Web Analytics Made Easy - Statcounter

سهراب حیدری روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه هم‌اکنون سرانه تخت بیمارستانی در میاندوآب به ازای هر هزار نفر ۱.۴ تخت است، اظهار داشت: هم‌اکنون ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان عباسی این شهرستان در دستور کار قرار دارد که ابتدا ۱۰۰ تخت مصوب بود ولی در سفر وزیر وقت بهداشت و درمان آقای قاضی‌زاده هاشمی به میاندوآب‌ به ۲۶۰ تخت ارتقا یافت و بعد از آن نیز با پیگیری‌های صورت گرفته توسط دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به ۳۵۰ تخت افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارهای عمرانی این بیمارستان از دی ماه سال گذشته آغاز شده، افزود: به علت اینکه بیمارستان ۲۶۰ تختی به پیمانکار واگذار شده بود ولی به تبع افزایش تخت‌های آن به ۳۵۰ تخت، باید پروسه دیگری در واگذاری به پیمان سپری می‌شد که این روند علت تاخیر در اجرای عملیات پروژه است‌.

تخت‌های بخش‌ آی‌سی‌یو بیمارستان های میاندوآب‌ ۲ برابر شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ با بیان در گذشته تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو در مجموع ۲ بیمارستان این شهرستان ۱۰ تخت بود، اضافه کرد: هم‌اکنون تعداد تخت‌های آی‌سی‌یو در بیمارستان عباسی به ۱۲ و در بیمارستان فاطمه (س) به ۱۰ تخت افزایش یافته است و علاوه بر این‌ها برای بیمارستان حضرت فاطمه (س) بخش آی‌سی‌یو جدید ۱۶ تختی در حال احداث است که حتی تجهیزات آن نیز خریداری شده و به زودی در مدار ارایه خدمات به شهروندان قرار می‌گیرد.

حیدری با اشاره به اینکه همچنین تعداد تخت‌های بخش دیالیز ۱۳ مورد بود، گفت: در این راستا ۱۷ تخت به این بخش در بیمارستان عباسی اضافه شد و همچنین بخش دیالیز در بیمارستان حضرت فاطمه (س) به تعداد ۱۰ تخت ساخته می‌شود که پس از پایان تعداد تخت‌های بخش دیالیز در این شهرستان به ۴۰ تخت افزایش می‌یابد.

وی در رابطه با افزایش فضای فیزیکی اورژانس در بیمارستان های میاندوآب‌ هم گفت: ابتدا فضای فیزیکی اورژانس در هر ۲ بیمارستان کمتر از هزار مترمربع بود ولی اکنون به بیش از یک هزار و ۶۰۰ متر مربع افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین آمبولانس های هر ۲ بیمارستان ضمن آنکه مستعمل و سه دستگاه بود، طی هفت سال گذشته ۱۱ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته خریداری شده‌است.

شمار پزشکان متخصص در میاندوآب به ۷۴ نفر رسید

حیدری ادامه داد: همچنین در گذشته تعداد پزشکان متخصص در میاندوآب ۳۴ نفر بود که اکنون به ۷۴ نفر پزشک در همه رشته‌های پزشکی رسیده به طوری که فوق تخصص جراحی پلاستیک، فوق تخصص جراحی فک و صورت و جراحی مغز و اعصاب که یکی از مشکلات مهم در حوزه درمان شهرستان بود و به جهت موقعیت جغرافیایی میاندوآب‌ باید جراحی مغز و اعصاب سال‌های قبل راه‌اندازی می‌شد.

وی نوسازی تمام تخت‌های بیمارستانی را از دیگر اقدامات شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ در طول هفت سال گذشته در میاندوآب عنوان کرد و گفت: در حوزه پشتیبانی هم در بیمارستان عباسی منبع هزار لیتری برای تامین آب در مواقع قطعی تعبیه شده بود که اکنون منبع دیگری به میزان ۶۰ هزار لیتر جایگزین آن شده و یا در صورت قطع‌ جریان برق، یک ژنراتور وجود داشت که اکنون به سه ژنراتور افزایش یافته است.

میاندوآب دارای ۲ واحد بیمارستانی عباسی و فاطمه (س) است و تنوع پزشکان متخصص در تخصص‌های مختلف موجب شده تا این شهرستان به یکی از قطب‌های درمانی در جنوب آذربایجان‌غربی تبدیل شود.

این شهرستان با بیش از ۲۸۰ هزار نفر جمعیت سومین شهرستان پرجمعیت در آذربایجان‌غربی پس از ارومیه و خوی است.

برچسب‌ها سلامت بیماری میاندوآب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت بیماری میاندوآب سلامت بیماری میاندوآب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت بیمارستان عباسی تعداد تخت آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۹۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدجعفری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار میاندوآب در این جلسه گفت:آزمون سراسری حلقه ارتباطی بین آموزش‌وپرورش و آموزش عالی بوده و برگزاری دقیق و بی‌عیب و نقص این آزمون مورد انتظار دانش آموزان به‌عنوان آینده‌سازان این مرزوبوم و خانواده‌ها، برای راه‌یابی فرزندانشان به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی است، ازاین‌رو وظیفه و نقش ما در این رویداد، فراهم نمودن شرایط مطلوب برای برگزاری هر چه‌بهتر این آزمون است.   وی افزود:تمهیدات لازم برای برگزاری سالم و بدون دغدغه آزمون سراسری مطابق با قوانین اعلامی سازمان سنجش اندیشیده شده و همه پیش‌بینی‌ها برای جلوگیری از تخلفات احتمالی صورت گرفته است تا این آزمون ملی بدون خدشه و شبهه برگزار شود، دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان نیز از آمادگی کامل برای ارائه خدمات، تامین امکانات رفاهی و اجرایی در روز آزمون برخوردار هستند.   آزمون سراسری در میاندوآب به میزبانی دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و مرکز آموزش عالی شهید باکری برگزار خواهد شد، امیدواریم میزبان خوبی برای داوطلبان شرکت در آزمون سراسری باشیم.

دیگر خبرها

  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • انتقال کارگر مصدوم شهر موچش با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت