Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@23:23:39 GMT

مشکل تنظیم بازار تعدد دستگاه‌های تصمیم گیرنده است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۳۸۵۰

مشکل تنظیم بازار تعدد دستگاه‌های تصمیم گیرنده است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: تعدد دستگاه‌های تصمیم گیرنده و چند نرخی بودن دلار مشکلات اصلی تنظیم بازار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محسن مهر علیزاده درخبر ۲۰:۳۰ شبکه دو در پاسخ به سوال ویدئویی یکی از هموطنان درخصوص چگونگی تنظیم بازار کالا با وجود دستگاه‌های مختلف تصمیم گیرنده، گفت: یکی از مشکلات کشور همین تعدد دستگاه‌های تصمیم گیرنده است که نمی‌توانند تصمیم واحد بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین بخشی از مشکلات تنظیم بازار را به دلیل قیمت‌های متفاوت ارز خواند و گفت: در نظر گرفتن قیمت‌های مختلف ارز برای واردات مواد اولیه باعث سرگردانی در بازار شد.

 

مهرعلیزاده با تاکید براینکه دلار ۴۲۰۰ تومانی یکی از مشکلات اساسی تولید در کشور بوده است، افزود: بازار نمی‌تواند بر اساس یک مبنای درست و صحیح صورت بگیرد و این مشکلات در ستاد تنظیم بازار هم که با هدف تامین مواد اولیه و توزیع و کنترل کالا راه اندازی شد، وجود دارد.

 

مهر علیزاده تداخل وظایف سازمان‌های متعدد را از یکطرف، ووجود رانت و قیمت‌های مختلف واردات کالا‌های اساسی را از طرف دیگر؛ مشکلات اصلی تنظیم بازار خواند و گفت: تنها راه این است به جای وجود این همه ستاد‌های موازی باید یک واحدمتشکل در یکی از وزارتخانه‌ها که هم مسئولیت تولید و هم توزیع را داشته باشد، شکل بگیر و اصولا باید وزرات صمت این وظیفه را داشته باشد.

 

وی همچنین با تاکید اینکه باید موضوع چند نرخی مواد اولیه را از بین ببریم تا بازار به شکل سالم بتواند کار کند، گفت: اینگونه تنظیم واردات و تولید داخل صورت می‌گیرد که همه این‌ها مستلزم این است ما یک برنامه منظم و مرتب هم در جهت تولید و هم در زمینه توزیع داشته باشیم.

 

مهر علیزاده در تایید سوال ویدیوئی یکی از هموطنان گفت: درست است، دولت با این دستگاه‌های عریض و طویل نمی‌تواند کار کند، دولت به جای اینکه فقط نظارت کند از بالا تا پایین در ریز‌ترین مطالب دخالت می‌کند و این باعث مشکلات می‌شود.

 

وی افزود: اگر دولت سر جای خودش باشد و با یک وزن کم نظارت کند، نهاد‌های اجتماعی و صنوف مختلف میتوانند با همکاری یکدیگر این مشکلات را حل کنند.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان گفت: کار مردم را اگر دست خود مردم بدهیم کار به راحتی انجام خواهد شد و این رمز موفقیت در کار است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: محسن مهرعلیزاده مهرعلیزاده انتخابات ریاست جمهوری انتخابات تصمیم گیرنده تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند

سید ابراهیم رئیسی اظهار داشت: اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم. هم قانون می‌گوید و هم نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

رئیس‌جمهور امروز در جمع مردم جنوب غرب تهران گفت: آن‌چه که شهدای عزیز ما جان خود را نثار آن کردند، توجه به قوانین خداوند و اجرای آن در همه عرصه‌های زندگی است. آنچه در وصایای شهدا آمده، اجرای عدالت است، یعنی آن ظرفیتی که در کشور وجود دارد بر اساس عدالت توزیع شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به موضوع انرژی گفت: امروز طبق برنامه‌ریزی‌ها مشکلات آبی و برقی کشور در حال برطرف شدن هستند.

رئیس‌جمهور همچنین در زمینه اشتغال و مسکن بیان کرد: در ابتدای دولت گفتیم که هر سال باید یک میلیون شغل ایجاد می‌شد که اگر می‌شد امروز با مشکل روبرو نبودیم، امروز از وعده خود عقب نیستیم، در بسیاری از استان‌ها نرخ بی‌کاری در کشور کاهشی است، مسئله مسکن هم مهم است. اگر در سال‌های قبل سالی یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، امروز در تهران و استان‌ها مشکل مسکن نداشتیم. هم قانون می‌گوید و هم نیاز کشور است که یک میلیون مسکن ساخته شود، اگر این اتفاق رخ دهد نیاز مردم برطرف خواهد شد.

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی