Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@13:08:57 GMT

بحران کم آبی مهمترین معضل عصر حاضراست

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۲۳۴۳۶۳

بحران کم آبی مهمترین معضل عصر حاضراست

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان بحران کم آبی را مهمترین معضل عصر حاضر دانست و گفت: اگر به این موضوع مهم توجه ویژه‌ای صورت نگیرد می‌تواند بحران‌های اجتماعی را در تعامل با تحولات اقلیمی تشدید کند.

او با تاکید بر تدوین ساز و کار ملی مواجهه با کم آبی، افزود: به دلیل کاهش نزولات جوی و هدر رفت آب در حوزه شرب و کشاورزی باید به سمت استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی و توسعه تصفیه فاضلاب‌ها برای تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی و صنعت حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطیفی  با اشاره به اینکه کشور ما به لحاظ بهره برداری از منابع انرژی از جمله آب در وضعیت نامطلوبی قرار دارد، گفت: باید در راستای فرهنگ سازی عمومی‌برای اصلاح الگوی مصرف گام‌های جدی‌تر و موثرتری از سوی مسئولین امر برداشته شده و از ظرفیت بالای رسانه ملی در این راستا بهره گیری مناسبی صورت گیرد.

رئیس رسانه استانی رسالت صدا و سیما را در ترویج فرهنگ مصرف بهینه سنگین و خطیر دانست و ادامه داد: آشنایی عموم شهروندان با دشواری و هزینه بر بودن تولید آب شرب بهداشتی و تصفیه فاضلاب شهری گام موثری در این زمینه است و ما این آمادگی را داریم که با مشارکت اداره آب و فاضلاب تهدید پیش روی کشور در حوزه کم آبی را به شکل مبسوط منعکس کنیم.

مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان هم با قدردانی از دقت نظر رسانه استانی در ترویج استفاده بهینه از منابع آبی، گفت:تصفیه خانه فاضلاب در شهر‌های زنجان، ابهر، ماهنشان و دندی در دست بهره برداری بوده و در شهر‌های زرین آباد، ارمغانخانه و خرمدره نیز در دست احداث است.

او افزود: این شرکت با رشد ۹ درصدی در جمعیت تحت پوشش تاسیسات فاضلاب شهری، بیش از ۳۰۱ هزار نفر را تحت پوشش خدمات جمع آوری بهداشتی فاضلاب قرار داده است.

جزء قاسمی حجم فاضلاب جمع آوری شده در این شهر‌ها را بیش از ۴۰هزار مترمکعب در شبانه روز عنوان کرد و گفت: تعداد کل مشترکان فاضلاب خانگی در استان زنجان بیش از ۹۲ هزار واحد و تعداد مشترکان فاضلاب غیرخانگی نیز بیش از ۴هزار واحد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان ادامه داد: طرح افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب با هدف جلوگیری از آلودگی منابع زیرزمینی ناشی از دفع فاضلاب به صورت چاه جذبی، بازگشت آب مصرفی به چرخه استفاده در صنایع و کشاورزی و پیشگیری از مشکلات زیست‌محیطی ناشی از هدایت فاضلاب در مسیر‌های اصلی و فرعی عمومی‌شهر زنجان اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صداوسیمای مرکز زنجان آب و فاضلاب کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۲۳۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد

ایسنا/البرز رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج گفت: سگ‌های بلاصاحب به دغدغه مدیریت شهری اغلب کلانشهرهای کشور تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، جواد چپردار با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و امکانات موجود، مدیریت سگ‌های بلاصاحب کرج را بسیار دشوار کرده است، اظهار کرد: معضل سگ‌های بلاصاحب و سرگردان تنها مختص کرج نیست و امروز به دغدغه مدیریت شهری در اغلب کلانشهرهای کشور تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو مرکز نگهداری از این حیوانات در کرج و یک مرکز در فردیس فعال است که ظرفیت آنها قطعا پاسخگوی جمعیت سگ‌های بلاصاحب موجود نیست.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم با توجه به محدودیت‌های موجود، امکان ساماندهی کامل این سگ‌ها وجود ندارد و باید به سمت کاهش جمعیت آنها پیش برویم که سرعت دهی در عقیم سازی یکی از راهکارهای اثربخش است.

چپردار گفت: هم برای معضل سگ‌های بلاصاحب هم برای سگ گردانی در سطح شهر باید فکری اساسی کرد تا شاهد اتفاقات ناگوار و نارضایتی شهروندان نباشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت درختانی که باید در فرایند اجرای پروژه‌های عمرانی در حال اجرای شهر جابه جا شوند، گفت: محور برنامه ریزی‌ها بر جابه جایی درختان است و به هیچ وجه تصمیمی برای قطع حتی یک اصله وجود ندارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حل معضل ۷۱۴۲ سند جزیره قشم بعد از ۵۳ سال
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • معضل دزدی از قطار‌ها در آمریکا + فیلم
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • معضل کانال‌های فاضلاب رو باز در مسجد سلیمان استان خوزستان