Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-08@20:29:06 GMT

تکرار آنتی رکورد 45 سال قبل یورو توسط یاران لواندوفسکی

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۴۱۶۰

تکرار آنتی رکورد 45 سال قبل یورو توسط یاران لواندوفسکی

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی لهستان در یورو 2020 روز خوبی را سپری نکرد. این تیم با سابقه روز گذشته در ادامه پیکارهای جام ملت های اروپا 2 بر یک مغلوب اسلواکی شد.

لهستانی ها که در خط حمله خود «روبرت لواندوفسکی» مهاجم بزرگ فوتبال جهان و باشگاه بایرن مونیخ را داشتند، جدا از باخت و از دست رفتن 3 امتیاز نخست، آنتی رکورد ثبت شده در جام ملت های اروپا که مربوط به 45 سال قبل بوده، را تکرارکردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم لهستان، در این بازی یک گل به دروازه خودی داشت.زیرا روی گل نخست اسلواکی «شزنی» مرد شماره یک تیم لهستان دروازه خودی را بازکرد.

ضمن آنکه در نیمه دوم گریگوریچ کریشویاک، هافبک تیم در دقیقه 62 از زمین اخراج شد.

45 سال قبل همین رکورد منفی را تیم ملی چکسلواکی سابق مقابل هلند در جام ملت های 1976 داشت.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بایرن مونیخ جام ملت های اروپا لواندوفسکی یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی زبان رسمی جدید در لهستان

لهستان در آستانه افزودن یک زبان منطقه‌ای جدید به نام سیلزی است که توسط حدود نیم میلیون نفر در جنوب این کشور صحبت می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، به نظر می‌رسد به زودی لهستان به یک کشور چند زبانه تبدیل شود، زیرا سجم (پارلمان لهستان) هفته گذشته لایحه‌ای را تصویب کرد که سیلزی را به‌عنوان یک زبان منطقه‌ای به رسمیت می‌شناسد. این قانون در انتظار تصویب مجلس سنا است و در صورت مورد موافقت قرار گرفتن، این کشور به‌طور رسمی یک زبان ملی و دو زبان منطقه‌ای خواهد داشت.

در سرشماری سال گذشته لهستان، حدود ۴۶۰ هزار نفر اعلام کردند که زبان آن‌ها سیلزی بومی است و از آن در خانه برای ارتباطات روزانه استفاده می‌کنند. کتاب‌های ادبیات به این زبان نیز از ابتدای قرن بیست‌ویکم منتشر شده است.

این امر موجب شد تا دولت جدید در نهایت اقداماتی را انجام دهد تا به نوعی امکان به رسمیت شناخته شدن این اقلیت ساکن در منطقه سیلیسیا در جنوب کشور را فراهم آورد. به رسمیت شناختن یک زبان منطقه‌ای امکان تدریس آن را در مدارس و استفاده از آن را در بخش‌های مدیریت محلی شهرداری‌هایی ایجاد می‌کند که حداقل ۲۰ درصد از ساکنان آن‌ها به این زبان صحبت می‌کنند.

لهستان در حال حاضر یک زبان رسمی منطقه به نام کاشوبی دارد که زبان یک اقلیت کوچک ۸۷ هزار نفری در سواحل بالتیک در نزدیکی گدانسک است و از سال ۲۰۰۵ رسمی شد. با این حال به‌رسمیت شناخته شدن زبان سیلزی پیچیده‌تر و بحث‌برانگیزتر بوده است، زیرا بسیاری از زبان‌شناسان معتقدند این زبان در اصل یک گویش زبان لهستانی و نه یک زبان جداگانه است. زبان سیلزی به شدت تحت‌تأثیر فرهنگ لغت آلمانی قرار گرفته، اما ساختار دستور زبانی مشابه لهستانی دارد.

به این ترتیب بعضی از احزاب سیاسی پارلمان با استفاده از برخی از نظریه‌های زبان‌شناسان به لایحه اعطای وضعیت رسمی به زبان سیلزی رأی منفی دادند. با این حال در حال حاضر کانال‌های تلویزیونی و رادیویی از این زبان در برنامه‌های خود استفاده می‌کنند. در سیلیسیا نیز بسیاری از علائم راه و اطلاعات پیش از این به زبان سیلزی نوشته شده است.

کد خبر 751748

دیگر خبرها

  • آسمان‌خراش ایرانی در یک تیم جدید؛ اسماعیل‌نژاد به لهستان می‌رود
  • معرفی زبان رسمی جدید در لهستان
  • رهایی از اعدام به واسطه حضور خادم‌یاران رضوی
  • رکورد باورنکردنی پی‌اس‌جی: دروازه طلسم شده بود
  • دورتموند با حذف پاریس به فینال لیگ قهرمانان رسید؛ تیرک دروازه بزرگترین دشمن یاران امباپه!
  • آخرین شاهکار لاپورتا: دستمزد نجومی لواندوفسکی!
  • داروین نونیز اعصاب ندارد؛ مهاجم لیورپول به خودی هم رحم نکرد! / عکس
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • مشکل بارسا با نایکی: دعوا سر اسم لواندوفسکی!
  • نه از یاران «ب. ز» می‌گویند نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند