Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@23:17:09 GMT

اعدام ۱۲ تن از رهبران اخوان المسلمین مصر تأیید شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۳۲۶۸

دادگاه استیناف مصر عصر دوشنبه حکم اعدام ۱۲ نفر از رهبران «اخوان المسلمین» را تأیید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از شبکه تلویزیونی "اسکای نیوز" عربی براساس دادگاه استیناف مصر، حکم اعدام «عبدالرحمن البر»، «محمد بلتاجی»، «صفوت حجازی»، «اسامه یاسین»، «احمد عارف»، «ایهاب وجدی محمد»، «محمد عبدالحی»، «مصطفی عبدالحی الفرماوی»، «احمد فاروق کامل»، «هیثم السید العربی»، «محمد محمود علی زنانی» و «عبدالعظیم ایراهیم محمد» تأیید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دادگاه همچنین احکام صادره شده علیه ۳۱ متهم دیگر در این پرونده را که به اسامی آن‌ها اشاره نشده است، از اعدام به حبس ابد کاهش داد.

پرونده اتهام این ۱۲ نفر به موضوع تحصن هزاران نفر از طرفداران اخوان المسلمین در میدان «رابعه عدویه» در منطقه «نصر» شهر قاهره و در اعتراض به کودتای نظامی عبدالفتاح السیسی رئیس ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آن زمان مصر علیه «محمد مرسی» رئیس جمهوری فقید این کشور برمی گردد.

دولت السیسی پس از به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۳ گروه «اخوان المسلمین» را یک گروه تروریستی نامید و دادگاه این کشور بیشتر رهبران آن را محاکمه کرد که برخی از آن‌ها به اعدام، برخی به حبس ابد محکوم کرده است.

برچسب ها: اخوان المسلمین ، دادگاه استیناف ، حکم اعدام ، حبس ابد

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخوان المسلمین دادگاه استیناف حکم اعدام حبس ابد اخوان المسلمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای کمیته استیناف در مورد پرسپولیس: رد اعتراض و تایید حکم قبلی!

 کمیته استیناف رای خود را درباره باشگاه پرسپولیس اعلام کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ در خصوص استیناف باشگاه پرسپولیس نسبت به رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم به توقف رسیدگی در خصوص شکایت باشگاه پرسپولیس علیه باشگاه آلومینیوم اراک مبنی بر عدم برقراری نظم در بازی مورخ 26 بهمن ماه 1402 و همچنین رد شکایت باشگاه تجدیدنظرخواه نسبت به عملکرد داور مسابقه صادر گردیده است با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید به عمل نیامده، مستنداً به ماده 106 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، عیناً تائید و اعلام می‌گردد. رأی صادره قطعی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تصمیم زاکانی برای ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان
  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • آمریکا به قطر: اگر رهبران حماس شروط آتش‌بس را نپذیرفتند، آن‌ها را بیرون کنید
  • مردم چشم انتظار وعده صادق اقتصادی هستند
  • دولت مشارکت مردم در تولید را تسهیل کند
  • مسولان تورم و مسایل معیشتی مردم را حل کنند
  • اعلام رای کمیته استیناف درباره پرسپولیس
  • رای کمیته استیناف در مورد پرسپولیس: رد اعتراض و تایید حکم قبلی!
  • شکایت پرسپولیس از آلومینیوم رد شد
  • پول بیت‌المال پس گرفته شد حامیان بابک زنجانی شاکی شدند!