Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@13:14:44 GMT

مشارکت حداکثری اراده دشمن را درهم می‌شکند 

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۴۰۰۶

مشارکت حداکثری اراده دشمن را درهم می‌شکند 

ایسنا/کرمانشاه رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمانشاه گفت: اگر ملت در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند، اراده دشمن درهم شکسته و مایوس می شود و در آنصورت مجبور خواهد شد در تحریم ها، تهدیدها، ترورها و... بر علیه مردم ما تجدید نظر کند.

نامدار یوسفوند در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به در پیش بودن انتخابات ۲۸ خرداد، بر لزوم مشارکت جدی و گسترده آحاد مردم در این انتخابات تاکید کرد و افزود: ضرورت دارد همه مردم مشارکت حداکثری، آگاهانه و مسئولانه ای در انتخابات پیش رو داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درخصوص چرایی اهمیت حضور گسترده مردم در این انتخابات اظهار کرد: دشمن طی  این 42 سال از عمر انقلاب اسلامی همواره با تحریم ها، تهدیدها، ترورها و جنگ ترکیبی نرم ( جنگ روانی، رسانه ای، فرهنگی و شناختی) تلاش کرده تا انسجام ملی ما را تضعیف کرده و ملت را نسبت به ادامه راه که رسیدن به استقلال همه جانبه، آزادی از بند وابستگی و نیل به اهداف و آرمان های انقلاب است دلسرد کند، لذا دلگرمی و شوق ملت ما برای تقویت انسجام ملی در صحنه انتخابات، باطل السحر دشمن و درهم کوبنده نقشه او خواهد بود.  

وی شکل گیری یک دولت قدرتمند را از دیگر نتایج مشارکت گسترده مردم در انتخابات دانست و افزود: امروز آحاد ملت به خوبی می دانند که در برهه حساسی از حیات ملی خود  قرار داریم، برهه ای که در آن وارد گام دوم انقلاب شده ایم و ضرورت ورود به این مرحله خودسازی و دولت پردازی است.

یوسفوند اضافه کرد: هرچند تا این مرحله در سیستم های اجرایی کشور نواقص و بعضا ناکارآمدی داشته ایم، اما در چهله دوم انقلاب باید یک اراده ملی همراه با نظارت عمومی برای تحقق دولت در تراز ملت ایران و انقلاب اسلامی شکل‌ گیرد. براین اساس هر کدام از آحاد جامعه باید بر خود لازم بدانند برای تحقق این هدف در انتخابات شرکت کنند تا دولتی قدرتمند، کارآمد و با پشتوانه مردم شکل گیرد.

وی شرکت در انتخابات را یک وظیفه وجدانی و اخلاقی و دینی دانست و افزود: هرچند برخلاف برخی کشورها در نظام جمهوری اسلامی ایران شرکت در انتخابات به شکل یک قانون تکلیف نشده، اما از نظر وجدانی و اخلاقی و دینی یک وظیفه است، لذا چون همه ما  به این کشور و نظام تعلق خاطر داریم باید احساس تکلیف کنیم و در انتخابات حضوری پررنگ و معنادار داشته باشیم و با خلق یک حماسه دیگر عِرق ملی خود را به جهانیان نشان دهیم.

رییس بسیج اساتید کرمانشاه در ادامه با اظهار امیدواری نسبت به شرکت همه اقشار جامعه در اقصی نقاط کشور، بر  مشارکت پر رنگ و افتخارآفرین کرمانشاهیان در انتخابات تاکید کرد و با انتطار از مشارکت با نصاب بالاتر و بیشتر نسبت به سایر مناطق کشور، گفت: این استان پهلوان پرور بعنوان سینه ستبر کشور و مردم آن بعنوان قهرمانان میدان شجاعت و دلیری سابقه هشت سال دفاع مقدس را دارند و اکنون هم برای دفاع از انقلاب و منافع ملی، مردم استان باید در رقابت با سایر استانها مشارکت بیشتری نشان دهند. 

وی افزود: از طرفی مشکلاتی مانند بیکاری، تورم، گرانی، فقر و ... استان ما را هم تحت تاثیر قرار داده، لذا برای ریشه کنی این مشکلات باید با رویکرد حل المسائلی به موضوع نظر افکند و با مشارکت حداکثری و انتخاب درست و دقیق چاره اندیشی کرد.

وی تاکید کرد: قطعا قهر با صندوق آراء حل کننده هیچکدام از مشکلات مردم نخواهد بود، بلکه مشکلات را حادتر هم خواهد کرد.  

این عضو هیات علمی دانشگاه اظهار کرد: لازمه یک مشارکت حداکثری، مسئولانه، موثر و کارساز  این است که ما مردم در عرصه نظارت عمومی، ارائه راهکار و مطالبه گری پس از انتخابات هم در صحنه حضور پیدا کنیم تا آینده‌ای خوب و امیدوار کننده را برای کشور و استان رقم بزنیم.

یوسفوند در ادامه به تاثیر مشارکت حداکثری بر جایگاه کشورمان در روابط بین الملل هم اشاره کرد و افزود: مشارکت حداکثری جایگاه سیاسی و جهانی ما را در دنیا محکم تر نموده و وزن آن را افزون‌تر می کند و پشتوانه ای خواهد بود برای نمایندگان کشورمان تا در رایزنی ها و مذاکرات خود در سطح دنیا چانه زنی بالایی داشته باشند و در دفاع از ملک و حقوق ملت لکنت زبان نداشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: رئیس جمهوری که با پشتوانه آراء قوی مردم روی کار بیاید، در روابط بین الملل از حق مردم ایران محکم‌تر دفاع خواهد کرد و می تواند با قوت و قدرت بیشتری چهره درخشان کشورمان را به جهانیان نشان دهد.

رئیس بسیج اساتید کرمانشاه در ادامه در خصوص چگونگی شناخت کاندیدای اصلح هم گفت: شناخت کاندیدای ارجح کار چندان سختی نیست و با کمی دقت و ریزبینی می توان فرد اصلح را شناخت.  با نگاهی در افق علائق و منافع ملی، سنجش کارنامه ها و برنامه ها، جایگاه و کارآمدی ها و خارج از باندگرایی می توان فرد مطلوب را پیدا کرد.  

وی افزود: فردی که خود کارآمدی برای حل مسائل و مشکلات کشور دارد و در عین حال بتواند با انسجام بخشی، ظرفیت بیشتری از نیروهای کارآمد را مورد استفاده قرار دهد مطلوب شرایط کشور خواهد بود.  توانایی مبارزه جدی با فساد و مصمم جهت اقامه و اجرای عدالت در جامعه نیاز فوری و در عین حال همیشگی کشور است، لذا این ویژگی را  مردم می توانند در داوطلبین شناسایی کنند و مورد سنجش قرار دهند.

وی ادامه داد: آن داوطلبی که حرف دل مردم را بفهمد، یاور رهبر در  تحقق اقتصاد مقاومتی و  مصمم جهت مبارزه با فقر، تبعیض و فساد باشد، از اراده لازم برای سامان دادن به معیشت مردم و اقتصاد کشور برخوردار باشد، توان استفاده از ظرفیت عظیم و کارساز جوانان را داشته باشد و به آنها بها بدهد و  بطور خلاصه کارآمد و توان حل مسائل اورژانسی کشور را داشته باشد، اصلح است.

یوسفوند متذکر شد: در انتخاب رئیس جمهور باید نگاه پرسپولیسی و استقلالی را خط بزنیم و تنها نگاه ملی داشته باشیم.

انتهای پیام

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی كرمانشاه انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت حداکثری داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: در حوزه عفاف و حجاب کارهای بر زمین مانده بسیاری باقی مانده است و امیدواریم با تشریک مساعی اقدامات مناسب و در خور استان اتفاق افتد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار هادی رفیعی‌کیا ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان طرح نور عفاف و حجاب استان مرکزی اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست تقدیر از عزیران در اجرای طرح عفاف و حجاب و بحث امر به معروف و نهی از منکر است، این طرح تاکنون با کار تحقیقاتی و نگاهی به آنچه در اثر جنگ ترکیبی دشمن و ضربه به رکن رکین مردم اتفاق افتاده نیز در دستور کار قرار گرفته و  یک کار روندپژوهی به کار گرفته شده است، براساس ارزیابی این طرح اثر خوبی در استان و کشور داشته است اما با وضعیت آرمان‌گرایی نظام فاصله زیادی وجود دارد که نیاز به تلاش بیشتری است. 

 وی‌ با تقدیر از مردم استان مرکزی در همراهی طرح نور افزود: مردم استان مرکزی در این مدت با همراهی و همدلی و گفتمان‌سازی مشترک، پلیس را در اجرای طرح نور همراهی و پشتیبانی کردند. عزم پلیس جزم است تا خدماتی لایق بیش از گذشته به مردم ارائه گردد، پلیس در پاسداشت از آرمان‌های کشور همواره تلاش مضاعفی داشته که یکی از آن طرح عفاف و حجاب است و این امر در .کشور و استان ادامه دارد 

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: ذهن پاک بانوان کشور آماده پذیرش دستورات دینی است اما شاید به جهت غفلت و کوتاهی ما بوده که مصادیق بی‌حجابی در کشور مشاهده شد که آزار دهنده است. مدیریت ارشد استان همپای سازمان انتظامی در حوزه نظارتی در مناسبت‌های مختلف از جمله اغتشاشات سال 1400، اربعین، طرح نوروز و غیره به صورت میدانی حضور داشته و همراهی و پشتیبانی داشتند و حضور استاندار مرکزی نیز در طرح عفاف و حجاب سند دیگری از همراهی و پشتیبانی وی در استان مرکزی است. همچنین شهرداری و شوراهای شهر در حوزه خود نیز اقداماتی انجام داده‌اند اما کارهای بر زمین مانده بسیاری باقی مانده است و امیدواریم با تشریک مساعی اقدامات مناسب و در خور استان اتفاق افتد.

رفیعی‌کیا با تشکر از افرادی که در فضای حقیقی و مجازی ولو در حد گفتن یک جمله فردی را امر به معروف و نهی از منکر داشته، بیان کرد: پلیس هر روز دوری از خانواده را متحمل می‌شود اما با فرمان رهبر معظم انقلاب در رابطه با عفاف و حجاب باز با قدرت در میدان حاضر میشود و وظیفه خود را انجام می‌دهد.اما تاکنون وضعیت استان مرکزی در حوزه عفاف و حجاب بسیار مطلوب و قابل تقدیر است اما ما به دنبال آرمان گرایی همراه با واقع بینی هستیم، استان مرکزی استان مفاخر و مشاهیر است و یک چهارم مفاخر کشور متعلق به استان مرکزی است بنابراین حتی یک مورد خلاف عرف در استان و هنجار در خیابان مشاهده شود برای استان و پلیس آزار دهنده است.

وی ادامه داد: هدف دشمن این نیست که تنها یک روسری از سر زنان و دختران جامعه اسلامی بردارد بلکه هدف دشمن این است که مادران ما قداست نداشته باشند، ناامنی در جامعه ایجاد کنند و اعتماد مردم نسبت به مسئولین از بین برود. اما جوانان ما انقلاب کردیم که حدود الهی و شعائر اسلامی در کشور رعایت شود و دشمن برای این موضوع برنامه ریزی دقیق به کار گرفته است اما به فرموده رهبرمعظم انقلاب اسلامی دشمن کور خوانده و مردم ما را نشناخته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: نگاه ما در تشکیلات پلیسی به شهروندی که حجاب خود را رعایت نمی‌کند این نیست که به عنوان سرباز دشمن یا نقطه مقابل خود نگاه کنیم بلکه هر شهروندی جزو خانواده ما تلقی می‌شود و اگر رفتار خارج از عرف داشته باشند نیز ارشاد شوند و راه صحیح را در پیش گیرند و خود را ملزم به رعایت عفاف و حجاب کنند چراکه حجاب برگرفته از دین مبین اسلام و فرهنگ غنی ایرانی است و باید مانند قانون به آن توجه شود و در صورت رعایت نشدن این امر ممکن است خسران بزرگی را به همراه داشته باشد.

رفیعی کیا با بیان اینکه امام حسین(ع) برای احیای دین و امر به معروف جهاد کرد و شهید شد، خاطرنشان کرد:  دشمن با وجود تمام زحماتی که برای مردم و جمهوری اسلامی ایجاد می‌کند اما آینده از آن نظام جمهوری اسلامی ایران است و در گوشه گوشه دنیا ایران حرفی برای گفتن دارد اما ادامه مسیر انقلاب و دین مبین اسلام نیز نیازمند پشتکار و بصیرت ملت ایران است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • در حوزه عفاف و حجاب کار بر زمین مانده بسیار است
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • علم الهدی: در بحث حجاب، نمی‌شود مردم یک گوشه بنشینند و تماشاچی باشند / حکومت هم باید فراتر از یک ناصح مشفق در میدان باشد
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است