Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-09@02:28:11 GMT

پوتین: نگران تهدید سایبری آمریکا علیه روسیه هستم

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۸۳۹۸

پوتین: نگران تهدید سایبری آمریکا علیه روسیه هستم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور روسیه دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از نگرانی‌ها درخصوص تهدیدهای سایبری آمریکا علیه روسیه و پاره‌ای موارد دیگر سخن گفت.

 به گزارش شبکه خبری «ریا نووستی» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه که قرار است روز چهارشنبه  هفته جاری نخستین نشست خود را با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برگزار کند، گفت: «نگران این هستم که روسیه ممکن است هدف حمله سایبری آمریکا قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه افزود: «اتهامات آمریکا درباره حملات سایبری بی اساس است.»

ولادیمر پوتین در بخش دیگر سخنان خود گفت که روسیه نگران رشد قابلیت‌های ناتو در حوزه سایبری است.

رئیس‌جمهور روسیه در جدیدترین اظهارنظر گفته روابط با آمریکا به نازل‌ترین سطح در سال‌های اخیر رسیده است. او در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» گفت: «ما روابط دوجانبه‌ای داریم که طی سال‌های اخیر به پایین‌ترین سطح رسیده است.»

روسای جمهور ایالات متحده و روسیه قرار است 16 ژوئن (چهارشنبه 26 خرداد) اولین نشست  خود را در یک ویلا در سوئیس و مشرف به دریاچه ژنو در حالی برگزار کنند که پیش بینی می‌شود در این فضای آرام بخش گفت‌وگوهای داغ صورت گیرد.

اختلافات بر سر مداخله در انتخابات، حملات سایبری، حقوق بشر و مسئله اوکراین از جمله موارد مورد بحث مهم بین بایدن و پوتین است. این در حالی است که ثبات راهبردی هسته ای و درگیری‌های منطقه‌ای  نیز از دیگر مسائل مورد بحث بین طرفین است. جو بایدن گفته  که برای احترام به حقوق بشر در این دیدار مهم به ولادیمیر پوتین فشار خواهد آورد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز شنبه «روز پیروزی» را به دولت و مردم روسیه تبریک گفت و مدعی شد که واشنگتن به دنبال روابط سازنده، باثبات‌تر و قابل پیش‌بینی با دولت مسکو است. 

بلینکن در بیانیه‌ای اعلام کرد، از طرف دولت ایالات متحده آمریکا، من روز پیروزی را به شهروندان روس تبریک می‌گویم. و از این فرصت استفاده می‌کنم تا تاکید کنم که آرزوی آمریکا داشتن روابط سازنده با فدراسیون روسیه و ارتقای سطح منافع و همچنین یک رابطه قابل پیش‌بینی است. ما به حمایتمان از مردم روسیه با احترام به حاکمیت روسیه و همکاری با جامعه جهانی و همکاری صلح آمیز در مورد مسائل مورد نگرانی جهانی متعهد هستیم. 

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ناتو رئیس جمهور روسیه رئیس جمهور آمریکا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بازدید 12 ولادیمیر پوتین، این سیاستمدار کهنه کار ۷۱ ساله در اوایل سال جاری میلادی با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد. مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین در کرملین برگزار شد. مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • پوتین برای بار پنجم برای رئیس جمهوری روسیه سوگند یاد کرد
  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • بشار اسد به پوتین تبریک گفت
  • تبریک بشار اسد به پوتین
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • مراسم باشکوه تحلیف پوتین به عنوان ریاست جمهوری
  • مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی