Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نامزد شورای شهر شیراز در لیست ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: شورا نهادی قانونی و نماینده مردم است، تضعیف شورا به زندگی شهروندان آسیب می‌زند. - اخبار استانها -

احسان اصنافی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار داشت: شورای شهر به عنوان نهادی برای مدیریت شهر مطرح است اما به علت وجود قوانین متناظر با سایر دستگاه‌ها عملاً تبدیل به شورای شهرداری شده است که اصلاح این قانون را همت نمایندگان مجلس را می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ظرفیت اصلی شورای شهر مدیریت و سیاست‌گذاری برای شهر و انتخاب شهردار است، گفت: فعالیت‌های اصلی شهر را می‌توان به فعالیت‌های عمرانی، حوزه حمل ونقل، بودجه حقوقی و‌ املاک، شهرسازی، سرمایه‌گذاری برای رسیدن به درآمد پایدار، کمک به تثبیت وضعیت عوارضی و‌‌ پشتوانه مالی شهرداری به عنوان یک سازمان نیمه دولتی تقسیم کرد.

اصنافی با بیان اینکه در حوزه گردشگری با توجه به متولیان مختلفی دارد شهرداری و شورا به عنوان تأمین‌کننده زیرساخت می‌توانند کمک کنند، افزود: البته بخش‌هایی هم که قانون اجازه دهد خود شهرداری می‌تواند وارد شود.

نامزد اصولگرای شورای شهر قزوین: کمیته تحقیق و تحفص از شهرداری قزوین را تشکیل می‌دهیمششمین انتخابات شوراها در استان‌ها| نامزد اصولگرای شورای شهر مشهد: ‌باید فکری برای "اراضی بزرگ مقیاس رها شده" کنیم+فیلمششمین انتخابات شوراها در استان‌ها| نامزد اصولگرای شورای شهر بیرجند: برای حل مشکلات شهری کارشناسی دارم

وی در ادامه گفت: یکی از دغدغه‌های جدی شهر، حوزه فرهنگی اجتماعی  ورزشی است که در این حوزه معمولاً سیاست بر این است که با تأمین زیر ساخت‌ها و همکاری‌های که شهرداری با سایر متولیان فرهنگی دارد تحول چشمگیری در شهر رقم بخورد. درباره سلامت عمومی مردم و ورزش‌های همگانی اقدامات خوبی در شورای چهارم  انجام گرفت که در شورای ششم می‌تواند ادامه پیدا کند. 

اصنافی با بیان اینکه شهرداری مملو از نیروهای توانمند، انقلابی و متخصص است، بیان کرد: بایک مدیریت صحیح می‌شود آن را به نقطه اوج خود که در سال‌های گذشته وجود داشته است برگرداند.

اصنافی درباره نظارت شورا بر عملکرد شهرداری گفت: قانون رابطه را  در چند حوزه تعریف کرده است، یک حوزه سیاست‌گذاری است، قوانین مربوط به بودجه، حمل‌ونقل، سرمایه‌گذاری، گردشگری، فرهنگی هنری و غیره اینها همه در حوزه شورا قرار دارند که نظارت بر اینها یکی از وظایف جدی شورا است.

وی با بیان اینکه شورا به عنوان نماینده مردم اعمال قدرت، برنامه‌ریزی  و نظارت می‌کند، افزود: در بخش‌های هم اعضای شورا نقش شبه قضایی در میان مردم و شهرداری دارند.

کاندید شورای شهر شیراز بیان کرد: 90 درصد  دستور کارهای شورا، دستور کارهای عمرانی، شهرسازی و حمل و نقلی است بنابراین تخصص، تجربه و تعهد در این حوزه حرف اول را می‌زند. در دوره‌های گذشته افرادی بودند که دارای تخصص بودند اما به دلیل عدم اعتقاد به حرکت جهادی و انقلابی وظایف نمایندگی خود در شورای شهر رها می‌کردند و وضعیت شهر مشخص است. لذا باید نیروی دلسوز، متعهد و متخصص انتخاب شود.

وی درباره نگاه سیاسی به شورا گفت: جریان‌های سیاسی می‌توانند در همدلی این نیروها تأثیر به سزایی داشته باشند، چراکه  شورای شهر یک کار تیمی است و اگر لنگ بزند به وظیفه اصلی شورا لطمه می‌زند لذا جریان‌های سیاسی می‌توانند به عنوان یک ظرفیت در شکل‌دهی و همدلی بین منتخبین وارد شوند و از این ظرفیت برای بهره‌وری بهتر شورا استفاده کرد. 

اصنافی درباره مبارزه با فساد در شوراها افزود: در درجه اول مردم باید به سوابق اشخاص نگاه کنند و ببینند اموالشان را چگونه به دست آورده‌اند. فرد منتخب از هرچیز و هرجایی که شبهناک است دوری کند. 

وی گفت: شورا نهاد قانونی است که به نمایندگی از مردم دارد بخشی از وظایف سیاست‌گذاری و نظارت بر بخشی از مدیریت شهری را انجام می‌دهد، تضعیف هر نهاد قانونی به خصوص نهادی که نماینده مردم است  تبعات آن به زندگی خود مردم و مجموعه مدیریت شهری بر می‌گردد.

وی افزود: نامزدها قبل از هرگونه وعده دادنی بهتر است که قانون را مطالعه و برمبنای آن عمل کنند، هر چند که عضو شورا در کنار وظایف قانونی باید دغدغه شهروندی داشته باشد، دغدغه خدمت به مردم فراتر از وظایف قانونی خود را داشته باشد.

انتهای پیام/424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نامزد اصولگرای شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در جلسه امروز شورای شهر تهران، گزارش اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری در ماه رمضان و نوروز امسال بررسی شد.  یک فوریت طرح الزام شهرداری به تشکیل شورای راهبردی سلامت نیز در جلسه امروز شورای شهر تصویب شد.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • آتشنشانان شیرازی ۱۲۹ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند
  • مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شیراز