Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز از برلین، اظهارات آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از گفتگوی سران کشور‌های عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نشست  بروکسل درباره موضوعاتی نظیر چالش‌های چین و روسیه خبر داد.

مرکل در زمان ورود به محل نشست گفت: سران ناتو همچنین درباره روش‌های همکاری با گرجستان و اوکراین صحبت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو کشور به دنبال روابط نزدیک‌تر با ناتو هستند تا به عنوان دیوار مستحکم دربرابر تهدید ناشی از همسایه بزرگ خود یعنی روسیه عمل کنند.

وی افزود: موضوعاتی که امروز در دستور کار قرار داد به همه ما مربوط است. اولا چالشی که همه با آن روبرو هستیم: روسیه، ولی منطقه هند و اقیانوس آرام نیز است که چین به شکلی فزاینده در آن مطرح است. چالش‌های ترکیبی به شکل فزاینده‌ای اهمیت می‌یابند نظیر حملات سایبری و کمپین‌های انتشار اطلاعات نادرست به ویژه درباره روسیه.

در همین حال، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا امروز دوشنبه در حالی در نشست ناتو شرکت خواهد کرد که اتاوا مشخص نکرده است آیا در شرایطی که تنشها میان ناتو و روسیه بالا گرفته است، از درخواست اوکراین برای عضویت در این سازمان نظامی حمایت خواهد کرد یا خیر.

دولت فدرال کانادا هفته پیش اعلام کرد همچنان از ناتو در مقابله با تهدیدهایی که امنیت منطقه را تهدید می کند، ادامه خواهد داد با این حال اتاوا درباره درخواست عضویت اوکراین در ناتو تصمیمی اتخاذ نکرده و مشخص نیست در نشست سران ناتو چه موضعی در این زمینه اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش پایاه اینترنتی رادیو کانادا، درخواست اوکراین برای پیوستن به ناتو پیش از اولین دیدار رو در روی روسای جمهور آمریکا و روسیه مطرح شد. جو بایدن و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آمریکا و روسیه این هفته در ژنو دیدار خواهند کرد. روسیه در سالهای اخیر روابط متشنجی با کشورهای غربی به ویژه آمریکا داشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلا مرکل پیمان ناتو جاستین ترودو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دبیر کل ناتو اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد که حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است.

دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

روز چهارشنبه، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6089189

دیگر خبرها

  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • اوکراین تانکهای پیشرفته آمریکایی را از جبهه عقب می برد
  • چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟