Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:02:01 GMT

خبرهای خوب استاندار برای طرح‌های عمرانی کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۱۲۰۰

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه از اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سد هواسان، جاده گیلانغرب به سومار، پروژه قطار شهری و ساماندهی ناوگان حمل و نقل شهری کرمانشاه خبر داد.

هوشنگ بازوند با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای جذب اعتبار طرح های عمرانی استان در دیدار امروز(۲۴ خرداد) با مدیران عامل بانکهای کشور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای تکمیل سد هواسان با مشارکت بانک های سپه، صادرات، کشاورزی و ملی مجموعاً ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق ماده 56 تخصیص و ابلاغ می شود که این طرح می تواند تکمیل کننده سامانه گرمسیری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای تکمیل این سد خاکی با هسته رسی که 51 متر ارتفاع دارد و ظرفیت مخزن آن 188 میلیون متر مکعب است، امروز پیگیری های ویژه ای با حضور دکتر حیدری نماینده مردم گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب نیز انجام شد و امیدواریم با این تأمین مالی شاهد پیشرفت مطلوب روند اجرای پروژه باشیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه آخرین وضعیت پروژه قطار سبک شهری کرمانشاه در فاز اول را تشریح کرد و گفت: برای تکمیل این فاز و تسریع در روند احداث امروز جلسه ای با هیات مدیره بانک سپه برگزار و مقرر شد ۱۷۰ میلیارد تومان برای اجرای فاز یک پروژه قطار شهری به کرمانشاه اختصاص یابد و امیدواریم با این اعتبار مصوب و تکمیل سهم آورده شهرداری بزودی شاهد بهره برداری از فاز یک قطار شهری کرمانشاه باشیم.

 استاندار کرمانشاه با بیان اینکه ساماندهی و نوسازی ناوگان حمل ونقل شهری نیز یکی از مواردی بود که در جلسه با مدیران عامل بانکها پیگیری شد، خاطرنشان ساخت: از سوی بانک سپه ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی و نوسازی اتوبوسرانی کرمانشاه در نظر گرفته شد.

وی افزود: در مجموع ۲۷۰ میلیارد تومان به شهرداری کرمانشاه اختصاص یافت و بر این اساس شهردار کرمانشاه باید برای جذب سریعتر این اعتبار پیگیری های جدی و لازم را انجام دهد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برای احداث جاده گیلانغرب به سومار (زله زرد) که از نظر اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مزایای زیادی برای استان دارد و می تواند تسهیل کننده روند مبادلات مرزی باشد نیز ۸۰ میلیارد تومان اختصاص یافت، گفت: در جلسه ای با دکتر نوبخت این موضوع مطرح و همچنین برای اخذ مجوز پالایشگاه گیلانغرب نیز پیگیری صورت گرفت که مقرر شد این‌موضوع خارج از نوبت رسیدگی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه استاندار كرمانشاه استانی اقتصادی استاندار کرمانشاه میلیارد تومان برای تکمیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی زارع گفت: با  ۸ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته پس از ۱۱ سال توقف عملیات ساخت مرکز تحقیقات فسیل ایران در مراغه از سرگرفته خواهد شد.

 زارع افزود: این طرح با حدود نزدیک به ۴۰ درصد پیشرفت از سال ۹۱ متوقف شده است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل این طرح با زیربنای پنج هزار متر مربع ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مراغه گفت: تکمیل این طرح در توسعه گردشگری علمی منطقه و تحقیقات فسیلی کشور تاثیر مثبت خواهد داشت.

وی افزود: بهره برداری بی رویه مراتع سهند را در آستانه بحران قرار داده است.

زارع گفت: ورود بیش از ظرفیت دام به مراتع موجب از بین رفت علوفه‌های خوش خوراک مراتع شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست مراغه گفت: برنامه ریزی برای حفاظت از مراتع سهند برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.

وی در ادامه خواستار مدیریت و ساماندهی واحد‌های تولید خشکبار، چرم سازی و صابون سازی سنتی مراغه شد.

 

دیگر خبرها

  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • بیش از ۹۵ درصد زیرساخت عمرانی در بافت بوشهر تکمیل شد
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه
  • ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان سمنان افزایش یافت