Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:34:26 GMT

۳۰ اهداء کننده برتر خون در مازندران تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۷۳۹۸

۳۰ اهداء کننده برتر خون در مازندران تجلیل شدند

به گزارش ایرنا ، رمضان باقری که نامش در فهرست تجلیل از اهدا کنندگان خون استان قرار داشت ، پس از گرفتن لوح تقدیر خاطره اش را اینگونه نقل کرد : هر آدمی در این کره خاکی باید منتظر دریافت خون باشد ، پس  شعار سال روز جهانی " خون بدهید تا نبض جهان بزند" را هر گز فراموش نکنید. 

وی توضیح داد: دختر حدود سه ساله ام را به دلیل سرطان خون در دومین روز سال جاری از دست دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حدود ۱۰ سال به عنوان عضو اصلی اهدا کننده مستمر خون استان مازندران هستم و هر سه ماه یک بار خون اهد می کردم ، اما هفت ماه پیش  که متوجه مریضی سرطان خون دخترم شدم و این بیماری سبب مرگ دلبندم شد، گله کردم که چرا من که نذر خون کردم و عضو اصلی اهدا کنندگان بودم ، باید عزیزم دچار این بیماری و منجر به فوتش شود و بر همین اساس با انتقال خون قهر کردم.

باقری که با بغض و اشک خاطره تلخ زندگی دخترش را تعریف می کرد، ادامه داد: دخترم به مدت سه ماه در یکی از بیمارستان های ساری بستری بود و در این مدت حدود ۹ بانک خون و پنج بار پلاکت خون دریافت کرد؛  نیاز خونی که در برخی از روزها به دلیل کمبود و حتی نبود و یا در نوبت قرار گرفتن آن ، سبب می شد تا هر لحظه من و هسمرم بمیریم و زنده شویم.به هر حال تقدیر سرنوشت دخترم مرگ بود و در دومین روز امسال عزیزم را از دست دادم.

وی ادامه داد : ۱۴ اردیبهشت امسال همزمان با ۲۱ ماه رمضان که به مدت ۱۰ سال در این  روز مهم خون اهدا می کردم ، دخترم به خوابم آمد که " بابا اهداء خون یادت نره" ، من ضمن شکرگزاری از خداوند متعال ، در این روز بار دیگر با اهدای خون ، با انتقال خون آشتی کردم.

این اهدا کننده مستمر خون مازندران از همه مردم خواست که اهدا خون را همواره در برنامه زندگی خودشان قرار بدهند، چراکه  هر کدام از ما یک روزی محتاج خون همنوع خود هستیم.

کرونا و اهمیت اهدای خون 

خاطره تلخ آقای باقری و اظهاراتش یک بار دیگر اهمیت اهدای خون را آن هم در میانه شیوع ویروس کرونا نشان داده است ، موضوعی که مورد توجه مدیرکل انتقال خون استان مازندران هم قرار گرفت و از همه مسئولان و شهروندان استان خواست تا همواره اهدا خون را در اولویت برنامه ریزی های خود قرار بدهند.

دکتر ذوالفقار تقوی در این مراسم افزود: امیدوارم حساسیت اهمیت به اهداء خون در بین همه مسئولان کشور واقعی شود و همه برنامه های فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و حتی سیاسی همراه با پیوست فرهنگ اهداء خون اجرایی شود. 

وی با اظهار این که سال گذشته حدود ۱۲۳ هزار واحد خون به مراکز انتقال خون مازندران اهدا شده است، گفت: ۶۴ درصد خون اهدایی در استان از سوی اهدا کنندگان مستمر بوده است.

تقوی با  قدردانی از همه اهدا کنندگان خون ،توضیح داد: اگرچه احساس تکلیف مازندرانی ها نسبت به اهدا خون مطلوب است و طبق آمار نیز به ازای هر هزار نفر ۳۶ نفر اهدا کننده خون هستند و  رتبه دوم کشوری را بین استان های کشور داریم، اما با توجه به شمار زیادی بیماران خاص به ویژه تالاسمی ها و سرطانی ها ، ذخایر خونی در استان با کمبود مواجه است.

مدیر کل انتقال خون مازندران با بیان این نکته که متوسط اهدا خون دربین زنان مازندران از میانگین کشوری کمتر است، توضیح داد:  سهم زنان اهدا کننده خون  مازندران در سال گذشته کمتر از ۴درصد بوده است ، در حالی که نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می دهند و از سوی طبق بررسی های صورت گرفته نیاز خونی در مراکز درمانی استان به لحاظ جنسیتی برابر است.

تقوی با بیان این که سهم زنان دراهدا خون کشور فرانسه ۵۰ درصد ، عمان ۱۴ درصد ، یاران پنج درصد و استان مازندران ۳.۵درصد است، تضویح داد: باورو فرهنگ غلط نسبت به ضعیف بودن زنان ، ترس زنان از دیدن خون و  کم خون بودن زنان   سبب شده است تا سهم زنان در این امر مهم و حیاتی و صد البته بشردوستانه بسیار اندک باشد.

وی تصریح کرد:  اگر بانوان استان مازندران مشارکت حدود ۱۰ درصدی در اهدای خون داشته باشند ، به طور یقین کمبود گروه های خونی دوران کرونایی جبران می شود.

استان مازندران دارای حدود سه میلیون و ۳۰۰ نفر جمعیت است که حدود نیمی این جمعیت را زنان تشکیل می دهند.

وی توضیح داد: ماهانه ۶۰ درصد از خون‌های اهدایی به صورت ثابت به مصرف بیماران خاص شامل چهار هزار و ۵۰۰ بیمار خاص اعم از تالاسمی ،هموفیلی ،دیالیزی و سرطانی  می‌رسد و با توجه به فعال بودن ۶ مرکز جراحی قلب باز در مازندران نیاز خونی استان همواره بالا است.

برچسب‌ها ساری مراسم تجلیل سازمان انتقال خون ايران مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساری مراسم تجلیل سازمان انتقال خون ايران ساری مراسم تجلیل سازمان انتقال خون ايران مازندران استان مازندران اهدا کنندگان انتقال خون اهدا کننده اهدا خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۷۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم

در پایان روز ششم رقابت‌های قهرمانی کشور، نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختران مشخص شدند. - اخبار استانها -

فرماندار همدان، مسلم مخفی در حاشیه برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بانوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: عمیقا به این موضوع اعتقاد داریم که ورزش برای سلامت جسمی و روحی و روانی تک تک افراد جامعه ضروری است.

وی افزود: در دولت سیزدهم توفیق داشتیم تا در موضوع آماده سازی زیرساختها، ساخت سالن‌های ورزشی و توجه به ورزش در بعد ورزش همگانی و قهرمانی به بهترین وجه ورود داشته باشیم.

مخفی با بیان اینکه در همدان زیرساختهای مناسب در حوزه ورزش فراهم بوده عنوان کرد: اکنون به مدت چند روز همدان با کیفیت و در سطح بالا میزبان مسابقات رشته ورزشی کاراته انتخابی تیم ملی بوده که در رده‌های سنی مختلف در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد.

 

.

 

به گزارش تسنیم، رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته بانوان در حضور افسانه باقری نایب رییس بانوان فدراسیون مریم احمدی نایب رئیس بانوان هیات کاراته همدان، لیلا بهرامی سرمربی بزرگسالان و ستاره موسوی سرمربی رده سنی زیر 21 سال دختران برگزار شد.

 مدال آوران مسابقات قهرمانی کشور رده سنی نوجوانان دختران به شرح زیر است:

وزن 47- کیلوگرم:
1. هستی گرائیلی از استان مازندران
2. صدف حسنلو از استان تهران
3. ندا رستمی از استان فارس
3. سارینا ربیعی از استان اصفهان

وزن 54- کیلوگرم:
1. نگین مهرعلی تبار از استان مازندران
2. هستی میر از استان کرمان
3. هستی سلطانی از استان اصفهان
3. ستایش قانعی از استان کرمان

وزن 61- کیلوگرم:
1. ساغر جندقی از استان سمنان
2. روجا شاهرخی از استان مازندران
3. زینب حسین خانلی از استان البرز
3. ستایش ملائی چروده از استان گیلان

وزن 61+ کیلوگرم:
1. مریم گرزین از استان مازندران
2. فاطمه شعبانی از استان مازندران
3. هستی صفی خانی از استان مرکزی
3. تازه زینب سعیدآبادی از استان تهران

رقابت‌های قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) طی روزهای 27 الی 31 فروردین 1403 در بخش آقایان و یکم الی 6 اردیبهشت در بخش بانوان در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برگزار شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • کندوان یک‌طرفه شد
  • افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد
  • معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور
  • ۸۰ بسته پوشاک به ایتام شهرستان پاوه اهداء شد
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده های مازندران
  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • اين دختر بسكتبال لژيونر مى شود، شك نكنيد
  • گردهمایی هماهنگ‌کنندگان اهدای عضو کشور در بیمارستان فرهیختگان