Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، تعداد ۱۰ دستگاه ماینر غیرمجاز و دستگاه استخراج رمزارز در شهرستان آمل کشف و ضبط شد.

 با توجه به گزارش‌های واصله مبنی بر استفاده غیر مجاز از دستگاه ماینر در یک واحد تجاری با هماهنگی دستگاه قضایی، عوامل انتظامی و کلانتری، دفتر حراست و بازرسی امور برق عملیات کشف ۱۰ دستگاه ماینر غیر مجاز با موفقیت انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران نیز روز گذشته در حاشیه آئین تفاهم‌نامه جایگزینی ۲۰ کیلومتر کابل فشار ضعیف به کابل خودنگهدار که با همکاری شهرداری آمل، انجام شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: برخی از رمزارزها با امضای تفاهم‌نامه به صورت مجاز در حال فعالیت هستند و براساس قانون در زمان پیک مصرف باید خاموش شوند.

سید کاظم حسینی کارنامی، افزود: بیشتر فعالیت رمزارزها به صورت غیرمجاز بوده و با مصرفی حدود 20 آمپر همانند مصارف طبیعی خانگی به صورت غیرقانونی فعالیت دارند البته برخی افراد نیز در کنار استفاده مصارف خانگی از دستگاه ماینر استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت مستمر تیم بازرسی ادارات برق در شهرهای مختلف، تصریح کرد: برخی ماینرهای غیرمجاز برق توامان از کنتور و پشت کنتور مصرف دارند و تعدادی هم به صورت مستقیم از شبکه استفاده می‌کنند که شناسایی‌شان سخت است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اعلام علت برخی خاموشی‌ها در شهرهای مختلف استان، گفت: برق از سه قسمت تولید، انتقال و توزیع تشکیل شده و با کم شدن تولید احتمال خاموشی بالا می‌رود همچنین بیتشر خاموشی‌ها به عواملی همانند آب پشت سدها و رمزارزها وابسته است.

این مسؤول با اشاره به اینکه ۵۴ درصد از میزان آب پشت سدها نسبت به گذشته کمتر شده است و ۷ هزار مگاوات کمبود تولید داریم، خاطرنشان کرد: تولید برق آبی از ۱۴ هزار مگاوات به ۶ هزار مگاوات رسیده است و کمبودها در کل کشور وجود دارد.

حسینی با اعلام پشت سر گذاشتن روزهای گرم در آخرین روزهای بهار، بیان کرد: این روزها نسبت به سال گذشته 4 درصد رشد گرما را داریم و وجود رمزارزهای غیرمجاز نیز باعث بالا رفتن بیش از اندازه برق شده است.

وی با بیان اینکه در هر منطقه سعی داریم فقط یک بار با بازه زمانی دو ساعت قطعی داشته باشیم، یادآور شد: خاموشی به دلیل کمتر بودن تولید نسبت به مصرف است، میزان برق لازم باید همان لحظه تولید شده تا مصرف شود همچنین حدود 5 درصد انرژی کل کشور را مازندران دارد و در روزهای خنک مازندران با توجه به مصرف کم کولر و خنک‌کننده‌ها قطعی چندانی نداریم.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: بیت کویین رمز ارز دستگاه ماینر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کولر‌های گازی تا ۹ برابر کولر‌های آبی مصرف انرژی دارند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مهندس سیدمهدی حسینی پور با اشاره به تبلیغات گسترده فروش کولر‌های گازی یا سیستم‌های سرمایشی تراکمی به ناکارآمدی این دستگاه‌ها در مناطق عادی کشور همانند یزد، تهران، اصفهان و... اشاره کرد و گفت: به دلیل رطوبت ۱۰ تا ۱۱ درصدی استان‌هایی مانند یزد پزشکان نیز استفاده از کولر‌های گاز را توصیه نمی‌کنند.    وی با اشاره به اینکه کولر‌های گازی با توجه به عملکرد خود برای ایجاد سرما رطوبت هوا را کمتر خواهند کرد، افزود: کولر‌های گازی مصرف انرژی بالایی دارند و این دست کولر‌ها تقریبا بین ۵ تا ۹ برابر نسبت به کولر آبی مصرف انرژی دارند و به هیچ وجه بهره وری انرژی نخواهند داشت.   حسینی پور در ادامه اظهار داشت: کولر‌های گازی به دلیل اینکه عمدتا از مبادی غیر قانونی وارد کشور می‌شود از درجه بهره‌وری مناسب برخوردار نیستند و همین موضوع نیز عاملی برای افزایش مصرف برق این دستگاه‌هاست.    این کارشناس با بیان اینکه تولید کولر‌های آبی پربازده، اجباری شده است تشریح کرد: مبحث کولر‌های آبی بهینه به صورت نسخه آزمایشی با ۷ هزار عدد در استان یزد آغاز شد و البته باید برای هر استان مشخص شود که چه نوع سیستم سرمایشی مناسب خواهد بود و بهترین عملکرد را دارد.

دیگر خبرها

  • مردم با خرید از سایت هایی غیرمجاز به گرانفروشی بلیت کمک نکنند/ راه های تشخیص سایت های غیرمجاز
  • افزایش فعالیت واحد‌های گشت حفاظت از اراضی کشور در ایام نوروز
  • این افراد به هیچ وجه نباید از ژلوفن استفاده کنند
  • کولر‌های گازی تا ۹ برابر کولر‌های آبی مصرف انرژی دارند
  • حضور ربات های انسان نما در خط تولید مرسدس بنز
  • امسال ۱۵۱ حلقه چاه غیرمجاز در بوکان مسلوب المنفعه شد
  • بایدهای ورزشی در ماه رمضان
  • انتقاد از ترک فعل برخی ارگان‌ها در برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز
  • حکم قطعی پرونده حادثه فوت ۶ کارگر معدن طزره دامغان صادر شد/ کارفرما و شرکت مقصر شناخته شدند
  • کشف ۷۲۷ دستگاه استخراج رمزارز غیر مجاز در شیراز