Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس پلیس فتای استان زنجان، از شناسایی و دستگیری شخصی که با ایجاد صفحه اینستاگرامی به بهانه فروش انگشتر و زیورآلات اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد و گفت: مطمئن‌ترین راه برای خرید زیورآلات با ارزش، خرید حضوری و پرداخت وجه در محل است.

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با ماجرای دستگیری کلاهبرداری از طریق صفحه اینستاگرامی فروش زیورآلات، اظهار کرد: یکی از شهروندان زنجانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد، اخیراً از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرامی اقدام به خرید انگشتر و واریز وجه به عنوان بیعانه کرده و پس از واریز وجه به حساب درج‌کننده آگهی، فروشنده گوشی همراه خودش را خاموش کرده بود، به همین خاطر مراتب به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی، دو نفر متهم به‌ هویت‌های معلوم در استان زنجان شناسایی شده و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر شدند، افزود: کلاهبرداران به همراه ادله‌های دخیل در ارتکاب جرم، ضمن انتقال به پلیس فتای استان زنجان برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب زنجان معرفی شدند.

این مسئول انتظامی با بیان این‌که متهمان در اظهارات خود به کلاهبرداری از ۲۰ نفر به میزان تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال با این شگرد در سراسر کشور اعتراف کردند، تصریح کرد: از هموطنان درخواست می‌کنیم فریب تبلیغات اغواکننده و قیمت پایین کالاها در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و حتی‌الامکان اجناس با ارزش را به صورت حضوری خریداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان با بیان اینکه اخذ بیعانه در خرید و فروش اجناس، یک ترفند قدیمی بوده که توسط کلاهبرداران سایبری نیز به کار برده می‌شود، گفت: از کاربران درخواست می‌شود قبل از واریز وجه، از صحت و سقم و اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

آدینه‌لو خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و یا وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی فتا زنجان كلاهبرداري ایسنتاگرام پلیس فتای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان از دستگیری ۲ کلاهبردار ۲۰۰ میلیارد ریالی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با مراجعه تعدادی مال باخته به پلیس فتا دیواندره مبنی بر اینکه ۲ نفر از طریق کانال‌های تلگرامی و پیج‌های اینستاگرامی با جلب اعتماد، مبالغ قابل توجهی از آنان با عنوان اخذ گواهینامه رانندگی، مدرک تحصیلی و ... کلاهبرداری کرده‌اند، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی، اقدامات فنی و هوشمندانه پلیسی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی ۲ نفر کلاهبردار را شناسایی و در یک عملیات ضربتی در یکی از استان‌های همجوار دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه در تحقیقات به عمل آمده از متهمان به ۲۰۰ ملیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کردند، گفت: در این رابطه ۱۹ نفر شاکی شناسایی شده است.

آزادی با هشدار اینکه پلیس قاطعانه با مخلان امنیت و آرامش مردم در فضای حقیقی و مجازی برابر قانوان برخورد خواهد کرد، عنوان کرد: متهمان به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در دیواندره
  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • شکایت خواننده معروف به پلیس فتا | گرداننده صفحه اینستاگرام دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • دستگیری کلاهبردار ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • ۲ کلاهبردار در دیواندره دستگیر شدند
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار