Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت شهری جدید را بر محور بازآفرینی عدالت و سلامت در شهر، بهبود آسیب‌های اجتماعی و بازگرداندن شادی و نشاط به پایتخت استوار می‌سازیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش‌ خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نرگس معدنی‌پور کارشناس مسائل شهری طی یادداشتی نوشت: اساسا سطح پیشرفت و توسعه و تعالی شهری، به میزان بلوغ اجتماعی شهروندان بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر برای دستیابی به زیست شهری مطلوب، سه ضلع مثلث حیات شهری شامل شهر، شهروندان و مدیریت شهری باید به طور متعادل توسعه یابند.

شهر پیچیده‌ترین موجود زنده است و مدیریت آن مجاهدت علمی و عملی بسیار می‌طلبد. هنر شورا و شهرداری به عنوان مدیریت شهری این است که تعارض منافعی که بسیار متنوع و متعدد است را در سطح شهر مدیریت کند، اما تا زمانی که نظام مدیریت دانش را در شهر تهران مستقر نکنیم؛ مسائل همچنان پابرجا می مانند یا حل آنها مستلزم صرف هزینه های بسیار است.

پس از گذشت سالها هنوز شهر تهران از نظام آمار و اطلاعات درست و مطمئن برخوردار نیست بنابراین به گزارش های مدیران نمی توان به طور عالمانه و محققانه اطمینان داشت. مشارکت شهروندان در تمام مراحل از جمله مسئله‌یابی، راه‌حل‌شناسی، تصمیم‌سازی، چگونگی اجرا و  اجرا و نظارت بزرگترین سرمایه مدیریت شهری محسوب می شود.

دخل و خرج شهرداری تهران بسیار زیاد است اما آثار چشمگیرش در زندگی شهروندان کم است. هر شهروند باید به طور شفاف بداند هر ریال از مالیاتی که می‌پردازد در کجا و چگونه هزینه شده و چه خدمتی به زندگی اش کرده است.

امروزِ تهران؛ فردای دیگر کلانشهرها و پس فردای دیگر شهرهای کشور است، بنابراین به نقش پیشرانِ تهران در مقیاس ملی و فراملی توجه کنیم. کارآمدی در گرو مردمی‌سازی، هوشمند سازی و شفافیت است و اگر تهران به یک شهر شایسته و در تراز جهانی تبدیل نشود نه تنها خودش متوقف و متروکه می شود بلکه ایران را دچار رکود و توقف می‌کند.

تبدیل سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی یکی از انقلابی‌ترین شعارها بوده که تاحدی محقق شده است و باید تکمیل شود. محله محوری و نهاد محله بسیار مهم و اثربخش است که باید آن را بیش از پیش احیا و ارتقاء دهیم.

در موضوع حمل و نقل شهری تهران نیز تا زمانی که به مدیریت تقاضای سفر نپردازیم؛ عرضه امکانات سفر اعم از مترو و اتوبوس و تاکسی از بار این ترافیک کلافه کننده و فرساینده و عمر بر بادده نمی کاهد. هر تصمیم و اقدامی در تهران که بر اساس مطالعات و پژوهشهای خاص و بومی تهران انجام نشود هزینه ها و خسارتهای فراوان و جبران ناپذیر خواهد داشت و مدیران مربوطه باید پاسخگو شناخته شوند.

شهرداری نباید صرفا به دنبال درآمدهای خود باشد؛ بلکه باید از طریق تسهیل و  ایجاد رونق اقتصاد شهری؛ آن را در جهت توسعه شهر و بهبود زندگی شهروندان هدایت کند. این گونه می توان شهرداری ای کوچک و شهری باشکوه و مردمی رضایتمند داشت!

عدالت و سلامت در شهر تهران؛ باید به دقت بازبینی و به صورت بهینه بازآفرینی شود‌. از سوی دیگر سطح تاب آوری تهران در برابر بحران ها بسیار پایین است و باید برای این موضوع بطور اساسی و بنیادین فکر شود و تدارک و تجهیز کافی صورت گیرد.

برای نگهداشت شهر  نیز تمام زیرساخت‌ها و سرمایه‌های شهر باید شناسایی و تقویم شود و با حسابداری دقیق ارزش آنها باید صیانت؛ مراقبت و نگهداری شوند چون اموال مردم و حق الناس هستند و با پول و زحمت مردم ساخته شده اند.

نارسایی ها و آسیب های اجتماعی (کوکان کار و خیابان و...) چهره شهر تهران را فرا گرفته است.باید با هم افزایی ارگانها و نهادهای رسمی و غیر رسمی در کوتاه مدت این چهره را بهسازی کنیم. شادی و نشاط گمشده ی تهران است؛ باید چهره ی عبوس شهر و شهروندان به سیمای شاداب و خرسند تبدیل شود.

ما کارهای خوب و شایسته‌ای که پیشینیان در این شهر انجام داده‌اند ارج می گذاریم و هر آنچه ناتمام است را تکمیل و بر خوبی ها و شایستگی های تهران می افزاییم.

فضاسازی "بسیار ضعیف" شهری توسط شهرداری تهران برای 2 انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شورای شهرشورای شهر پنجم، بدترین دوره تعامل دولت و مدیریت شهری تهران!فیلم/ انعکاس "چهره بی‌روتوش گرفتاریهای تهران" در مناظره صدای مردم!فیلم/ شباهت رفتار شهرداری‌ها و بچه پولدارها!فیلم/ مشارکت نخبگان در اداره شهر تهران ضروری استبی‌تحرکی شهرداری تهران برای ایجاد نشاط انتخاباتی در سطح شهر/ تلاش هدفمند یک جریان برای مأیوس‌کردن مردملیست شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر تهران اعلام شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیریت شهری شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: برقراری عدالت و توازن میان مناطق شهری در اجرای خدمات و پروژه‌ها از سیاست‌های محوری دوره ششم شورای اسلامی شهر قم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، محسن محرری امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر قم در شش دوره فعال با ترکیب نیروهای متعهد، انقلابی و متخصص در راستای رضایت شهروندان تلاش کرده تا عملکرد شایسته‌ای داشته باشد.

وی ارتباط بیشتر با رسانه‌ها و مردم را رویکرد شورای اسلامی شهر دانست و افزود: تلاش شده است تا در عرصه‌های مختلفی چون مساجد، مجامع عمومی، مجالس و هیئت‌ها و همچنین ملاقات‌های مردمی این ارتباط چهره به چهره حفظ شود و اعضای شورا نیز متعهد و موظف به ارتباط با رسانه‌ها هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه نگاه برنامه‌ای در شورا اسلامی شهر حاکم است، تصریح کرد: دقت در تنظیم بودجه به طوری که بودجه ضمن رعایت روند رشد منطقی تعرفه که از تورم عقب نماند و فشاری هم به مردم وارد نشود و در این سال‌ها عملکرد بودجه منطبق با بودجه مصوب است.

محرری طرح‌های نیمه تمام را از اولویت‌های شورای اسلامی شهر دانست و تاکید کرد: تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام در هسته مرکزی شهر تکمیل و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه توازن در منطقه از هدف‌های مهم است، گفت: توازن و توزیع درآمد در مناطق شهری متناسب با نیاز هر محله با توجه به درآمد کلی شهرداری به شکل مناسب و متوازن انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه ۱۲۴ جلسه رسمی در دوره ششم برگزار شده است، عنوان کرد: در طول این مدت ۸۲۰ مورد لوایح و ۷۸ طرح تنظیم و توسط شهرداری رسیدگی شده است.

محرری از برگزاری هفتاد و یکمین اجلاس مشورتی در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: شورای اسلامی شهر قم، بیست‌وششم و بیست‌وهفتم اردیبهشت، میزبان اجلاس رؤسای شورای استان‌ها خواهد بود.

کد خبر 747522

دیگر خبرها

  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • برقراری توازن و عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی شورای شهر قم است
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد