Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@14:11:41 GMT

گفتگوی ۴۵ دقیقه ای مکرون با اردوغان در نشست ناتو 

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۲۲۷۰

گفتگوی ۴۵ دقیقه ای مکرون با اردوغان در نشست ناتو 

به گزارش ایرنا از سی ان ان، امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه و رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه دوشنبه شب در حاشیه نشست ناتو در بروکسل جلسه ای طولانی داشته اند.

در همین رابطه مکرون در پیامی توییتری نوشت: پیش از نشست ناتو، من با رییس جمهور اردوغان به منظور پیشروی با وضوح، احترام و اقتدار تبادل طولانی مدت داشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته ریاست جمهوری فرانسه، ملاقات مکرون با اردوغان در مجموع ۴۵ دقیقه بیشتر از آنچه انتظار می رفت به طول انجامید، زیرا دو طرف مشتاق بحث و گفتگو در مورد همه موضوعات از جمله توضیحات استراتژیک بین متحدان در مورد ارزش ها، اصول و قوانین ناتو و همچنین اوضاع در لیبی و سوریه بودند.

مکرون در این دیدار همچنین از فرصت استفاده کرد و موضع خود و فرانسه در مورد اسلام را روشن کرد.

این نشست فرصتی برای مکرون فراهم کرد تا بار دیگر تکرار کند که فرانسه به اسلام و مسلمانان احترام می گذارد، سکولاریسم فرانسه به همه ادیان احترام می گذارد.

مکرون تأکید کرد که اینها ارزشهای جمهوری است و باید به این ارزش ها احترام گذاشته شود و نباید ابزاری شود.

نشست سران ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) با شرکت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و دیگر رهبران عضو این سازمان در بروکسل بعدازظهر دوشنبه آغاز شد.

این نخستین نشست رو در روی رهبران ۳۰ کشور عضو ناتو پس از شروع همه‌گیری کرونا است.

برچسب‌ها رجب طیب اردوغان فرانسه ناتو امانوئل مکرون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان فرانسه ناتو رجب طیب اردوغان فرانسه ناتو امانوئل مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه با اشاره به زیان‌بار بودن پیروزی کامل روسیه در اوکراین، مدعی شد که این اتفاق مسکو را قادر می‌سازد تا موشک‌هایش را درست پشت دروازه‌های اتحادیه اروپا مستقر کند.

ماکرون در گفت‌وگو با «لاتریبیون» بار دیگر با حمایت از سیاست «ابهام راهبردی» در قبال روسیه، این کشور را «دشمن» خواند و گفت که چنین سیاستی، نمایش قدرت بدون «ارائه جزئیات درباره ابزار بازدارندگی» است!

وی همچنین گفت: ایجاد محدودیت‌های تئوری، ضعف تلقی می‌شود و باید رویت‌پذیری این محدودیت‌ها را حذف کنیم زیرا این اقدام، بازدارندگی ایجاد می‌کند.

به گفته ماکرون، اوکراین برای امنیت فرانسه اهمیت دارد زیرا این کشور در فاصله تنها یک هزار و ۵۰۰ کیلومتری از مرزهای پاریس واقع شده است.

رییس جمهور فرانسه مدعی شد: اگر روسیه پیروز شود، بلافاصله امنیت در رومانی، لهستان، لیتوانی و کشور ما از بین خواهد رفت. قابلیت و بُرد موشک‌های بالستیک روسیه، همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اظهارات و ادعاهای ماکرون یک ماه پس از آن مطرح شده است که او گفته بود «کشورهای غربی قانونا باید این سوال را از خود بپرسند که اگر قرار به پیشروی روس‌ها در خط مقدم جبهه باشد و اوکراین درخواست بدهد، آیا باید به کی‌یف نیرو اعزام کنند؟»

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، اظهارات ماکرون را «بسیار مهم و خطرناک» و مدرک دیگری دال بر مشارکت مستقیم پاریس در جنگ است.

کد خبر 6097268

دیگر خبرها

  • درخواست رئیس جمهور فرانسه از رئال برای امباپه
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • پیولی: هواداران حق دارند ما را هو کنند!
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار