Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@20:35:57 GMT

حفره‌ای زیر مریخ نورد چینی ژورنگ کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۷۳۳۴

حفره‌ای زیر مریخ نورد چینی ژورنگ کشف شد

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از فوتوریسم؛ روز گذشته اداره فضایی چین تصاویر جدیدی از مریخ نورد ژورنگ منتشر کرد که استقبال بسیاری از آن‌ها شد. این تصاویر وجه‌های مختلفی از این مریخ نورد و سطح سیاره سرخ را نشان می‌دهند. نکته جالبی در این تصاویر پیدا و باعث نگرانی‌ دانشمندان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

ماهواره MRO ناسا تصویری از مریخ نورد چینی ژورنگ را منتشر کرد حفره می‌تواند قاتل ژورنگ باشد

جاناتان اوکالاگان، روزنامه نگار فضایی با انتشار یکی از این تصاویر در حساب توئیترش به نکته جالبی درباره این تصویر اشاره کرد، او در این باره نوشت: شما در این تصویر حفره‌ای بزرگ را می‌بینید، حفره‌ای که ژورنگ هنگام فرود آمدن در سطح مریخ ایجاد کرد که بسیار جالب است. پس از انتشار این توئیت، فیل متزگر، محققان آمریکایی در این باره نوشت که این حفره چیز خوبی نیست و می‌تواند پیامد‌های عمیقی برای آینده مریخ داشته باشد.

متزگر در توئیت خود نوشت: "حالا این حفره یک دهانه جدید است. به دو طرف شیب دار سوراخ توجه کنید که بر اثر انسجام خاک درست شدند. اکنون یک کاوشگر ۴۰ تنی روی این حفره قرار دارد و تصور کنید که چقدر می‌تواند بزرگ باشد. این حفره به دلیل خشک شدن خاک طی هفته‌های آینده فرو خواهد ریخت و از زیر پایه‌های کاوشگر فرو می‌ریزد. "

وی ادامه داد: "این تخلیه خاک از زیر پایه‌ها ممکن است باعث کج شدن شدن مریخ نورد شود." وی گفت: "این ۱ مورد از ۳ خطر فرود کاوشگر‌های بسیار بزرگ در مریخ است. خطر دوم نیز برخورد مواد پرتابی به ژورنگ است و خطر سوم هم برخورد این مواد به اطراف است. "

اداره ملی فضایی چین، روز گدشته تصویری سلفی که این مریخ نورد از خود در مریخ گرفته بود را به مناسبت اولین حضور این کشور در سیاره سرخ منتشر کرد. مریخ نورد ژورنگ در داخل فضاپیمای Tianwen-1 ژوئیه سال ۲۰۲۰ به فضا پرتاب شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مریخ نورد سیاره مریخ ماموریت فضایی مریخ نورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیرانداز چینی رکورد تفنگ ۱۰ متر بانوان جهان را شکست

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان جام جهانی تیراندازی در باکو و در رشته تفنگ بادی ده متر بانوان تیرانداز ۲۲ ساله چینی،جیا یو هان با ثبت رکورد ۶۳۶.۳ رکورد جهان در تفنگ بادی زنان را شکست و یک نمره ارتقا داد.

گفتنی است پیش از این رکورد در اختیار تیرانداز ایالات متحده آمریکا الیسون ویز بود که در سال ۲۰۲۲ در لیمای پرو امتیاز ۶۳۵.۳ را به نام خود ثبت کرده بود.

هان پس از شکستن رکورد جهان در مسابقه فینال تفنگ ده متر بانوان مدال برنز کسب کرد.

کد خبر 6098236

دیگر خبرها

  • تیرانداز چینی رکورد تفنگ ۱۰ متر بانوان جهان را شکست
  • (ویدئو) انقلاب در دنیای ورزش با اسکلت بیرونی چینی
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • امید برای یافتن حیات در زیر مریخ زنده شد 
  • عکس| اعتراض عجیب‌وغریب چینی‌ها به شرایط کاری
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • تقویم نجوم 1403 (بخش هفتم) + دانلود جدول رصد
  • ده نشانه بحث‌برانگیز از وجود حیات فرازمینی
  • ماه و سیاره مریخ به یکدیگر نزدیک می‌شوند
  • از وطنم ایران تا شب‌نورد؛ با تارِ لطفی + فیلم