Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین ازالبرز؛ «محمد مجرد» در جمع بازرسان و سربازرسان انتخابات شهرستان کرج با بیان اینکه وظایف بازرسان مستقر در شعب اخذ رأی ابلاغ شده است، اظهار کرد: ارشاد و تذکر در مواجهه با تخلفات انتخاباتی در بازدیدهای موردی به مسئولین مربوطه، اعلام شده است.

وی ضمن اعلام شناسایی همه بازرسان شعب تحت مسئولیت گفت: تلاش شده تا از نیروهای توانمند، مستعد و با تجربه انتخابات در ادوار پیشین استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات شهرستان کرج گفت: بازرسان انتخاباتی باید به این نکته توجه داشته باشند که ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات هرگونه تبلیغات ممنوع است و لذا کلیه عوامل بازرسی در این رابطه باید نظارت کامل داشته باشند.
 
مجرد همچنین با بیان اینکه بازرسان انتخاباتی باید توجه داشته باشند که بازرسی سالم و قاطع موجب تضمین سلامت انتخابات و مشروعیت و مقبولیت آن مورد تاکید همه بازرسان و سربازرسان است، اظهار کرد: بازرسان حق دخالت در امور اجرایی انتخابات را نداشته و در صورت مشاهده تخلف به صورت مکتوب یا ضمیمه کردن دلایل و مستندات به هیات بازرسی مافوق گزارش کنند.
 
وی تصریح کرد: در اماکنی که احتمال وقوع تخلف بیشتر است بازرسان باید با دقت بیشتری نسبت به انجام بازرسی اقدام نمایند.
 
معاون فرماندار کرج خاطرنشان کرد: تعامل خوب بازرسان با کادر اجرایی نظارت و نمایندگان فرماندار و نمایندگان داوطلبان و مستندسازی وقابع و ثبت گزارش‌های دقیق به ویژه گزارش ماموریت از کلیه بازرسان و سربازرسان از دیگر وظایف بازرسان انتخاباتی است که بهترین و کامل‌ترین گزارش‌ها مورد تشویق قرار می‌گیرند.
 
رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات شهرستان کرج گفت: حضور به موقع و زودتر از عوامل اجرایی و نظارتی در روز رای گیری، تسلط کامل به قوانین موجود، مراقبت بر امحای هرگونه آگهی و آثار تبلیغاتی قبل از شروع اخذ رای در محل و محدوده شعبه اخذ رای ارائه گزارش فوری و به موقع از تخلفات انتخاباتی به هیات بازرسی انتخابات، رسیدگی و ارائه گزارش در مورد چگونگی حفظ بی طرفی مجریان و ناظران انتخابات و عدم جانبداری از آنان و مراقبت بر عدم اخذ رای مکرر از یک رای دهنده از دیگر وظایف بازرسان انتخاباتی است.
 
وی افزود: از دیگر وظایف بازرسان انتخاباتی تهیه گزارش در خصوص ارتکاب جرایم و تخلفات با عنایت به قانون انتخابات و ارسال به هیات بازرسی مافوق است.
 
مجرد گفت: بازرسان و سربازرسان فقط با کارت شناسایی صادره از هیات بازرسی مجاز به حضور در محل اخذ رای هستند.
 
رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات شهرستان کرج ادامه داد: در تمامی اقدامات بازرسان، رویکرد پیشگیری از تخلف مورد توجه قرار گیرد چرا که مهمترین وظیفه هیئت بازرسی انتخابات حصول اطمینان از اجرای قانون است.
 
وی بیان کرد:  حضور یک بازرس از زمان آغاز رأی گیری تا شمارش آرا و تنظیم صورتجلسه در هر شعبه رأی گیری از جمله تدابیری است که در انتخابات بیست و هشتم خردادماه اندیشیده شده است.
 
مجرد گفت: بازرسان بر اساس شرح وظایفی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد موظف به جلوگیری از بروز جرایم انتخاباتی و همچنین بازرسی روند برگزاری با هدف پیشگیری از وقوع تخلف هستند.

46

کد خبر 1525235

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان البرز انتخابات شهرستان کرج بازرسان و سربازرسان بازرسان انتخاباتی وظایف بازرسان هیات بازرسی اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۷۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات دور دوم  در ۲۱ اردیبهشت برگزار و از فردا ، ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزدها آغاز می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه دارد افزود: در این مدت نامرد‌ها می‌توانند ستاد‌های انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات نامزد‌ها درنظر گرفته ،  استفاده کنند.

وی افزود: مستند‌ها و مناظرات انتخاباتی که توسط صداوسیما هم ضبط شده است، از طریق شبکه استانی خاوران پخش می‌شود تا مردم بتواند با رصد و پیگیری برنامه ها، شناخت کافی از نامزد‌ها پیدا کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان با بیان اینکه شعب اخذ رأی آمادگی لازم برای برگزاری این دور از انتخابات را دارند، گفت: ۲۷۸ شعب در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف فعال خواهند بود.

سلیمی با بیان اینکه رأی گیری از ساعت ۸ صبح آغاز و تا زمانی که تمدید رأی گیری تمام شود ادامه دارد افزود: درخواست ما از مردم شرکت و حضور پرشور است که یک نماینده با پشتوانه مردمی به مجلس راه یابد.

گفتنی است بر اساس اعلام فرمانداری شهرستان بیرجند،  اسامی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه ی بیرجند، درمیان و خوسف در دور دوم انتخابات، به شرح ذیل است:

1- آقای علی مولوی حقیقی فرزند محمدعلی مشهور به سردار ، کد نامزد 11

2- آقای سید حسن هاشمی فرزند سید عبدالجواد مشهور به دکتر هاشمی، کد نامزد 22


دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم در آبادان
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا