Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه سابق آمریکا مدعی شد که دولت ترامپ به اثبات اینکه کووید-۱۹ از یک آزمایشگاه در چین به بیرون درز کرد، نزدیک شده بود.

به گزارش ایسنا، مایک پامپئو، وزیر خارجه دولت ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز مدعی شد که "کوهی از شواهد برای پشتیبانی از ادعاهایی مبنی بر اینکه موسسه ویروس شناسی ووهان به شکل مصنوعی این ویروس کشنده را ایجاد کرد"، وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو تاکید کرد: ما واقعا ایده خوبی از آنچه در آنجا رخ داده، داریم. شواهد زیادی هست که نشان میدهد نشت ویروس از موسسه ویروس شناسی ووهان رخ داده است.

این وزیر خارجه دوره ترامپ افزود: انبوهی از شواهد به ارتفاع صد فوت وجود دارد و من اطمینان زیادی دارم که مساله همین است. ما خیلی سخت حزب کمونیست چین را تحت فشار قرار دادیم، آن هم نه فقط از طرف وزارت خارجه، بلکه از سوی مراکز پیشگیری و کنترل بیماریها و دیگران.

پامپئو گفت: کاخ سفید ترامپ در این مورد جدیت داشت و به وضوح نشان داد که هزینه واقعی برای دولت چین خواهد داشت.

دولت بایدن به نهادهای اطلاعاتی آمریکا دستور داده تا این ادعاها که ویروس کشنده کرونا به عنوان بخشی از تحقیقات "دستیابی به عملکرد" برای ایجاد عفونت در انسان از طریق ژنتیک مهندسی شده و سپس به طور تصادفی آزاد شده و توسط کارکنان آزمایشگاهی به مردم منتقل شده است، بررسی کنند.

پامپئو مدعی شد که در دوران ریاست ترامپ، آمریکا "بسیار نزدیک به این بود که بتواند برای آنچه واقعاً اتفاق افتاده است پرونده‌ای بسازد." او گفت: ما اکنون به حد کافی میدانیم. لاپوشانی ادامه دارد و اکنون زمان پاسخگویی است.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در پاسخ به اینکه آیا فکر میکند ویروس کرونا از موسسه ویروس شناسی ووهان به بیرون آمده است، گفت: بله، همینطور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان مایک پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حسین امیرعبداللهیان در چهارمین دیدار خود در محل برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

پیش از این، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود از مصر، اندونزی و عربستان سعودی دیدار کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • قدردانی از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از مردم فلسطین
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکیه