Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوطالب سرابیان عصر دوشنبه در پی ابراز ناخرسندی جمعی از ساکنان یکی از روستاهای اطراف مشهد نسبت به کم‌آبی، در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال کاهش شدید نزولات آسمانی، رشد سریع جمعیت مناطق روستایی به ویژه در اطراف کلانشهر مشهد و وجود انشعابهای غیرمجاز یا همان سرقت آب از شبکه لوله‌کشی شهری موجب کاهش فشار آب، کمبود و یا بعضا قطع آن در برخی مناطق روستایی واقع در بخش مرکزی این شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب را یکی از راهکارهای این معضل ذکر و بیان کرد: این مهم با پرهیز از آبیاری باغها با آب شرب، رها نکردن آب شرب لوله‌کشی در استخرهای باغ‌ویلاها و حذف انشعابهای غیرمجاز قابل تحقق است.

بخشدار مرکزی مشهد گفت: کمبود و کاهش فشار آب شرب لوله‌کشی در مناطق روستایی به ویژه روستاهای اطراف مشهد به خصوص در طول تابستان آتی با اجرای این اقدامات از سوی شهروندان و نظارت دستگاههای ذیربط رفع خواهد شد.

وی افزود: رشد سریع جمعیت روستاهای بخش مرکزی شهرستان مشهد به ویژه روستاهای واقع در حریم کلانشهر مشهد موجب تشدید معضل آب در این منطقه شده است.

سرابیان همچنین به درخواست امروز اهالی روستای هزار و ۵۰۰ نفری "ده‌غیبی" واقع در ارتفاعات جنوب شرق مشهد برای حل مشکل کمبود آب اشاره و بیان کرد: فردا ۲۵ خرداد ماه نشستی اضطراری با مسوولان شرکت آب و فاضلاب مشهد، مدیران نهادهای محلی و نمایندگان اهالی این روستا تشکیل می‌شود. 

وی گفت: تامین منابع آبی روستای ده‌غیبی از جمله چاه تغذیه‌کننده آن در چارچوب این نشست و طرحی عملیاتی برطرف خواهد شد. 

بخش مرکزی این شهرستان با جمعیتی افزون بر ۴۰۰ هزار نفر، ۲۰۰ روستا هر یک با جمعیت فراتر از ۲۰ خانوار دارد. 

پیشتر، شرکت آب و فاضلاب مشهد اعلام کرده بود بخاطر شرایط منجر به کاهش شدید نزولات آسمانی امسال ۱۱۳ روستای شهرستان مشهد در طول تابستان با تنش آبی مواجه خواهند بود. 

۵۸ درصد از جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی در شهرستان مشهد سکونت دارند. این شهرستان با قریب به چهار میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومترمربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستا است. 

کلانشهر مشهد با ۳۵۰ کیلومترمربع مساحت در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد.

ظرف ۵۰ سال اخیر ۸۰ سکونتگاه روستایی وارد محدوده شهری مشهد شده‌اند. هم‌اینک ۱۲۸ روستا در حریم شهر مشهد واقع هستند.

یک میلیون و ۸۰ هزار مشترک آب و ۶۷۰ هزار مشترک فاضلاب تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب مشهد هستند. بر این اساس ۹/۹۹ درصد جمعیت کلانشهر مشهد زیر پوشش خدمات شبکه آبرسانی قرار دارند.

آب مورد نیاز مشهد از ۳۷۰ حلقه چاه، یک دهنه چشمه، دو رشته قنات و دو سد طرق و کارده در اطراف این شهر و نیز سد دوستی واقع در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شرق مشهد تامین می‌شود. 

برچسب‌ها روستائیان مشهد کم آبی شركت آب و فاضلاب مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان مشهد کم آبی روستائیان مشهد کم آبی شركت آب و فاضلاب مشهد آب و فاضلاب مشهد کلانشهر مشهد بخش مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام اسدی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: تنها هفت روستای این استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته هستند که ساخت راه پنج روستا با منابع ملی و استانی در برنامه امسال است.

وی افزود: هدف‌گذاری سال گذشته این اداره کل احداث و بهسازی ۲۳ کیلومتر راه روستایی بود که خوشبختانه ۴۹ کیلومتر اجرایی شد که دو برابر هدف‌گذاری اولیه رقم خورد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر یادآور شد: اکنون ۳۹ پروژه راه روستایی با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال در بوشهر فعال است.

کد خبر 6087169

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند