Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از حساس ترین دیدارهای یورو 2020 در گروه F میان فرانسه و آلمان برگزار می شود

رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ چند روزی می‌شود که آغاز شده‌است و حالا نوبت برگزاری مسابقات گروه ششم رسیده‌است؛ جایی که سه تیم مدعی قهرمانی یعنی فرانسه، آلمان و پرتغال حاضر هستند و شاهد فینال‌هایی زودهنگام در این گروه خواهیم بود. از ساعت ۲۳:۳۰ روز سه‌شنبه، بیست و پنجمین روز از سومین ماه سال، ورزشگاه آلیانتس‌آرنا مونیخ میزبان جدال حساس و مهم قهرمانان جهان در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ در دور اول خواهد‌بود و دو تیم قدرتمند این دوره خیلی زود باهم روبه‌رو می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو تیم آلمان و فرانسه هر یک انگیزه‌های بالایی برای قهرمانی در جام ملت‌ها دارند و می‌توان شاهد حضورشان در مراحل پایانی هم بود.

آلمان‌ که میزبان این دیدار محسوب می‌شوند، معمولاً در مسابقات اخیر خود با سیستم ۳.۴.۳ و ۴.۳.۳ کار را آغاز کرده‌اند و با توجه به خط حمله سرعتی و نسبتاً زهرداری هم که دراختیار دارند می‌توانند در امر گلزنی خطرناک و موفق ظاهر شوند. درسوی دیگر دیدیه دشان باتوجه به ستارگان پرشماری که در خطوط و پست‌های مختلف دارد در بیشتر اوقات با آرایش ۴.۳.۳ هجومی تیمش را روانه میدان کرده‌است و با طرز فکر هجومی هردو سرمربی، می‌توان انتظار یک نبرد سرعتی، جذاب، هیجان‌انگیز و مملو از موقعیت‌های حساس روی دروازه‌ها داشت.

یکی دیگر از نکاتی که جذابیت و حساسیت تقابل آلمان و فرانسه را افزایش داده‌است ستاره‌های گران‌قیمت این‌دو است؛ ستاره‌هایی که همگی این فصل درخشان ظاهر شده‌اند و در تیم‌هایشان عملکردی موفقیت‌آمیز داشته‌اند. ارزش کلی ترکیب ۲۶ نفره فرانسه بیش از یک‌ میلیارد یورو است و آنها پس از انگلیس گران‌ترین تیم یورو محسوب می‌شوند. ژرمن‌ها هم با ارزش کلی ۹۳۷ میلیون یورو سومین تیم با ارزش مسابقات هستند و باید دید در نبرد تمام‌عیار دو تیم آلمان و فرانسه در مرحله گروهی کدام یک موفق‌تر عمل می‌کند؟

شروع دشوار یورو برای آلمان‌ها؛ تیم مدعی که نمی‌خواهد دوباره ناکام یورو لقب بگیرد

یکی از تیم‌های قدرتمند و همیشه درخشانی که در سال‌های اخیر با افت محسوسی مواجه شده‌است آلمان است. پس از قهرمانی در جام‌جهانی ۲۰۱۴ فوتبال ملی آلمان روز خوشی را تجربه نکرد و  نتوانستند در حد و اندازه‌های نام خودشان ظاهر شوند. در دوره قبل یورو آلمان پس از صعود از گروه موفق به حذف اسلواکی و ایتالیا شد اما در مرحله نیمه‌نهایی مقابل فرانسه تن به شکست ۲ - ۰ دادند و حذف شدند. شاگردان یواخیم لوو در سال ۲۰۱۸ جام‌جهانی به‌شدت تلخ و ناراحت‌کننده‌ای را تجربه کردند؛ در گروه ششم و با حضور سوئد، مکزیک و کره‌جنوبی چهارم شدند و برابر نماینده آسیا با شکست تحقیر شدند. تمام این ناکامی‌ها می‌توانست منجر به اخراج یواخیم لوو از تیم ملی شود اما این اتفاق رخ نداد و فدراسیون آلمان تصمیم به ادامه همکاری گرفت؛ هرچند بعدها یواخیم لوو خودش تصمیم گرفت بعد از مسابقات یورو از هدایت آلمان کنار بکشد و تا پس از سال ۲۰۰۶ آلمان با یک سرمربی جدید همکاری کند.هانسی فلیک، سرمربی موفق و پرافتخار بایرن‌مونیخ جایگزین او در تیم ملی خواهد شد.


مانشافت‌ همواره و حتی در دورانی که در افت بوده‌، مدعی جدی قهرمانی در مسابقات یورو بوده‌ و امسال هم باتوجه به ستارگانی که در اختیار دارند می‌توان شانس زیادی را برای قهرمانی‌شان قائل بود؛ ستارگان باتجربه‌ای مثل نویر، هوملس، کروس و مولر به همراه ستارگان جوان و آینده‌داری مثل موسیالا، هاورتس و سانه تیمی منسجم و یک‌دست را دراختیار لوو قرار داده‌است و می‌توان تا مراحل پایانی از نمایش ژرمن‌ها لذت برد.

رونمایی از مدعی اصلی قهرمانی یورو ۲۰۲۰ در نبرد تمام‌عیار با آلمان

سال ۲۰۱۲ و هنگامی که دیدیه دشان سکان هدایت تیم ملی فرانسه را به‌دست گرفت شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که او تا حدود یک دهه بعد سرمربی فرانسه باشد و عملکردی عالی هم از خود برجای بگذارد؛ اما این گونه شد و دشان در نخستین تجربه حضورش در جام‌جهانی با فرانسه توانست تا مرحله یک‌چهارم نهایی پیش‌روی کند و در نهایت توسط آلمان حذف شد. در یورو ۲۰۱۶ فرانسه که کوهی از انگیزه و ستاره بود و می‌خواست در خاک خودش جام قهرمانی را بالای سر ببرد تا دیدار نهایی رسیدند و مقابل پرتغال سرسخت شکست خوردند. پیشرفت فرانسه با دشان کاملاً مشخص بود و جام‌جهانی روسیه وقت قهرمان شدن خروس‌ها بود؛ فرانسه مقتدرانه در جایگاه نخست جهان قرار گرفت و حالا می‌خواهند پس از قهرمانی جهان، قهرمانی اروپا را هم کسب کنند و برای رسیدن به این مهم ابزارهای لازم را هم دراختیار دارند.
لیست دعوت‌شده‌ها به تیم ملی از سوی دشان متشکل از ۲۶ ستاره بود و آنها به‌علت محدودیت در دعوت، مجبور شدند بسیاری از ستارگان خود را برای یورو از دست بدهند و این موضوع باعث شد فرانسوی‌ها یک تیم مدعی دیگر هم داشته‌باشند که دعوت نشده‌اند.

دست دشان ۵۲ ساله برای انتخاب ترکیب مدنظرش با توجه ستارگانی که در تمام پست‌ها دراختیار دارد باز است و او به‌نوعی در طول مسابقات با یک مشکل شیرین مواجه است. در هرصورت از دیدگاه بسیاری از کارشناسان مطرح، قهرمان نشدن فرانسه یک ناکامی است؛ هرچند نباید فراموش کرد در فوتبال هیچ‌چیز غیرممکن نیست و فرانسوی‌ها هم برای قهرمان شدن کاری سخت و دشوار پیش‌رو دارند.

آلمان و فرانسه، برگزارکننده جنگ ستارگان گروه ششم

گروه F جام ملت‌های امسال که تیم‌های فرانسه، آلمان، پرتغال و مجارستان را در خود جای داده‌است، بدون‌شک بیشترین تعداد چهره سرشناس و ستاره را دارد و یکی از دلایل نام‌گذاری این گروه به گروه مرگ است.
آلمان و فرانسه پرافتخار و مدعی درحالی به‌ مصاف هم می‌روند که دو تیم در ترکیب خود از چهره‌های ویژه و ستاره‌هایی استفاده می‌کنند که می‌توانند اوضاع را به‌نفع تیم خود دگرگون کنند؛ ستارگانی که امید اصلی تیم‌هایشان برای موفقیت در یورو محسوب می‌شوند و باید تا بامداد چهارشنبه منتظر ماند و دید کدام یک از این دو تیم گران‌قیمت موفق به برتری بر دیگری می‌شود؟

مانوئل نویر - آلمان:
دروازه‌بان و کاپیتان ژرمن‌ها که درجدال برابر لتونی قبل از آغاز مسابقات جام ملت‌ها به رکورد حضور در ۱۰۰ مسابقه ملی رسید، نقطه قوت ژرمن‌ها درون دروازه محسوب می‌شود. نویر در یورو ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ هم وظیفه حراست از دروازه آلمان را برعهده داشته‌است و از این حیث، بسیار باتجربه است و می‌تواند تیمش رو درون زمین راهنمایی کند. شماره یک آلمان این فصل در مجموع تمام مسابقات ۴۶ بار در ترکیب بایرن قرار گرفت و موفق به ثبت ۱۴ کلین‌شیت نیز شد و ۵۵ بار هم دروازه‌اش باز شد. نویر در مجموع مسابقات نهایی یورو هم درخشان ظاهر شده و طی دو دوره قبل و در ۱۱ مسابقه آمار ۵ کلین‌شیت و ۹ گل دریافتی را به ثبت رسانده‌است.

تونی کروس - آلمان:
هافبک رئالی آلمان‌ها امید اول یواخیم لو برای پیروزی در نبردهای میانه میدان است و درخشش او می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در برد آلمان داشته‌باشد. کروس از سایر هافبک‌های مانشافت باتجربه‌تر و پخته‌تر است و این آمادگی ذهنی بالا می‌تواند او را در مسابقات مهم مانند جدال با فرانسه آماده‌تر و قدرتمندتر کند. 
مهمترین وظایف کروس علاوه‌بر از کار انداختن هافبک‌های فرانسه، موقعیت‌سازی برای مهاجمان آلمان نیز هست و باید دید در این نقش می‌تواند دست بالاتر را به ژرمن‌ها بدهد یا خیر؟ کروس در فصل اخیر با ۱۲ پاس‌گل در ۴۲ مسابقه آمار خوبی داشت و سومین گل‌ساز برتر لالیگا لقب گرفت.

توماس مولر - آلمان:
بعد از پوست‌اندازی آلمان پس از جام‌جهانی ۲۰۱۸ مولر یکی از کسانی بود که از تیم ملی کنار گذاشته‌شد اما ناامیدنشدن و درخشش این مهاجم کهنه‌کار ۳۱ ساله در بایرن‌مونیخ و همچنین احیا شدن و برگشت به فرم خوب خودش زیرنظر هانسی فلیک، باعث شد یواخیم لوو تجدید نظر کند و دوباره مولر با پیراهن آلمان در مسابقات یورو حاضر خواهدبود.
مولر این روزها در اوج آمادگی به سر می‌برد و در موفقیت‌های اخیر باواریایی‌ها هم نقشی انکارناپذیر داشته‌است و روی حدود یک‌سوم از گل‌های تیمش اثر مستقیم گذاشته‌است. در ۴۶ مسابقه تمام رقابت‌ها برای بایرن در فصل ۲۱ - ۲۰۲۰ موفق به زدن ۱۵ گل و ۲۴ پاس‌گل شد و حالا دوباره راهی تیم ملی شده‌است تا با استفاده از تجربه بالا خودش به‌همراه مهاجمان جوانی مثل سانه، هاورتس، ورنر آلمان را پس از سال ۱۹۹۶ دوباره به قهرمانی یورو برساند. هوش بالای مولر در امر گلزنی و فضاسازی می‌تواند برگ برنده یواخیم لو در چالش‌های سخت پیش‌رو باشد.

لوکاس هرناندز - فرانسه:
یکی از شش فرانسوی حاضر در ترکیب بایرن‌مونیخ می‌تواند اسلحه پنهان دشان در پست دفاع چپ باشد. هرناندز پس از مصدومیت طولانی‌مدتش دوباره به روزهای خوب خودش برگشته‌است و حالا اولین گزینه فرانسه برای پست دفاع کناری حساب می‌شود و شناخت بالای او از بازیکنان آلمان می‌تواند مهاجمین این تیم را حسابی با دردسر مواجه کند. هرناندز در کارهای هجومی هم نسبتاً درخشان بوده‌است و در ۳۷ مسابقه برای بایرن توانست ۱ گل و ۳ پاس‌گل بدهد. هرناندز نخستین‌بار در مسابقات نهایی یورو حاضر شده‌است و امیدوار است با ارائه عملکردی خوب از دلایل موفقیت کشورش لقب بگیرد. 

انگولو کانته - فرانسه:
یکی از عوامل موثر چلسی در راه قهرمانی لیگ‌قهرمانان اروپا بدون هیچ شک و شبهه‌ای کانته بوده‌است. هافبک مالی‌تبار خروس‌ها در مسابقات یورو وظایف سختی را برعهده دارد و باید به بهترین روش ممکن آن‌ها را انجام دهد. ستاره ۳۰ ساله خط هافبک فرانسه با سبک ساده اما هوشمندانه خود همواره سدی محکم بر سر راه مهاجمان حریف بوده‌است و برابر آلمان نیز مهاجمینی مثل مولر، هاورتس، سانه و ورنر برای عبور از کانته کاری سخت و دشوار دارند. آمار ۴۸ مسابقه و ۳ پاس‌گل هم عملکرد کانته در فاز هجومی چلسی بوده‌است.

کیلیان ام باپه - فرانسه:
بدون‌شک ستاره فرانسه که چشم‌های زیادی را در طول مسابقات خیره و مبهوت خود می‌کند، امباپه است. این مهاجم جوان و آینده‌دار از همین ابتدا از اصلی‌ترین شانس‌های آقای‌گلی مسابقات حساب می‌شود و می‌تواند موثرترین ستاره در قهرمانی فرانسه باشد. امباپه این فصل در تمام رقابت‌ها توانست در ۴۷ مسابقه آمار بی‌نظیر ۴۲ گل و ۱۱ پاس‌گل را به‌نام خودش ثبت کند و در کنار کریم بنزما زوج مخوفی را در راس خط حمله فرانسه تشکیل داده‌اند. این مهاجم با وجود سن کم خود موفق به قهرمانی در جام‌جهانی شده‌است و یورو ۲۰۲۰ بهترین فرصت است تا کلکسیون افتخارات ملی خود را تکمیل کند. مثلت امباپه، بنزما و گریزمان می‌تواند عنوان زهردارترین خط حمله را به خود اختصاص دهد و قهرمانی جام ملت‌ها را برای فرانسه به ارمغان بیاورد.

نکات آماری

آلمان و فرانسه درحالی با هم روبه‌رو می‌شوند که هر دو تیم در سال ۲۰۲۱ مجموعاً ۵ مسابقه برگزار کرده‌اند. آلمان از ۵ مسابقه، ۳ برد، ۱ مساوی و ۱ شکست برابر مقدونیه تجربه کرده‌است و حاصل کار فرانسوی‌ها هم ۴ برد و ۱ تساوی بوده‌است و فقط ۱ گل آن‌هم برابر اوکراین در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر دریافت کرده‌اند. 
این دو غول فوتبال جهان تاکنون ۳۱ بار برابر هم قرار گرفته‌اند که فرانسه با ۱۴ برد عملکرد بهتری داشته‌است؛ ۱۰ دیدار با برد ژرمن‌ها به پایان رسیده‌است و ۷ مسابقه هم با تساوی به پایان رسید. در بحث گل‌زده هم خروس‌ها با ۵۳ گل، عملکرد بهتری داشته‌اند و آلمانی‌ها ۵۱ بار دروازه فرانسه را باز کرده‌اند.
آخرین نبرد آلمان و فرانسه در مسابقات یورو نیز مربوط به دوره قبل و مرحله نیمه‌نهایی است که با دبل گریزمان فرانسوی‌ها ۲ - ۰ به برد رسیدند.

اخبار داغ 

مرد بی غیرت تهرانی همسرش را به همخوابی با غریبه ها پیشنهاد می داد! / مهین نجیب است برترین های قرن با مهدی واعظی: 27 کشور رفتم، حتی در موزامبیک هم ما را به علی دایی شناختند! زمان احتمالی برگزاری مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد پای نخست وزیر عراق به بازی با تیم ملی ایران باز شد / بحران مالی در تیم ملی عراق درگیری لفظی زیدان با خبرنگار اسپانیایی: می خواهی مدام از این سوالات مسخره بپرسی؟ بنر هواداران افراطی اینتر برای سیمون کیائر: یک مرد و کاپیتان بزرگ

منبع: طرفداری

کلیدواژه: آلمان و فرانسه مسابقات یورو فرانسوی ها یواخیم لوو جام ملت ها جام جهانی تیم ملی ژرمن ها پاس گل دو تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۹۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا

فرهاد مجیدی سرمربی اسبق استقلال که با این تیم توانست در لیگ بیست و یکم بدون شکست قهرمان شود، این روز‌ها مربیگری نمی‌کند، اما از دنیای فوتبال اصلاً فاصله نگرفته و لیگ قهرمانان آسیا را به طور جدی دنبال می‌کند. فرهاد که همراه با العین امارات در سال ۲۰۰۳ قهرمان اولین دوره لیگ قهرمانان آسیا شد و تنها چهره ایرانی محسوب می‌شود که به چنین افتخاری نایل شده، قبل از جدال برگشت العین مقابل الهلال عربستان، برای این تیم آرزوی موفقیت کرد و پس از فینالیست شدن نماینده امارات نیز با انتشار متن و عکسی این اتفاق را به مدیران، مربیان و بازیکنان العین تبریک گفت. اتفاقا کادر مدیریتی باشگاه العین امارات تدارک دیده‌اند تا پیشکسوتان و بازیکنان اسبق این باشگاه را هنگام برگزاری دیدار فینال لیگ قهرمانان به ورزشگاه دعوت کنند و فرهاد مجیدی هم یکی از همین مدعوین است.

اگر فرهاد خودش تمایل داشته باشد، بدون هیچ مشکلی می‌تواند این مسابقه را در جایگاه ویژه ورزشگاه اختصاصی باشگاه العین از نزدیک تماشا کند. فینال لیگ قهرمانان آسیا میان العین امارات و یوکوهاما مارینوس ژاپن برگزار می‌شود و فعلاً قرار است مسابقه به صورت رفت و برگشت باشد. بازی رفت ۲۲ اردیبهشت خواهد بود و جدال برگشت هم پنجم خرداد برگزار می‌شود، اما هنوز شخص نیست کدام تیم در جدال رفت میزبان است. این نکته را هم فراموش نکنیم که مجیدی از تقابل با ژاپنی‌ها در مسابقات فینال خاطره تلخی دارد. او اردیبهشت سال ۱۳۷۸ همراه با استقلال در فینال جام باشگاه‌های آسیا با نتیجه ۲ بر یک مغلوب جوبیلو ایواتا ژاپن شد.

منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • هاکی روی یخ جوانان آسیا؛ نمایندگان کشورمان نتیجه را مقابل تایلند واگذار کردند
  • فرهاد مجیدی مهمان مخصوص فینال لیگ قهرمانان آسیا
  • سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم
  • آتش بازی دمبله و امباپه در لوشامپیونه
  • شمارش معکوس معرفی بهترین فوتبالیست جهان!
  • یورو برای بلینگام و امباپه است، نه رونالدو!
  • فرمانده بایرن: شاید مدعی ‏CL‏ نباشیم ولی شانس داریم!‏
  • مصاف جوانان ایران با میزبان در هاکی روی یخ قهرمانی آسیا
  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان
  • اسامی داوران حاضر در یورو 2024 اعلام شد