Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@21:33:21 GMT

اعدام ۱۲ تن از رهبران اخوان المسلمین مصر تأیید شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۰۵۸۴

اعدام ۱۲ تن از رهبران اخوان المسلمین مصر تأیید شد

به گزارش ایرنا از شبکه تلویزیونی "اسکای نیوز" عربی این ۱۲ نفر به سازماندهی تحصن در میدان «رابعه عدویه» و تجمعات مردمی در حمایت از «محمد مرسی» رییس جمهوری پیشین مصر متهم شده بودند.

براساس دادگاه استیناف مصر، حکم اعدام «عبدالرحمن البر»، «محمد بلتاجی»، «صفوت حجازی»، «اسامه یاسین»، «احمد عارف»، «ایهاب وجدی محمد»، «محمد عبدالحی»، «مصطفی عبدالحی الفرماوی»، «احمد فاروق کامل»، «هیثم السید العربی»، «محمد محمود علی زنانی» و «عبدالعظیم ایراهیم محمد» تأیید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دادگاه همچنین احکام صادره شده علیه ۳۱ متهم دیگر در این پرونده را که به اسامی آنها اشاره نشده است، از اعدام به حبس ابد کاهش داد.

پرونده این اتهام به موضوع تحصن هزاران نفر از طرفداران اخوان المسلمین در میدان «رابعه عدویه» در منطقه «نصر» شهر قاهره و در اعتراض به کودتای نظامی عبدالفتاح السیسی رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح آن زمان مصر علیه «محمد مرسی» رییس جمهوری فقید این کشور برمی گردد.

دولت السیسی پس از به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۳ گروه «اخوان المسلمین» را یک گروه تروریستی نامید و دادگاه این کشور بیشتر رهبران آن را محاکمه کرد که برخی از آنها به اعدام، برخی به حبس ابد محکوم کرده است.

برچسب‌ها محمد مرسی اخوان المسلیمن عبدالفتاح السیسی مصر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد مرسی اخوان المسلیمن عبدالفتاح السیسی محمد مرسی اخوان المسلیمن عبدالفتاح السیسی مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت هوشمند لازمه فسادزدایی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری هرمزگان حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم موحدی آزاد در بدو ورود به فرودگاه بندرعباس اظهار داشت: تلاش می‌شود متناسب با سند تحول قوه قضائیه، ارائه خدمات به مردم تسهیل و هوشمند شود.

وی افزود: با هوشمندسازی خدمات، نظارت‌ها آسان، سریع و دقیق می‌شود.

دادستان کل کشور در ادامه به همکاری قوه قضائیه و دولت برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: هرمزگان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای مشارکت مردم و جهش تولید دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدکاظم موحدی آزاد افزود: در این سفر مسائل و نیازمندی‌های هرمزگان دریافت و به رئیس قوه قضائیه منتقل می‌شود.

در ادامه برنامه‌های سفر دادستان کل کشور به شهر بندرعباس حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی آزاد با حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز دیدار کرد.

وی همچنین از دادسرای بندرعباس و بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

کد خبر 6094458

دیگر خبرها

  • دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • نظارت هوشمند لازمه فسادزدایی است
  • سیدعباس هاشمی‌منش رییس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی شد
  • ماجرای قتل غزاله و اعدام آرمان؛ رابطه‌ای بی فرجام
  • نتانیاهو: دادگاه لاهه به جنگ ما آمده است | سایه اتهام ارتکاب جنایات جنگی بر سر رهبران صهیونیست
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد
  • هشدار آمریکا به دیوان کیفری بین‌المللی پیرامون حکم بازداشت رهبران اسرائیل
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه