Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@04:35:45 GMT

سگ زرد، برادر شغال!

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۳۸۸۲

سگ زرد، برادر شغال!

سرانجام پس از ۱۲ سال نخست‌وزیری، بنیامین نتانیاهو از قدرت خلع و در رأی‌گیری شامگاه روز گذشته پارلمان رژیم صهیونیستی موسوم به کنست، نفتالی بنت با ۶۰ رأی توانست رأی اعتماد را بدست بیاورد.

به گزارش فارس، از این پس نتانیاهو در کنست، ریاست احزاب مخالف کابینه را بر عهده خواهد داشت. بدین صورت، نفتالی بنت سیزدهمین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سی و ششمین کابینه این رژیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان با انتشار خبر پایان نخست‌وزیری نتانیاهو، هزاران صهیونیست به خیابان‌های تل‌آویو آمده و خروج او از قدرت پس از سیطره ۱۲ ساله را جشن گرفتند.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر کنونی رژیم‌صهیونیستی متولد شهر حیفا از خانواده‌ای آمریکایی است که به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده بودند. در سابقه او حضور در ارتش رژیم صهیونیستی و فعالیت‌های اقتصادی و سیاسی دیده می‌شود. بنت یک فرد راست‌گرا و پیرو یهودیت ارتدوکس است که عقاید افراطی‌تری نسبت به دیگر شاخه‌های یهودیت دارد. در اساس‌نامه ائتلاف سیاسی «یامینا» که نفتالی بنت رهبری آن را برعهده دارد آمده اسرائیل «یک کشور یهودی» است و هیچ کشور و دولت فلسطینی حق برپایی و تشکیل ندارد. شهرک‌سازی‌ها باید گسترش یابد و میراث یهود ترویج شود. برپایه این دیدگاه سیاسی، فلسطینی‌ها هیچ حق و حقوقی ندارند و تنها باید شهروندی اسرائیل را بپذیرند، کرانه باختری و رود اردن به طور کامل باید اشغال و حاکمیت [جعلی] اسرائیل بر تمامی این سرزمین اعمال شود. او سال گذشته نیز گفته بود: اسرائیل باید به «دکترین اختاپوس» که دو سال پیش از آن پیشنهاد داده بود، بازگردد و به جای مبارزه با «گروه‌های نیابتی» تهران، به‌طور مستقیم ایران را هدف بگیرد. در همین ابتدا نیز مسئول پرونده شهرک‌سازی در شمال کرانه باختری از برنامه جدید رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی در جنوب نابلس و پنج برابر شدن حجم شهرک‌سازی این رژیم در کرانه باختری پرده برداشت.

نخست‌وزیری نفتالی بنت با استقبال گرم دولت آمریکا روبه‌رو شد. جو بایدن در بیانیه‌ای تأکید کرد دولتش کاملاً به همکاری با کابینه جدید در پیشبرد امنیت، ثبات و صلح برای اسرائیلی‌ها، فلسطینی‌ها و مردم منطقه متعهد است. در سمت مقابل هم فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد: دولت‌های صهیونیست به هر شکلی که باشند، در تعامل حماس با آن به عنوان یک رژیم اشغالگر هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان و جنبش جهاد اسلامی نیز در واکنش به نخست‌وزیری بنت اعلام کردند: سیاست‌ کابینه‌های ائتلافی رژیم صهیونیستی تغییری نمی‌کند و این رژیم را یک نظام امنیتی و نظامی اداره می‌کند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نتانیاهو رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی نفتالی بنت نخست وزیری شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد

ایهود المرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در مقاله خود در روزنامه عبری زبان «هاآرتص» افزود: اکثریت قاطع اسرائیلی‌ها معتقدند که تنها انگیزه گسترش جنگ و حمله به رفح حفظ آینده سیاسی نتانیاهو است، زیرا حمله به رفح به هیچ وجه به نفع اسرائیل نیست.

وی همچنین تاکید کرد که نتانیاهو در داخل حباب جدا از واقعیت زندگی می‌کند و در آن حباب به خود و دیگران می‌گوید که برای ادامه حیات اسرائیل می‌جنگد و ماموریت تاریخی او مقابله با جهان برای دفاع از اسرائیل در برابر تمام کسانی است که می‌خواهند اسرائیل را نابود کنند.

المرت با اذعان به اینکه گفتن این موضوع از نظر احساسی دشوار است، اعتراف کرد که «مهم است درک کنیم که اسرائیل از این رویارویی پیروز بیرون نخواهد آمد» او در عین حال بر لزوم درک این موضوع تاکید کرد که همه اهداف صحبت‌های مداوم نتانیاهو در مورد «پیروزی کامل» را درک کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • گوترش: حمله اسرائیل به رفح غیرقابل تحمل خواهد بود
  • تصمیم کابینه جنگ رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات به رفح
  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • چرا اسرائیل دفتر شبکه الجزیره را تعطیل کرد؟
  • بیانیه الجزیره پس از بستن دفاتر این شبکه در اراضی اشغالی
  • اختلاف در ارکان رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه