Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: یارانه‌ها هدفمند اجرا نشده و با دادن کارت اعتباری خرید به دهک‌های پایین می‌توان گوشه‌ای از مشکلات آنها را حل کرد.

عبدالناصر همتی عصر دوشنبه در شبکه تلویزیونی اصفهان با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی اظهار داشت: امروزه اقشار مختلف جامعه گرفتار بیکاری و مشکلات معیشتی بوده و رفاه و آسایش شهروندان تحت تأثیر تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته است، بنابراین نیاز است که بازنگری در نحوه اداره کشور و اقتصاد صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سیاست بیش از حد بر اقتصاد حاکم شده و در استان‌ها باعث شده که ما نتوانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم و علت آن به نگرش اقتصادی مسئولان بر می‌گردد در صورتی که در دنیا سیاست را در اختیار اقتصاد قرار می‌دهند.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: باید سیاست‌های در پیش گرفته شده، منفعتی برای مردم داشته باشد در نهایت مردم را از فقر نجات دهد نه اینکه رأی دادن مردم باعث محدودتر شدن در عرصه‌های مختلف شود.

تمرکززدایی از شهرهای بزرگ و به حاشیه رفتن سایر شهرها

وی با بیان اینکه چهار سال اول دوره طلایی اقدامات است، گفت: مشکل استان‌ها این است که راهبرد علمی برای توسعه اقتصادی ندارند، هر استان با توجه به قومیتی، فرهنگ، منابع و حتی نزدیکی به دریا و همسایگان شرقی پتانسیل‌های متفاوتی دارد، از سویی می‌توان با راهبرد علمی از تمرکززدایی جلوگیری و به حاشیه رفتن سایر شهرها جلوگیری کرد و با این روش شهرهای کوچک خالی از سکنه نمی‌شوند.

همتی ادامه داد: نگاه سیاسی بر استان‌ها باید به نگاه اقتصادی تبدیل شود، برنامه من این است که هر سه ماه یک بار جلسه‌ای را با نخبگان هر استان تنظیم کنم و به تدریج توسعه استان‌ها را رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: با وجود پتانسیل قوی بیکاری در استان‌های کشور ریشه دوانده، هرچه از مرکز دور می‌شویم توسعه یافتگی کمتر می‌شود که با آمایش سرزمین این مشکل قابل حل است.

ساماندهی و توسعه گردشگری

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: ایران کشوری چهار فصل است و سیاست جذب توریستی ناکارآمد دارد که باید جذابیت سفر به ایران برای خارجیان فراهم و اولویت اول محورهای توسعه استان‌ها است؛ باید ساده سازی و سخت گیری‌ها در این زمینه کم شود.

وی با بیان اینکه بوم گردی با هزینه کمی در حال توسعه است، گفت: سیستم بانکی را در خدمت توسعه این مراکز قرار می‌دهیم تا جوانان بیشتری در این حوزه مشغول به کار شوند.

همتی با اشاره به ویژگی‌های استان اصفهان و معضل بیکاری گفت: برخی از این مشکلات به راهبردهای غلط و نگاه سیاسی و امنیتی به استان‌ها است و باید در تصمیمات توجه بیشتری به این موضوع شود.

توزیع کارت اعتباری خرید برای مردم

وی ادامه داد: کاهش منابع متوسط نیم درصد و رشد اقتصادی به دلیل تحریم نزدیک پنج درصد بوده و در مقایسه با کشورهای همسایه از نظر پیشرفت و توسعه کم بوده و سفره مردم کوچک‌تر شده است.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: یارانه هدفمند اجرا نشده و دهک‌های پایین همان میزان یارانه می‌گیرند که دهک بالا می‌گیرند و با کارت‌های اعتباری خرید می‌توان گوشه‌ای از مشکلات اقتصادی مردم را حل کرد.

وی ادامه داد: این اعتبار به دهک‌های اول تا سوم داده می‌شود و دستمزد و حقوق را در حدی قرارمی‌دهیم که قدرت خرید آنها حفظ شود.

همتی با اشاره به احیای جاده ابریشم و کریدور شمال و جنوب گفت: باید بهره برداری و ریل گذاری کنیم تا به چهارراه‌های بین‌المللی راه یابیم.

نقض نظام توزیع و جمع‌آوری کشاورزی

وی کشاورزی را مهم دانست و گفت: باید برای روستاییان خرید محصولات کشاورزی را تضمین کنیم نه قیمت را چراکه برای مثال اگر خرید گندم پایین باشد انگیزه فروش کمتر می‌شود و باید بر اساس قیمت بورس قیمت گذاری شود.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: نظام توزیع و جمع‌آوری محصولات کشاورزی نقض دارد که البته یکی از راه‌های توانمندسازی رسیدگی به کشاورزی روستاییان است.

وی خاطر نشان کرد: باید به آزادی‌های اجتماعی توجه و برای جوانان زمینه‌ای برای استفاده از اوقات فراغت فراهم کرد و البته خسارت‌های تحریم را باید جبران کرد./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۹۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال بن خرید کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟

مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از جزئیات تخصیص یارانه اعتباری خرید کتاب از این دوره نمایشگاه گفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد خلج، مدیر کمیته اداری و مالی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، اقدام به توزیع یارانه اعتباری خرید سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور می‌کند.

وی با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی ادامه داد: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب 700 هزار تومان است که از این مقدار420 هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و 280 هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی 800 هزار تومان است که از این مقدار  معادل 400 هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و 400 هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

مدیر کمیته اداری و مالی ادامه داد:  یارانه اعتباری خرید کتاب(بُن کتاب) صرفاً در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل استفاده است و به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. برای دریافت این یارانه در هنگام درخواست نیازی به واریز وجه نیست و یارانه اختصاصی در زمان خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد.

افرایش 110 درصدی قیمت کتاب در آستانه نمایشگاه

خلج در پایان گفت: اعضای هیئت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور درصورتی که اطلاعاتشان از سوی مراکز ذی‌ربط (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و ...) به ستاد نمایشگاه ارسال شده باشد، می‌توانند سه روز قبل از آغاز سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (از 16 اردیبهشت ماه 1403) به نشانی اینترنتی ketab.ir مراجعه کنند و پس از ثبت‌نام/ورود به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در قسمت پروفایل، درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از 19 تا 29 اردیبهشت (1403) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی
  • جریان کارت اعتباری مخفی باشگاه‌های بزرگ دنیای فوتبال چیست؟ (زیرنویس فارسی)
  • کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی
  • همتی: دولت ۶۰۰ هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور ۱۴۰۰ بیشتر!
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • افزایش یارانه اعتباری خرید کتاب هیات علمی، دانشجویان و طلاب
  • امسال بن خرید کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
  • میزان بن کتاب دانشجویان اعلام شد
  • سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است