Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله سعیدی نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی که از شبکه استانی نور پخش شد گفت: برخی طرح‌های عمرانی قم مانند منوریل و فرودگاه نیمه تمام باقی مانده است، که در دولت من طرح‌های نیمه تمام به کمال خواهد رسید.

سید ابراهیم رئیسی با اشاره به نقش علما و بزرگان سلف و میراث آن‌ها برای حوزه‌های علمیه و علوم دینی عنوان کرد: امیدواریم اندیشه‌های بلند طلاب و فضا موجب اثر جدید و بالندگی و پویایی فقه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله سعیدی قم را خواستگاه انقلاب اسلامی خواند و گفت: انقلاب اسلامی از قم به سایر بلاد، به منطقه و به همه جای دنیا پیامش رسید، انقلاب اسلامی که روز به روز خداوند به اخلاص امام (ره) و به برکت خون شهدا جایگاه خودش را در دنیا تثبیت می‌کند.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: قم پایگاهی است که شهدای بسیاری از طلاب، فضلا، و مردم قم و اطراف آن را به انقلاب تقدیم کرده است، وظیفه بود که به این استان بیایم و عرض ادب کنم، اما به دلیل شرایط کرونا نتوانستم.

آیت الله رئیسی قم را شهر علم و اجتهاد، شهر زیارتی و مورد توجه داخل و خارج کشور خواند و گفت: این توجه یک اقتضائاتی ایجاب می‌کند و لازم دست اندرکاران تسهیل زیارت، تسهیل زندگی طلاب و خانوده هایشان و زندگی مردم را جدی‌تر ببینند.

او با تاکید براینکه قم زمینه بسیاری برای توسعه یافتگی دارد گفت: در قم کار‌هایی انجام شده که باید ارج نهاد و البته زمینه بسیاری برای توسعه یافتگی دارد و باید در این زمینه کار شود.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اصلاح، ترمیم و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری، اصلاح حاشیه نشینی‌ها در شهر قم را دو موضوع مهم بر شمرد و گفت: باید در این زمینه بررسی‌هایی صورت گیرد، و کسانی که به دلیل مشکلات روستا به عنوان کارخانه‌های تولیدی کشور از روستا‌ها به حاشیه شهر سکنی می‌گزینند؛ حمایت نشدند، محصولشان حمایت نشده و قابل پیش بینی نیست به نحوی که بعد از کاشت و داشت و برداشت نمی‌توانند با قیمت مناسب عرضه کنند، به نظر ما ریشه بسیاری از حاشیه نشینی نرسیدن به وضعیت روستا است، حل اقتصاد روستا یعنی بحث ریشه‌ای حاشیه نشینی، و با حل موضوع تولید می‌توان شاهد حاشیه نشینی نباشیم.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری موضوع مسکن و مشکل مسکن برای افراد شهر قم را مهم و ضرروی برشمرد و گفت: بعضی پرونده‌هایی در دادگستری داریم که محصول فروش یک ساختمان به چند نفر و یا عده زیادی است البته پیگیری و برخورد و حقوق مردم به آن‌ها بر گرداننده می‌شود که این ریشه در این دارد که افراد نیازمند مسکن هستند که وضع این گونه می‌شود که امکان حلش هست، ۵۰ درصد سبد خانواده‌ها به هزینه مسکن اختصاص داد که باید این را کم کرد و به ۳۰ درصد رساند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: در دستگاه قضایی موضوع تولید را آوردم و معتقدیم باید دستگاه‌های مختلف حس بگیرند، به نحوی که رئیس دادگستری ما، دادستان ما و بازرسی و نظارت ما حس بگیرد که جز وظایف اوست، اینکه ۲ هزار واحد تولید فعال شده معتقدیم که باید دستگاه‌های قضایی حس بگیرد و هر کسی با شان و جایگاه خودش و اگر قرار باشد یک دستگاه این کار را انجام دهد کار سامان نمی‌گیرد و این کار یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و باید هم جانبه به آن پرداخت.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: در اطراف قم زمین‌های زیادی داریم که می‌توان با آزاد سازی و مسکن سازی کرد، زمین‌هایی که متعلق به دولت است برای دهک‌های پایین‌تر رایگان ساخته شود و مابقی با دریافت تسهیلات بتوانند مسکن دار شوند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروژه های عمرانی انتخابات ریاست جمهوری نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری حاشیه نشینی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان نیمه ابرای در استان همدان تا چند روز آینده

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • آسمان نیمه ابرای در استان همدان تا چند روز آینده
  • بررسی وضعیت طرح های عمرانی مسکن مهر صفادشت
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان
  • لزوم تسریع در اجرای طرح‌های نیمه تمام سقز
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود