Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@05:12:47 GMT

تهران گرم‌تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۳۵۸۰

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت. فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی درگفت‌وگو با میزان در مورد آخرین وضعیت جوی گفت:تا پنج روز آینده در در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و جو آرام هست، امروز بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش پراکنده را پیش بینی می‌کنیم.
این کارشناس هواشناسی افزود: در مناطقی از جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوبی کرمان و ارتفاعات شرقی هرمزگان امروز بعد از ظهر بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت را به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گودرزی گفت:روز جمعه در استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ خواهد داد و روز شنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و همچمنین شمال استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش پراکنده را نیز خواهیم داشت.

وی افزود: از اواخر وقت امروز تا روز جمعه در مناطقی از شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید پدیده غالب خواهد بود که در برخی از این نقاط نیز سبب خیزش گردو خاک که منجر به کاهش کیفیت هوا خواهد شد. ضمن اینکه تا روز جمعه در مناطقی از استان‌های ایلام خوزستان و بوشهر هم وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی از این نقاط احتمال ریزش گردو خاک و غبار آلود شدن هوا هم وجود دارد.

وی در مورد وضعیت آب‌های سطح کشور گفت:آب‌های خلیج فارس تنگه هرمز و خلیج و فارس و دریای عمان تا پایان هفته مواج و متلاطم خواهد بود.
در پایان این کارشناس هواشناسی در مورد آخرین وضعیت جوی تهران گفت:تهران امروز از نظر شرایط جوی آسمان صاف است گاهی وزش باد را خواهد داشت حداکثر دما به ۳۷ درجه بالای صفر خواهد بود. این در حالی است که امروز کمترین دما در مهرآباد ۲۴ درجه بالای صفر است که البته فردا  کمینه دمای 25 درجه را خواهیم داشت.   انتهای پیام/   برچسب ها: آب و هوا وضعیت جوی تهران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آب و هوا وضعیت جوی تهران بارش پراکنده وضعیت جوی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد رنگ از ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی در برخی استان‌ها طی روز‌های جمعه و شنبه (۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه) خبر داده است.

بر اساس هشدار، این سامانه طی روز جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) در خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و طی روز شنبه (۸ اردیبهشت‌ماه) در کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ به همراه خواهد داشت.

طبق هشدار زرد صادر شده، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.

از همین رو، سازمان هواشناسی نسبت به احتیاط در سفر‌ها به ویژه برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی نیز با بیان اینکه امروز در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود، گفت: شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود و یکشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب و دوشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

به گفته صادق ضیاییان، طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

tags # اخبار هواشناسی ، آب و هوا ، بارش باران سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آب و هوا امروز ۷ اردیبهشت/ نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود
  • امروز و فردا این استان‌ها بارندگی دارند | صدور هشدار زرد هواشناسی + جزئیات
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کل این نیمه کشور امروز بارانی است | ۵ روز وزش باد و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • یک نکته عجیب در عکس‌های جدید تتلو در دادگاه
  • آسمان صاف با وزش باد
  • تداوم بارش باران تا ظهر امروز در مازندران