Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@21:57:32 GMT

اجرای ۱۴ طرح عمرانی به ارزش ۷ هزار میلیارد ریال در کیش 

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۸۳۰۵

اجرای ۱۴ طرح عمرانی به ارزش ۷ هزار میلیارد ریال در کیش 

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حوزه معاونت عمرانی این سازمان در سال های اخیر برنامهای توسعه ای فراوانی در حوزه زیرساختهای فرودگاهی، بندری و شهری در دستور کار خود قرار داده تا با بستر سازی های مناسب، زمینه برای ارتقا هرچه بیشتر سطح کیفی ارائه خدمات به ساکنان، گردشگران و سرمایه گذاران این منطقه فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکمیل ترمینال جدید فرودگاه، اتمام باند جنوبی و ارتقا سیستم روشنایی آن، تامین تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری تا حد استانداردهای مطلوب و بهره برداری از برج مراقبت جدید از جمله برنامه هایی است که در حوزه فرودگاه موورد توجه معاون و مدیران بخش های مختلف معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.

تامین به روزترین تکنولوژی ها و تجهیزات بندری، ساخت فاز دوم و بهره برداری از پایانه کانتینری بندرگاه کیش،بهره برداری از اسکله ۳۵ هزار تنی، توسعه ناوگان دریایی و توسعه بندر چارک و آفتاب نیز برنامه های این مجموعه برای توسعه و گسترش زیرساختهای بندری جزیره همچنین بهسازی زیرساختهای شهری از جمله توسعه تصفیه خانه فاضلاب و شبکه انتقال فاضلاب، تامین آب شیرین و برق پایداراز مهمترین دغدغه های مسئولان منطقه آزاد کیش در حوزه معاونت عمرانی می باشد.

بر اساس این گزارش عملیات ساخت پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش، تکمیل هلی پورت و هلی پد فرودگاهی، ساخت پایگاه سوخت رسانی فرودگاه و ساختمان امنیت پرواز و بازسازی سقف ساختمان فرودگاه از اهم فعالیت هایی است که با سرمایه گذاری دولتی و رقمی بالغ بر ۶ هزار و پانصد میلیارد ریال در منطقه آزاد کیش در حال اجرا است.

بهسازی و نوسازی انبارهای سرپوشیده شماره ۵،۳ و ۷ و تعمیرات جزئی ۱۱ انبار مجتمع انبارهای بندر تجاری، اعلام و اطفای حریق اسکله های سوختی و کالا و شناور ،ساخت انبارهای غربی بندر تجاری بهمراه سیستم انتقال بار از دریا به خشکی ، خرید و ساخت پست های برقGIS ، اجرای طرح روشنایی خورشیدی بزرگراه خلیج فارس و احداث سازه SBRمدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شمال از دیگر طرح های عمرانی جزیره کیش است که بیش از ۵۲۰ میلیارد ریال هزینه به دنبال خواهد داشت.

ساخت مدرسه ۱۸ کلاسه نوبنیاد، بازسازی و بهسازی سالن های اسکواش همچنین مرمت و مقاوم سازی کاخ مرجان نیز با رقم ۳۰۰ میلیارد ریال از طرح های در دست اقدام سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه عمرانی محسوب می شود.

گفتنی است آیین بهره برداری و یا آغاز عملیات اجرایی۲۴ طرح عمرانی و توسعه ای دیگر نیز در بخش های صنعتی ، نیمه صنعتی، خدماتی، گردشگری و تجاری با حجم سرمایه گذاری ریالی ۳۳هزار و ۷۵۲میلیارد و سرمایه گذاری ارزی ۲۳ میلیون و۲۵۰هزار دلار به علاوه ۱۰میلیون و ۷۰۰ هزار یورو، پایان خرداد با حضور رییس جمهور کشورمان از طریق ویدیوکنفرانس انجام خواهد شد.

کد خبر 5234765

منبع: مهر

کلیدواژه: منطقه آزاد کیش فرودگاه کیش جزیره کیش طرح عمرانی بازرگانی استانها انتخابات 1400 ویروس کرونا مشارکت مردم در انتخابات سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل انتخابات ریاست جمهوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عکس استانها سعید جلیلی منطقه آزاد کیش میلیارد ریال بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مرتضی پیری اظهار کرد: برنامه ها و فعالیت شوراها باید بر مبنای شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه شوراها نماد مشارکت مردمی هستند، افزود: امیدوارم در سالی که مقام معظم رهبری سال تولید و مشارکت مردمی نامیدند؛ دولتمردان و قانون‌گذاران ما همگی دست به دست هم داده تا بتوانیم به نحو احسن در تحقق شعار سال گام برداریم.

عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: اعضای شورا از استاندار آذربایجان‌غربی خواستار تسریع در یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان ابلاغ و اجرای طرح جامع شهر ارومیه بوده که نقش اساسی برای رونق ساخت و ساز، رونق اقتصادی و توسعه شهر ارومیه دارد.

وی تصریح کرد: آزادی و استقلال عمل اعضای شورا در تصمیمات موجبات افزایش خلاقیت شوراها را فراهم کرده و شرایط توسعه پایدار را به نفع جامعه رقم زده و از این منظر تمدن‌سازی وتمدن آفرینی را برای جامعه به ارمغان خواهد آورد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با اشاره به لزوم تشکیل جلسات همفکری با مقام عالی استان و معاونین در راستای بررسی و حل مشکلات شهری خاطرنشان کرد: شورا در جهت آبادانی، توسعه و پیشرفت شهری با تمام توان در کنار ارگان‌های دولتی و اجرایی بوده و در جهت رفع مشکلات شهری و شهروندی همپای سازمان‌ها و نهادهای اجرایی است

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توان زنجیره ارزش پتروشیمی را توسعه داد؟
  • دهقانی: شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان دو بازوی جوامع انسانی هستند
  • اجرای طرح توسعه خدمات فرودگاهی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی
  • استقبال خاورمیانه از ساخت‌وساز ماژولار
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • سهم ناچیز خراسان جنوبی در حوزه صادرات سنگ قیمتی
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع