شهر لازم است. 

حقیرالسادات تصریح کرد: درگیر کردن مسائل مدیریت شهری و بعضا حتی نظارت‌های گزینشی و سلیقه‌ای که در ادوار گذشته اتفاق افتاده و متاسفانه ریشه در نگاه غیرکارشناسی و سیاسی داشته معضلی بزرگ است که مهم‌ترین نیاز اولیه شهر که آرامش، رفاه و سر زندگی شهروندان است را مختل می‌کند.

وی اظهار داشت: اینکه اعضای شورا به جای پیگیری امور به دنبال ایجاد جو سیاسی و رسانه‌ای در حمایت از جناح خود باشند عین ناکارآمدی و ظلم به شهروندانی است که فرد منتخب را برای نشستن بر کرسی شورای شهر انتخاب کردند، به نظرم مهم‌ترین ناظرین بر عملکرد شورا خود مردم هستند که باید مانع آمدن و انتخاب شدن چنین افرادی شوند.

ششمین انتخابات شوراها در استان‌ها|نامزد اصولگرای شورای شهر اردبیل: مردم از شورا رضایت ندارند / هوشمندسازی شهر فراموش شد + فیلمششمین انتخابات شوراها در استان‌ها| نامزد اصولگرای شورای شهر بیرجند: شوراهای شهر جولانگاه سیاسی بازی نیستششمین انتخابات شوراها در استان‌ها|نامزد اصولگرای شورای شهر اردبیل: شیوه انعقاد قراردادها در شهرداری فسادزاست + فیلم

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر یزد با اشاره به فساد اداری و اقتصادی برخی اعضای شورای شهر در دوره گذشته بیان کرد: برای مبارزه با فساد احتمالی در شورا و احقاق عدالت شهری و عدالت اجتماعی در شهر، حرف زدن، آرزو و تمنا کردن راه به جایی نخواهد برد، بعضا هم که شهروندان فهیم عادل یزدی در ادوار گذشته دیدند که افرادی به اسم و ادعای مبارزه با فساد تنها به دنبال منافع جناحی خود بودند و نه حفظ منافع شهری و استفاده کارشناسی آن در محل مصوب شده توسط خود شورا.

حقیرالسادات خاطر نشان کرد: متاسفانه دیده شده بودجه‌ای برای اصلاح مشکلات فلان خیابان پر حاشیه شهر در نظر گرفته و تصویب شده اما با نظر شخصی در محل دیگری مصرف می‌شود این مشکلات زمانی حل خواهد شد که بودجه مصوب شورا و جایگاه‌های خرج آن به صورت شفاف در اختیار شهروندان قرارگیرد و اعضای شورای شهر به صورتی عینی و واقعی در دسترس شهروندان برای صحبت و شنیدن سوالات آنها باشند، شفاف بودن جلسات شورا و بودجه‌های نقدی و غیر نقدی و قراردادها نباید نمایشی و ظاهری باشد چرا که زیرکی شهروندان یزدی آنها را در جایگاه بالایی از بلوغ اجتماعی و شهروندی قرار داده است که با نمایش‌های ظاهری و سیاسی کاری، خام رفتار کسی نمی‌شوند.

وی با اشاره به گفته رهبر گرانقدر که گفتند مردم درگیر این اسم و آن اسم نیستند ادامه داد: نامزدها باید با برنامه و راهکار خود مردم را راضی و قانع کنند، تنها راه جلوگیری از ناامیدی و تضعیف جایگاه شورا بین مردم، پرهیز از سیاست بازی، جنجال‌های بیهوده جناحی، استفاده از متخصصین و مشاورانی با تجربه و دلسوز برای ساختن شهری آباد است که یزد الگویی ایرانی باشد و فرصتی جهانی. 

کاندیدا شورای شهر یزد گفت: اینکه مردم اعتماد خود را به شورا از دست بدهند آفتی است که مهم‌ترین رکن اجرای برنامه‌های مدیریت شهری را مختل می‌کند، به عبارتی اگر مردم در صحنه اجرا و نظارت و مدیریت شورا و شهرداری تاثیرگذار و پر رنگ نباشند، شهردار و سایر مدیران شهری هم نمی‌توانند برنامه‌ای کاربردی و منظم تنظیم و اجرا کنند، قطعا جمهوریت اسلامی ما با حضور و همراهی مردم شکل گرفته و با همراهی مردم به سرانجام مطلوب در هر سطح و هر اقدامی می‌رسد.

حقیرالسادات خاطر نشان کرد: با وجود اینکه خلاصه فعالیت‌های اعضای منتخب شورای شهر، هدایت و نظارت بر مدیریت شهری است اما وظایف و حیطه کاری فراتر از صرف امور شهرداری است و شامل همه ابعاد یک زندگی شهری می‌شود، اعم از حفظ و گسترش و زیباسازی کالبدی، توسعه فضای سبز، امکانات رفاهی و تفریحی و بسیاری از نکاتی که برای زندگی با کیفیت شهری در شان اولین شهر جهانی خشت خام جهان لازم است.

وی گفت: من به عنوان یک کارآفرین و استاد دانشگاه همیشه سعی کردم دانشگاه راه با صنعت مرتبط کنم، معتقدم در جهان امروز شهر‌ها مرکز تمرکز جمعیت و عمده‌ترین بازیگران اقتصاد ملی هستند که این نقش نیاز به بهبود مدیریت شهری دارد مدیریتی که بتواند بستر رشد و گسترش استارت‌آپ‌ها و صنایع بزرگ و کوچک را فراهم کند. 

کاندیدا شورای شهر یزد تصریح کرد: بدون شک بهبود مدیریت شهری و جلوگیری از توسعه نامتوازن شهری و تلاش برای اجرای عدالت شهری، زیر بنای رشد اقتصادی، افزایش رضایتمندی شهروندان، فقر زدایی، جلوگیری از تخریب محیط زیست، ثبات سیاسی، افزایش مشارکت شهروندان و بالا بردن رضایت و رفاه عمومی می‌شود.

حقیرالسادات اظهار داشت: یزد به عنوان شاخص‌ترین شهرهای کشور در حوزه دانش بنیان‌ها و توان ذاتی اقتصادی کویرنشینان پاکدست یزدی، نیازمند شورای با برنامه، شفاف، فساد ستیز و به دور از جنجال‌های سیاسی و جناحی است، بدون شک حضور زنان در مدیریت شهری نیازی غیر قابل اغماض است، زنان ما در این 42 سال آن قدر رشد کرده و از نظر جایگاه اجتماعی، مدنی و اقتصادی برخوردارند که می‌توانند در عین شایسته سالاری به عنوان مدیری کارآمد و کاربلد ایفای نقش کنند. 

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ششمین انتخابات شوراها در استان ها نامزد ششمین دوره انتخابات شورا نامزد اصولگرای شورای شهر کارشناسی و سیاسی حل مشکلات شهری شورای شهر یزد هدایت و نظارت مدیریت شهری مهم ترین نگاه غیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان گفت: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، با اشاره به سالروز تاسیس شوراها اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های جمهوری اسلامی، مردم سالاری است و مصداق بارز آن شوراها است.

وی افزود: در هر دوره شورایی، منتخبان مردم چهار سال در خدمت آن‌ها هستند و با انتخاب شهردار که در راس ۱۵ منطقه شهری و ۱۵ سازمان شهری قرار دارد، این مردم‌سالاری را در عرصه شهری تجلی می‌دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد اقدامات و دستاوردهای شهرداری در حوزه تقویت گردشگری نصف جهان هستیم؛ در شورای اسلامی شهر نیز کمیته گردشگری داریم که هدف ما توسعه گردشگری و توجه به این بخش است و لذا در مقطعی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافت.

حاج‌رسولی‌ها با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان خاطر نشان کرد: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

وی گفت: ما در اصفهان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و این زیبایی کار شورایی است؛ در مدت ۱.۵ سال دیگر مردم مجدد شورای دیگری را انتخاب می‌کنند و هر حرکتی در این شهربا پشتوانه انتخابات مردمی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌فرد مجموعه کوه نور تصریح کرد: چنین مجموعه‌ای نه تنها در ایران، بلکه حتی در کشورهای دیگر ندیده‌ام.

کد خبر 749181

دیگر خبرها

  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی