Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@12:40:36 GMT

در هر ۵ دقیقه یک کودک یمنی جان می دهد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۲۹۰۳۵

به گزارش شبکه المیادین، سخنگوی وزارت بهداشت یمن در یک نشست خبری درباره تلفات انسانی ناشی از حملات ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی سعودی به یمن طی بیش از شش سال اخیر گفت: در نتیجه محاصره این چند سال، امکان ورود محموله‌های دارویی به یمن میسر نیست، لذا بسیاری از داروها فاسد شده و قیمت آنها افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت بهداشت یمن افزود: بیش از ۳ هزار کودک یمنی از مشکل قلبی مادرزادی رنج می‌برند که به دلیل کمبود دارو و تجهیزات باید برای درمان به خارج از کشور اعزام شوند.

وی اظهار داشت: در نتیجه محاصره همه جانبه یمن از سوی متجاوزان، در هر ۵ دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می‌دهد و سالانه بیش از ۸ هزار زن یمنی می‌میرند و اکنون بیش از ۲.۶ میلیون کودک از سوء تغذیه رنج می‌برند.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن همچنین تصریح کرد که در حال حاضر ۵۰۰ نفر به پیوند کبد،  ۲ هزار نفر به پیوند قرنیه و ۵ هزار نفر نیز به پیوند کلیه، شدیدا نیاز دارند.

وی با اشاره به خسارت های به بار آمده در مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های یمن در نتیجه بمباران بیش از شش سال اخیر جنگ علیه این کشور گفت: از ابتدای آغاز حملات ائتلاف سعودی به یمن تاکنون، ۵۲۷ مرکز بهداشتی منهدم شده و ۵۰ درصد از بیمارستان‌های اسن کشور نیز از کار افتاده‌ است.

همزمان با اعلام خبر تلفات مادی و جانی وزارت بهداشت یمن، کارکنان وزارت بهداشت این کشور در مقابل دفتر سازمان ملل تظاهرات کرده و ادامه حملات و محاصره یمن از سوی ائتلاف متجاوز را محکوم کردند.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر،  کویت و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی - آمریکایی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما پس از گذشت شش سال از این تجاوز وحشیانه، به غیر از امارات، بحرین و آمریکا، بقیه همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طی این سال ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند بر اثر حملات هوایی جنگنده‌- بمب افکن های سعودی جان خود را از دست داده‌ و به شهادت رسیده اند.   

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) و در جریان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳، اظهار کرد: دوستان دولت و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد دادند که از ردیف جدول ۷ مربوط به وزارت بهداشت و درمان، ۱۰ همت از اعتبارات این وزارتخانه برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص داده شود.

وی بیان کرد: براین اساس و با موافقت دولت و در راستای تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص پیدا می‌کند.

کد خبر 6092886 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده پرستاران
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن