Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@02:24:10 GMT

پروتکل‌های بهداشتی که در روز انتخابات باید رعایت شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۳۵۵۸

پروتکل‌های بهداشتی که در روز انتخابات باید رعایت شود

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی تبریز، پروتکل‌های بهداشتی که باید در انتخابات پیش رو و هنگام اخذ رای رعایت شود را تشریح کرد.

محمد قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اولویت برگزاری انتخابات در فضای باز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و گندزدایی محیط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا هرگونه پذیرایی و توزیع اقلام تبلیغاتی توسط نامزدهای انتخاباتی و هواداران آن‌ها ممنوع است.

وی با تاکید بر این‌که بیماران خاص و افراد دارای بیماری زمینه‌ای برای اخذ رای باید به شعب کم تراکم مراجعه کنند، گفت: برگزاری مراسم استقبال، راه اندازی کارناوال‌ها و میتینگ‌های تبلیغاتی و هرگونه تجمع در فضای سربسته نیز مطلقا ممنوع است.

قنبری با اشاره به ممنوعیت برگزاری تجمعات انتخاباتی، سخنرانی و .. در فضای سربسته، تصریح کرد: مدت زمان جلسات با رعایت محدودیت‌ها کمتر از دو ساعت باید باشد و چیدمان صندلی‌ها و میزها نیز با رعایت فاصله حداقل دو متری و اختصاص هشت مترمربع برای هرنفر انجام بگیرد.

وی با بیان این‌که حفظ تهویه و تامین هوای تازه در فضای سربسته الزامی است، گفت: رای دهندگان حداقل باید از خودکار شخصی استفاده کنند و قبل و بعد از اخذ رای، دست‌های خود را ضد عفونی کنند.

وی متذکر شد: استفاده از ماسک به صورت مستمر الزامی است و در کنار آن، نظافت و گند زدایی سرویس‌های بهداشتی و وجود صابون مایع توسط عوامل برگزاری در این محل‌ها نباید فراموش شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات رياست جمهوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اعلام جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین، فرماندار شهر تهران گفت: در مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران شامل تهران، ری، شمیران، اسلامشهر و پردیس، ۳۲ نامزد رقابت می‌کنند و ۱۶ نماینده انتخاب خواهند شد.

احمد قیومی افزود:از ۱۳ اردیبهشت فرایند رسمی تبلیغات انتخابات آغاز شد که تا ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت تبلیغات ادامه دارد و روز ۲۱ اردیبهشت؛ آغاز رای گیری خواهد بود.

آقای قیومی با اشاره به اینکه این انتخابات تمام الکترونیک برگزار می‌شود، افزود: برای برگزاری الکترونیک انتخابات ۶۰ هزار نفر آمادگی لازم را کسب کردند و آموزش شهروندان نیز آغاز شده است.

وی در باره چگونگی برگزاری الکترونیک انتخابات گفت: پس از اخذ کارت ملی از شهروندان و ثبت در دستگاه احراز هویت برای بررسی شرایط رای دادن، کارتی تحویل شهروندان می‌شود که روی صندوق گذاشته و کد‌های نامزد‌ها را وارد می‌کنند و پس از انتخاب و تایید نامزد‌های منتخب دکمه اتمام رای را زده و برگه نهایی داخل صندوق اخذ رای می‌افتد.

دیگر خبرها

  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • تهران آماده برگزاری نخستین انتخابات تمام الکترونیک
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • ملایر، آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس
  • کرمانشاه آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی است
  • ببینید | اعلام جزئیات برگزاری انتخابات الکترونیک در تهران
  • آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم
  • وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم