Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، علی آقامحمدی، امروز (دوشنبه، ۲۴ خردادماه) در آئین بهره‌برداری از پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت گفت: در اقتصاد مقاومتی بخش نفت پررنگ‌ترین بخش است که با جزئیات به آن پرداخته شده، چنانچه تحولات چشمگیری هم در زمینه دانش و فناوری در این عرصه اتفاق افتاده و همگام‌سازی با تحولات روز نیز نیازمند سرمایه‌گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تولید نفت مساوی با خام‌فروشی نیست، ادامه داد: ما بر همه ظرفیت‌های تولید نفت و گاز در کشور به‌طور کامل واقف هستیم، بنابراین سرمایه‌گذاری در پتروشیمی‌های بالادست به‌طور کامل انجام شده و در برنامه هفتم توسعه مبنای کارمان تکمیل بخش پایین‌دستی این حوزه است.

وی با بیان اینکه توسعه فناوری‌های مرتبط با صنعت نفت در گذر زمان، حرکت جدی‌تر رقبا و همینطور کشورهای همسایه در عرصه تولید نفت، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و پیش‌بینی کاهش تقاضای سوخت‌های فسیلی در آینده نه چندان دور و همینطور حرکت جمعیت ایران به سمت سالخوردگی، همه و همه بر میزان اهمیت افزایش تولید نفت و گاز افزوده و کشور را در شرایط خاصی قرار داده است، عنوان کرد: خوشبختانه تحقیقات علمی وسیع و در عین حال توجیه‌پذیر از سوی دانشگاهیان و نخبگان صنعت نفت انجام شده است که پاره‌ای از این تحقیقات ظرفیت تولید ۶.۵ میلیون بشکه در روز را برآورد کرده و تحقیقات دیگری امکان تولید ۷.۴ میلیون بشکه نفت در روز را اثبات کرده که همه این موارد هم براساس استدلال و کار علمی و کارشناسی انجام شده است.

آقامحمدی ادامه داد: بر اساس این یافته‌های علمی می‌توان گفت با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد دلار برای دستیابی به ظرفیت ۷.۴ میلیون بشکه تولید نفت در روز می‌توان به هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار فناوری دست یافت و این تنها و مهم‌ترین منبع توسعه‌یافتگی آینده صنعت نفت را رقم می‌زند، به شرطی که وارد دولت و اقتصاد دولتی نشده و صنعت نفت نیز این امکان را تضمین و فراهم کند.

وی با بیان اینکه تا ۳۰ سال آینده پنجره جمعیتی کشور وارد دوره پیری خواهد شد و مهم است که در این دورنما، به یک کشور پیر فقیر تبدیل شدیم یا کشوری پیر و ثروتمند، ادامه داد: عبور از بحران جمعیت هم بدون تأمین درآمد مردم امکانپذیر نخواهد بود و تأمین درآمد منوط به استفاده درست از سرمایه‌های کشور از جمله منابع نفت و گاز است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ساخت دو پتروپالایشگاه عظیم در کشور اشاره کرد و توضیح داد: برنامه‌ریزی‌های اولیه برای ساخت این دو پروژه انجام شد و هم‌اکنون این پتروپالایشگاه‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶.۵ میلیون یورو در حال ساخت است.

آقامحمدی گفت: راه‌اندازی پارک نوآوری و فناوری نشان می‌دهد ظرفیت‌های بزرگی در صنعت نفت کشور در حال شکل‌گیری است و ضرورت دارد گروه بزرگی از فناوران و دانش‌بنیان‌ها جذب صنعت نفت شوند.

کد خبر 5234814

منبع: مهر

کلیدواژه: علی آقامحمدی تولید نفت پارک علم و فناوری مجمع تشخیص مصلحت نظام مصرف برق انتخابات 1400 شاخص کل بورس قیمت دلار بانک مرکزی ایران بورس تهران قیمت نفت بانک مرکزی دلار سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه بورس تسهیلات کرونایی ذوب اهن اصفهان سرمایه گذاری میلیون بشکه تولید نفت صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۲۹۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد

 علیزاده، با اشاره به اینکه بالاترین میزان تولید را در این کارخانه داریم، گفت: روزانه ۱۶۷ هزار، ماهیانه ۵ میلیون پاکت و سالانه بیش از ۶۰ میلیون پاکت برای سیمان تولیدی استان تولید می‌شود.
 
 علیزاده با بیان اینکه تنوع تولید داریم تصریح کرد: در این کارخانه از کیسه‌های ۳۵ سانتی تا ۹۰ سانتی را تولید می‌کنیم و با دانش متخصصین و تغییراتی که در دستگاه‌ها انجام شده انواع تولیدات کیسه سیمان، کیسه رافیان و کیسه حبوبات را تولید می‌کنیم.
 
 مدیرعامل این کارخانه خاطرنشان کرد: باهمت جوانان و نیروهای متخصصان بومی تحریم‌ها علیه کشورمان هم نتوانست چرخ‌های این شرکت را از حرکت باز دارد به‌طوری‌که یک سری قطعات در این مجموعه توسط متخصصین ما مهندسی معکوس و بومی‌سازی شده است و در حال حاضر ماشین‌آلات این کارخانه بیش از هفت سال به نحو احسن با ماکسیمم تولید کار می‌کنند .
 
 با توجه به بخش صنعت در سیستان و بلوچستان که از جوان‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود علاوه بر بهره‌گیری از فرصت مناسب اشتغال، سرمایه‌گذارانی که در این استان سرمایه‌گذاری می‌کنند می‌توانند از بازده خوب سرمایه‌هایشان برخوردار شوند.
 
 چرخ صنایع سیستان و بلوچستان و رفع موانع پیشروی صنعتگران و فعالان عرصه صنعت این استان با توجه به نقش مؤثر آنان در رونق و آبادانی منطقه نیازمند عزم ملی و حمایت دولت است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ساماندهی فضای کسب و کار؛ جهش تولید و صنعت در استان اردبیل
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • ظرفیت های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد