Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به لزوم ایجاد ارتباط بین واحد‌های بزرگ و خرد در حوزه تولید و ایجاد برند‌های بین‌المللی، سیاست وارداتی وزارت صمت را مبتنی بر تقویت تولید داخل اعلام کرد و گفت: باید در حوزه تولید و برندسازی، بخش‌های مختلف بازار مصرف را در نظر گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علیرضا رزم حسینی در جلسه بررسی اولین برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش ضمن تشکر از اقدامات و پیگیری‌های معاونت‌ها و مدیران وزارت صمت و نیز تشکل‌های بخش خصوصی در جهت تدوین این سند گفت: اولویت‌های صنعتی که در وزارت صمت احصاء شده بود، تدوین شد و در دست اقدام برای تصویب در صحن دولت است و امیدواریم هر چه سریع‌تر این اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تمامی اسناد و برنامه‌ها باید مبتنی بر سند راهبردی صنعتی کشور باشد، تصریح کرد: این سند نیز باید به عنوان یک سند پایدار و چند ساله، ضمیمه سند راهبردی صنعتی کشور شود.

* ضرورت توجه به مدیریت و چگونگی اجرای سند

رزم‌حسینی در ادامه، مشخص بودن مدیریت اجرایی این سند را یکی از شرایط توفیق اجرای آن دانست و بیان کرد: در کنار مشخص کردن مدیریت اجرای این سند، تشکیل کارگروه نظارت بر حسن اجرای سند متشکل از بخش خصوصی و بخش دولتی و چگونگی اجرای آن نیز در موفقیت عملیاتی شدن این سند از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی زمان‌بندی برای اجرای پروژه را از دیگر عوامل مهم در اجرای سند توسعه صنعت پوشاک و کفش عنوان کرد و افزود: برای ریل‌گذاری اجرای این سند می‌بایست همه جوانب آن از مدیریت، چگونگی اجرا و زمانبندی درنظر گرفته شود.

* لزوم حرکت صنایع کشور به سمت اقتصاد بزرگ مقیاس

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حرکت جهانی به سمت اقتصاد بزرگ مقیاس و بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های واحد‌های کوچک و متوسط تولیدی با حمایت بنگاه‌های بزرگ تولیدی در کشور تاکید کرد و گفت: خرده فروشی و جزیره‌ای کار کردن واحد‌های تولیدی در کشور به معنای افزایش آسیب‌پذیری این واحد‌ها در مقابل تغییرات سیاست‌های تجارت بین‌المللی است.

رزم‌حسینی توسعه واحد‌های مختلف صنفی و صنعتی و حرکت به سمت برند‌سازی را موجب پایداری فعالیت اقتصادی این واحد‌ها دانست و با یادآوری ابلاغ «تولید بدون کارخانه»، اظهار داشت: یکی از موضوعات مرتبط با اجرای این سند، ایجاد شرکت‌های بزرگ ایرانی و صاحب برند بین المللی است که این امر نیازمند ایجاد ارتباط و همکاری بین واحد‌های بزرگ با واحد‌های خرد و متوسط است که در این سند به آن توجه شده است.

* سیاست وارداتی مبتنی بر تقویت تولید داخل

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود به اهمیت زنجیره تامین در این صنعت اشاره کرد و تکمیل زنجیره تامین را یکی از شرایط موفقیت هر صنعت عنوان کرد.

رزم‌حسینی برنامه‌های وزارت صمت و سیاست کلی نظام را در حوزه واردات مبتنی بر حمایت و تقویت تولید داخل توصیف و تاکید کرد: در این زمینه با ابزار‌های مختلف مانند عوارض و مصوبات مربوط به ممنوعیت‌های وارداتی در این جهت حرکت می‌کنیم.

* اهمیت توجه به دهک‌های مختلف جامعه در تولید و جذب بازار مصرف

وزیر صمت در پایان صحبت‌های خود با ابراز خرسندی از تبیین این سند، تقسیم‌بندی بازار مصرف مبتنی بر قدرت خرید مردم را ضروری دانست و افزود: اگر با بررسی و تقسیم‌بندی بخش‌های مختلف جامعه مصرف‌کننده، تولید و برندسازی در این صنعت انجام شود شاهد رشد و توسعه در این صنعت خواهیم بود؛ بخش بزرگی از ضمانت موفقیت اجرای این سند وابسته به عملکرد، مطالبه گری رصد و پایش بخش خصوصی است و امیدواریم با همت و پیگیری فعالان این بخش شاهد اتفاقات خوبی در زمینه توسعه صنعت پوشاک و کفش کشور باشیم.

گفتنی است جلسه بررسی نخستین برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش امروز با حضور وزیر صمت، دکتر آقا محمدی رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری، مدیران این وزاتخانه و نمایندگان تشکل‌های خصوصی مرتبط با این صنعت، بعداز ظهر امروز (۲۴ خرداد ماه) برگزار شد؛ این برنامه که در راستای توسعه این صنعت راهبردی در چهار محور تدوین شده است به زودی به عنوان نقشه راه جهت اجراء به تشکل‌های تخصصی ابلاغ خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: علیرضا رزم حسینی صنعت پوشاک وزارت صمت تولید داخلی تولید ملی توسعه صنعت پوشاک و کفش اجرای این سند وزارت صمت رزم حسینی واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۱۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در مراسم آغاز به کار مجدد این واحد صنعتی با بیان اینکه در بازدید سال گذشته موضوع تعطیلی این واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت گفت: این واحد صنعتی با مشکلات متعددی مواجه بود که با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس و تعامل با دستگاه‌های اجرایی حل و فصل و امروز فعالیت مجدد آن آغاز شد.

او با بیان اینکه اقدامات انجام شده در ستاد اقتصاد مقاومتی و حمایت حقوقی و قضایی از واحد‌های تولیدی و صنعتی در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال است گفت: در سیاست‌های ابلاغی سند تحول قوه قضاییه بر جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی تاکید شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس از استمرار فعالیت ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان و جدیت در پیگیری مشکلات ۸۰ واحد دارای مشکل خبر داد و افزود: با مدیریت و نظارت مستقیم معاون قضایی دادگستری استان در هفته با تشکیل دو جلسه در اتاق بازرگانی استان و شهرک صنعتی شیراز مشکلات واحد‌های صنعتی پیگیری و موانع موجود در مسیر فعالیت اقتصادی آنان شناسایی و با کمک مسئولان و کارشناسان حل و فصل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی رصد فعالیت واحد‌های تولیدی احیا شده و ادامه حمایت حقوقی و قضایی در جهت پیشگیری از ایجاد اختلال در روند فعالیت آنان را از جمله برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان خواند.

او تصریح کرد: بازدید‌های میدانی و هدفمند از واحد‌های صنعتی و تولیدی در سراسر استان و تشکیل جلسات با محوریت دادگستری استان با مدیران واحد‌های تولیدی و بررسی کمبود مواد اولیه، عدم وصول مطالبات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و مشکلات بانکی و دریافت تسهیلات بانکی و همچنین هماهنگی با ادارات آب و برق و سایر دستگاه‌های خدمات رسان مطرح و با جزئیات و حساسیت پیگیری می‌شود.

موسوی رفع مشکل و بازگشت واحد کشتارگاه صنعتی طیور فسا را از جمله اقدامات عملی دادگستری استان را در راستای پیشگیری از بیکاری نیرو‌های کار خواند و خاطر نشان کرد این واحد تولیدی علاوه بر اشتغال ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم زمینه فعالیت اقتصادی ۳۰۰ نفر دیگر به صورت غیر مستقیم را فراهم کرده و با قول مساعد سرمایه گذار، طرح توسعه واحد صنعتی را مطرح کرده است که در این خصوص نیز حمایت‌های قضایی در دستور کار قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • رویداد«ایده بازار» برای مشارکت مردم در اقتصاد برگزار شود
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • رویداد صدرا بسترساز توسعه فعالیت فناورانه و ایجاد اشتغال است
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است