Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:15:56 GMT

تشک استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۷۷۶۰

تشک استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

قطعا برای شما هم پیش آمده که یک تخت جدید خریده‌اید و بسیار مشتاق بودید تا یک تشک با کیفیت و استاندارد برای تختتان بخرید. شاید هم خودتان سالیان سال است که تخت خواب دارید اما تا به حال روی یک تشک کاملا استاندارد نخوابیده‌اید تا بدانید این کار چه لذتی دارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام تشکچه، از طرفی دیگر ممکن است یک بار جایی لذت دراز کشیدن روی یک تشک استاندارد را امتحان کرده‌اید و از آن روز به بعد مصمم شده‌اید تا یک تشک استاندارد برای خودتان بخرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلا به خاطر همین هم الان در حال خواندن این متن هستید! اگر یکی از موارد بالا برای شما اتفاق افتاده باید بگوییم جای خوبی سر زده‌اید. چرا که ما قصد داریم در این متن به چند مورد از مهم‌ترین نکات تشک استاندارد اشاره کنیم که قطعا برای خرید به دانستن آن‌ها نیاز دارید.

مطمئن هستیم که شما هم قبول دارید اگر قبل از خرید هر چیزی راجع به آن اطلاعات کافی و کاملی داشته باشیم حتما بهترین انتخاب را خواهیم کرد. برعکس اگر بدون اطلاعات کافی دل به دریا بزنیم و با عجله خرید کنیم قطعا تا سالیان سال پشیمان خواهیم شد. پس منطق حکم می‌کند همیشه با آگهی کامل سراغ خرید چیزی برویم. حالا چه بسا تشک کالاییست که آسایش و آرامش ما را هنگام استراحت تامین می‌کند و باید در خرید آن دقت لازم و کافی را داشته باشیم. چرا که برای بسیاری از افراد پیش آمده بدون اطلاع کافی سراغ خرید تشک رفته‌اند و بعد از مدت‌ها نه تنها یک خواب راحت را تجربه نکرده‌اند بلکه حتی نقاطی از بدنشان (مثل گردن و کمر) شروع به درد گرفتن کرده است.

تشکی را انتخاب کنید که راحت باشد

مهم نیست دیگران چه می‌گویند و یا تشکی که به شما معرفی کرده‌اند از چه برندی است، مهم در وهله اول راحتی شماست. چرا که ممکن است چیزی که انتظارش را داشتید شبیه یک تکه سنگ باشد تا یک تشک راحت و گرم و نرم! البته این را هم بگوییم که هر کسی در انتخاب تشک سلیقه خاص خودش را دارد. برای مثال خیلی‌ها دوست دارند تشک و به طور کل جای خوابشان سفت باشد، برخی دیگر دلشان می‌خواهد تشکشان ارتجاعی باشد و... حالا سوال مهم اینجا این است که شما چه می‌خواهید؟ این سوالیست که باید از خودتان بپرسید. پس مهم‌ترین اولویتی که باید در انتخاب تشکتان رعایت کنید راحت بودن آن است.

تشکی را انتخاب کنید که از مواد مرغوب ساخته شده باشد

گاهی اوقات ممکن است در بازار تشک‌ها اندازه و ارتفاع یکسانی داشته باشند اما تفاوت قیمت بسیار زیادی با هم داشته باشند. از قدیم گفته‌اند: "هر چقدر که پول بدهی همان‌قدر آش می‌خوری" پس، فراموش نکنید یکی از دلایلی که تشکی گران‌تر از مدلی مشابه است به دلیل امکانات زیادیست که در آن وجود دارد. برای مثال برخی از تشک‌ها ضد عرق و یا ضد حساسیت هستند. برخی دیگر حتی امکان عبور جریان هوا را دارند و می‌تواند دمای بدنتان را هنگام خواب تا حدی متعادل کنند.

تشکتان باید ارتفاع مناسبی داشته باشد

حالا که در بالا یک ضرب المثل گفتیم، اجازه بدهید یکی دیگر مرتبط با این مورد را بگوییم. شما هم شنیده‌اید که می‌گویند: رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون! زمانی که شما تشکی را مشاهده می‌کنید که ارتفاع کمی نسبت به تشک‌های دیگر دارد و اتفاقا قیمت بسیار کمی هم دارد بدانید که آن تشک استاندارد نیست. هرگز فراموش نکنید که نباید در خرید تشک کیفیت را فدای قیمت کرد. اگر تشکی ارتفاع زیادی دارد بدون شک بدین معناست که در آن لایه‌های بسیار مرغوبی استفاده شده است.

تشک مموری فوم انتخاب کنید

ما در مقاله‌ای مجزا راجع به تشک‌های مموری فوم به طور کامل توضیح داده‌ایم و می‌توانید از سایت تشکچه مطلبمان را مطالعه کنید. اما به طور کلی و خلاصه اگر بخواهیم راجع به تشک‌های مموری فوم توضیح بدهیم باید بگوییم که یکی از راحت‌ترین و استانداردترین تشک‌های موجود در بازار هستند. تشک‌های مموری فوم امکانات بسیار زیادی دارند که از آن‌ها می‌توان به حالت‌پذیری سریع و بی‌نظیر آن اشاره کرد. چرا که این تشک قادر است به هر حالتی که بدنتان دارد در آمده و دوباره به حالت اولش بازگردد. تشک‌های مموری فوم ممکن است گران‌تر از سایر تشک‌ها باشند اما شک نکنید که شما یک از بهترین و استانداردترین تشک را خریداری می‌کنید.

هنگام خرید به نوع فنر تشکتان توجه کنید

تشک‌ها معمولا تنوع زیادی دارند و در هر کدام از آن‌ها مواد و مصالح متنوعی استفاده شده است. از این روی ممکن است هر کدام از تشک‌ها از لحاظ ارتجاعی و دوام کاملا با یکدیگر تفاوت داشته باشند. اما معمولا تشک‌های مرغوب و استاندارد از مجموعه فنرهای بسیار مقاوم و مرغوب ساخته می‌شوند که هم قابلیت ارتجاعی بسیار خوبی به آن می‌بخشد و هم در درازمدت ماندگاری بسیار بالایی دارد. در واقع چنین می‌تواند گفت که فنرهای تشک‌های استاندارد از آلیاژهای بسیار مرغوب ساخته شده‌اند. بنابراین، هنگام خرید حتما راجع به فنر تشکتان هم سوال بپرسید و سعی کنید از میان تشک‌های پیشنهادی گزینه‌ای را انتخاب کنید که در آن فنر مرغوب‌تری استفاده شده است.

کلام آخر

خوابیدن روی یک تشک استاندارد و تجربه خوابی راحت و آسوده حق طبیعی همه ماست. اما بدون داشتن اطلاعات فوق ممکن است در خرید تشک استانداردمان دچار اشتباه شده و از این حق طبیعی محروم شویم. بنابراین ما در این متن سعی کردیم به طور مختصر به مهم‌ترین مواردی که باید در مورد تشک‌های استاندارد بدانید اشاره کنیم تا در هنگام خرید با یک دید کلی و جامع و همچنین با اطلاعات کافی سراغ خرید تشک بروید. فروشگاه اینترنتی تشکچه نمایندهای برندهای ایرانی همچون تشک ویستر، خوشخواب، رویا، سیرن و ایپک می باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تشكچه تشک استاندارد تشک های مموری فوم تشک استاندارد انتخاب کنید خرید تشک تشک ها یک تشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید

 کنسرسیومی از شرکت‌ها در ژاپن اولین دستگاه بی‌سیم پرسرعت 6G در جهان را ساختند. این دستگاه که از فناوری نسل ششم ارتباطات استفاده می‌کند، می‌تواند داده‌ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در فاصله بیش از ۳۰۰ فوت (۹۰ متر) انتقال دهد. این میزان تا ۲۰ برابر سریع‌تر از شبکه 5G است.

به گزارش Docomo، این میزان سرعت انتقال داده، معادل انتقال پنج فیلم HD به صورت بی‌سیم در هر ثانیه است و تا ۵۰۰ برابر سریع‌تر از سرعت متوسط 5G شبکه موبایل T-Mobile در ایالات‌متحده است.

نتایج آزمایش‌های جدید که در ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای مشترک اعلام شد، نشان می‌دهد که این دستگاه بی‌سیم، داده‌ها را با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه، در فضای داخلی در باند ۱۰۰ گیگاهرتز، و در فضای خارجی در باند ۳۰۰ گیگاهرتز منتقل می‌کند. نمایندگان کنسرسیوم در بیانیه خود اعلام کردند که این تست‌ها در فاصله ۱۰۰ متری انجام شد.

شبکه 5G که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، آخرین استاندارد فعلی ارتباطات بی‌سیم است و تقریباً در همه گوشی‌های هوشمند جدید به‌کار رفته است. میانگین سرعت 5G شبکه موبایل T-Mobile در ایالات‌متحده تقریباً ۲۰۴.۹ مگابیت بر ثانیه (Mbps) است؛ درحالی‌که حداکثر سرعت تئوری 5G حدود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه است.

اما طبق گفته GSMA، دانشمندان درحال‌حاضر روی ساختن نسل ششم این استاندارد 6G کار می‌کنند. استاندارد زیرساخت‌های 6G درحال توسعه است و پیش‌بینی می‌شود اوایل دهه ۲۰۳۰ این شبکه در بسیاری از مناطق دنیا رسماً در دسترس قرار گیرد.

تفاوت اصلی بین 6G و 6G در باند‌های فرکانس طیف الکترومغناطیسی است که دانشمندان درحال کار روی آن هستند. عملکرد در باند‌های بالاتر، به‌معنای سرعت بسیار بالاتر است. باید منتظر ماند و دید که دقیقاً در چه سالی فناوری 6G در کشور‌ها عرضه می‌شود.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • تجلیل از اولین گروه سفیران استاندارد در خراسان رضوی
  • قبل از خرید بهتر است تفاوت تسمه با ورق فولادی را بدانید!
  • هوش مصنوعی در دستان iOS 18!
  • (تصاویر) ساعت فوق‌مقاوم شیائومی با ۱۵ استاندارد نظامی
  • کسب ۴ گواهینامه استاندارد بین‌المللی ISO توسط واحد علوم و تحقیقات
  • هوش مصنوعی اخبار ایکس را خلاصه می‌کند
  • ویژگی‌های معلم خوب در مدرسه شهید کاظمی اردبیل
  • بردباری ویژگی مکتب امام صادق(ع) است
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در البرز
  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید