Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@14:07:34 GMT

قاضی‌زاده هاشمی: ریال باید ناموس دولت باشد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۱۴۹۶

قاضی‌زاده هاشمی: ریال باید ناموس دولت باشد

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه حفظ ارزش ریال نیاز به ساماندهی حکمرانی دارد، گفت: ریال خلاف آن چیزی که تاکنون انجام شده باید ناموس دولت باشد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از ایسنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در برنامه‌ تلویزیونی امروز (دوشنبه) خود که از شبکه چهار سیما پخش شد درباره اینکه ریاست جمهوری یک سیستم و مکتب فکری است و جریان فکری است، گفت: به غلط تصور شده که رئیس جمهور باید دانای کل و خودش طراح سنارویهای اجرایی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهور از منظومه فکری کسانی که با او کار می کنند شناخته می‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای تقویت پول ملی چیست؟، تصریح کرد: ریال خلاف آن چیزی که تاکنون انجام شده باید ناموس دولت باشد. حفظ ارزش ریال نیاز به ساماندهی حکمرانی دارد. ما الان متاسفانه یک سامانه مشخص حکمرانی برای ریال در کشور نداریم، یک مسئول مشخصی که ارزش پول ملی به او برگردد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: مجموعه مولفه‌هایی که باعث خلق پول و ایجاد تورم است در جاهای مختلف در حال سازماندهی است و عملا هیچ جایگاهی حتی بانک مرکزی پاسخگو نیست.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه برای کنترل ارزش پول ملی حتی نمی‌شود به بانک مرکزی مراجعه کرد، اظهار کرد: این تصور که بانک مرکزی به تنهایی می‌تواند جریانی که باعث تضعیف ارزش پول ملی می شود را کنترل کند منتفی است. 

وی یادآور شد: در خصوص ارزش پول ملی نیاز به اصلاح سیاست‌های مالی و پولی کشور و همچنین تقویت تولید در کشور و هدایت نقدینگی در کشور است.

مشاور قاضی زاده هاشمی هم که در جلسه حضور داشت در پاسخ به این سوال مجری گفت: بحث پول هر نظام اقتصادی اگر می خواهد اصلاح بشود نمی‌تواند بدون اصلاح نظام پولی باشد. در دوره‌های گذشته متاسفانه یکی از آسیب‌های اقتصادی ناشی از عدم تدبیر مناسب در حوزه پولی بوده است.

وی ادامه داد: شما نگاه کنید در 50 سال گذشته بیش از 70 هزار برابر نقدینگی کشور اضافه شده است. یعنی یک گسست بخش پولی و واقعی وجود دارد تا این اصلاح نشود هیچ اصلاحی در نظام کسب و کار و نظام بودجه ای ایجاد نمی‌شود.

مشاور قاضی زاده تأکید کرد: شاید خود تقویت پول ملی آنچنان اصالتی نداشته باشد. اما نه به این معنا که ما تنزل روزانه و سالانه پول را بخواهیم در تاریخ حکمرانی پولی خودمان تجربه بکنیم. 

وی افزود: همواره دعوایی تاریخی بین چین و امریکا سر مقوله تنزل یوان و دلار وجود دارد. بنابراین حفظ ارزش پول یکی از وظایف بانک مرکزی است که باید انجام بگیرد اما اینکه تقویت بشود یا مقوله این نوسان را در ارزش پول ملی در مقابل سایر ارزها داشته باشیم به سایر سیاست ها از جمله سیاست تجاری مان بستگی دارد.

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: انتخابات انتخابات 1400 قاضی زاده هاشمی ریال پول نیوز قاضی زاده هاشمی ارزش پول ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم

سید محمدمهدی مهاجریان مقدم مدیر کل تعزیرات حکومتی یزد گفت: پرونده قاچاق ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت از نوع نفتگاز به ارزش ۱۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال در شعبه اول ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان خاتم رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی مدارک، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متهم را به پرداخت ۲۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد. 

به گفته مهاجریان مقدم، شعبه پیرامون وسیله نقلیه حامل این سوخت قاچاق با توجه به اینکه ارزش وسیله نقلیه که بیشتر از ارزش سوخت می‌باشد، متهم را به پرداخت ۱۱ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال جریمه معادل ارزش سوخت کشف شده محکوم کرد که در مجموع جزای نقدی نامبرده ۳۳ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی افزود: پس از گذشت زمان و مراحل قانونی، پرونده اجرا و مختومه شد.

مهاجریان مقدم گفت: ماموران نیروی انتظامی شهرستان خاتم این محموله را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • (ویدیو) کنایه واعظی به آمار‌های غلط دولت رئیسی؛ مردم بهترین قاضی هستند
  • ببینید| کنایه واعظی به آمارهای غلط دولت رئیسی /مردم بهترین قاضی هستند
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد